Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Službenik za sigurnost u svakom tunelu

Autor: Poslovni.hr
19. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Novi zakon o prometu i dalje zabranjuje reklamne panoe u blizini autoceste

Hrvatski sabor u prijepodnevnom je dijelu zasjedanja počeo raspravu o prijedlogu izmjena Zakona o javnim cestama, koji se usklađuje sa zakonodavstvom EU.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zakonom se uređuju uvjeti za područje interoperabilnosti europskih elektroničkih sustava za naplatu cestarine, utvrđuju najniži sigurnosni zahtjevi za tunele u transeuropskoj cestovnoj mreži za tunele dulje od 500 metara na autocestama i državnim cestama, određuju subjekti koji će na temelju javne ovlasti upravljati tunelima i uspostavljati sigurnosne parametre u tunelima. Postavlja se zakonski okvir za imenovanje službenika za sigurnost za svaki tunel, koji će koordinirati sve preventivne i zaštitne mjere radi maksimalne sigurnosti svih sudionika u prometu te se utvrđuje najviši popust za cestarinu na autocestama od 13 posto. Naknade za cestarine pri registraciji vozila ubuduće bi bile oslobođene i one osobe s invaliditetom koje imaju automobil kupljen na temelju ugovora o leasingu. Predložene zakonske izmjene podržao je Klub HDZ-a, u čije je ime Milivoj Škvorc ipak pozvao predlagatelja da do drugog čitanja razmotri postoji li mogućnost da se poveća najviši popust za cestarine na autocestama jer će Hrvatska, istaknuo je, ulaskom u EU o stimulativnim popustima morati izvještavati Europsku komisiju. Naglasio je i da naplata cestarine, budući da je Hrvatska turistička zemlja, mora što manje utjecati na protočnost vozila. Zvonimir Mršić (SDP) prigovorio je da predložene izmjene u potpunosti ignoriraju zakone koje je donio Sabor, a koji se tiču lokalne samouprave. Napomenuo je, naime, kako nedavno ratificirana Europska povelja o lokalnoj samoupravi propisuje da se za sve zakone kojih ih se izravno tiču, a kakav je i ovaj predloženi, mora za mišljenje pitati gradove i općine, no to, upozorio je, u ovom slučaju nije učinjeno. Mršić je upozorio i da predložene izmjene nisu u skladu sa Zakonom o lokalnoj i regionalnoj samoupravi, kojim je propisano da će se decentralizirati ceste u području velikih gradova. Zbog sigurnosti prometa zakonske izmjene i dalje zabranjuju reklamiranje u krugu od 40 metara od ruba autoceste, ali dopuštaju reklamiranje na odmorištima uz autoceste.
(H)

Hrvatski sabor u prijepodnevnom je dijelu zasjedanja počeo raspravu o prijedlogu izmjena Zakona o javnim cestama, koji se usklađuje sa zakonodavstvom EU.

Zakonom se uređuju uvjeti za područje interoperabilnosti europskih elektroničkih sustava za naplatu cestarine, utvrđuju najniži sigurnosni zahtjevi za tunele u transeuropskoj cestovnoj mreži za tunele dulje od 500 metara na autocestama i državnim cestama, određuju subjekti koji će na temelju javne ovlasti upravljati tunelima i uspostavljati sigurnosne parametre u tunelima. Postavlja se zakonski okvir za imenovanje službenika za sigurnost za svaki tunel, koji će koordinirati sve preventivne i zaštitne mjere radi maksimalne sigurnosti svih sudionika u prometu te se utvrđuje najviši popust za cestarinu na autocestama od 13 posto. Naknade za cestarine pri registraciji vozila ubuduće bi bile oslobođene i one osobe s invaliditetom koje imaju automobil kupljen na temelju ugovora o leasingu. Predložene zakonske izmjene podržao je Klub HDZ-a, u čije je ime Milivoj Škvorc ipak pozvao predlagatelja da do drugog čitanja razmotri postoji li mogućnost da se poveća najviši popust za cestarine na autocestama jer će Hrvatska, istaknuo je, ulaskom u EU o stimulativnim popustima morati izvještavati Europsku komisiju. Naglasio je i da naplata cestarine, budući da je Hrvatska turistička zemlja, mora što manje utjecati na protočnost vozila. Zvonimir Mršić (SDP) prigovorio je da predložene izmjene u potpunosti ignoriraju zakone koje je donio Sabor, a koji se tiču lokalne samouprave. Napomenuo je, naime, kako nedavno ratificirana Europska povelja o lokalnoj samoupravi propisuje da se za sve zakone kojih ih se izravno tiču, a kakav je i ovaj predloženi, mora za mišljenje pitati gradove i općine, no to, upozorio je, u ovom slučaju nije učinjeno. Mršić je upozorio i da predložene izmjene nisu u skladu sa Zakonom o lokalnoj i regionalnoj samoupravi, kojim je propisano da će se decentralizirati ceste u području velikih gradova. Zbog sigurnosti prometa zakonske izmjene i dalje zabranjuju reklamiranje u krugu od 40 metara od ruba autoceste, ali dopuštaju reklamiranje na odmorištima uz autoceste.
(H)

Autor: Poslovni.hr
19. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close