Savjeti za ocjenu mogućnosti realiziranja novca iz EU nova niša za konzultante

Autor: Suzana Varošanec , 18. ožujak 2021. u 22:00
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Poduzetnici će dobiti i širi kontekst te poziciju vlastitog poslovanja i željenog ulaganja u odnosu na (su)financiranja iz drugih izvora, kaže Rubčić.

Na tržištu konzaltinga za projekte koji se natječu za dodjelu besplatnog novca iz EU fondova, pored webinara i ostalih modela pružanja usluga, novitet postaju besplatne individualne konzultacije za formuliranje projekata i ocjenu mogućnosti realizacije bespovratnih sredstava za konkretno poduzeće i njegov investicijski projekt.

Takav je slučaj upravo objavljeni poziv tvrtke Meta partner u vlasništvu Alena Rubčića, koji se referira na aktualnu najavu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Naime, kroz upute za zainteresirane prijavitelje objavljene na e-savjetovanju proteklog petka, resor Tomislava Ćorića najavio je natječaj koji se već duže čeka i nije bilo jasno hoće li uopće biti objavljen.

Riječ je o Pozivu “Jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju”, a prihvatljivi su prijavitelji mikro, mala i srednja poduzeća iz djelatnosti prerađivačke industrije u kojoj posluju najmanje 2 godine i ispunjavaju nekoliko uvjeta.

Za trgovačka društva među ostalim traži se pozitivna EBITDA prema GFI za 2019. te ukupni godišnji poslovni prihodi veći od 50% ukupne vrijednosti prijavljenog projekta.

Poziv je namijenjen proizvodnim poduzećima do 250 zaposlenika, te je prema Rubčiću važnost dodjele novog kruga potpora poduzetnicima iznimno velika jer natječaj ima za cilj pružanje pomoći u sanaciji krize u kontekstu pandemije Covida-19 i pripreme zelenog, digitalnog i otpornog gospodarskog oporavka RH.

“Važnost poziva se očituje i u značajnom iznosu alociranih sredstava koja su indicirana na ukupni iznos od 1,140 milijardi kuna. Maksimalni iznos potpore po projektu je 7,5 milijuna kuna, znači da će se ovim pozivom financirati i više od 200 projekata za ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, jačanje kapaciteta i druga ulaganja u digitalnu i zelenu tranziciju”, navodi Rubčić.

Prema uputama za prijavitelje, natječaj nije po modelu tzv. najbržeg prsta, već će se voditi kao otvoreni postupak u modalitetu privremenog Poziva na dostavu projektnih prijedloga. Znači da će se sve prijave rangirati po broju ostvarenih bodova, te će potpora biti dodijeljena najboljim projektima s najviše bodova koji uđu u predviđenu alokaciju.

Stoga je, ističe naš sugovornik, svaki bod važan – prijavu treba kvalitetno pripremiti kako bi se ostvarili maksimalni bodovi i osigurao ulazak u alokaciju za dodjelu bespovratnog novca. Sve je to dodatni poticaj i za konzultante da se pojačano angažiraju, pa i pozivom na besplatne konzultacije prijaviteljima.

“Svrha našeg poziva za individualne konzultacije je da poduzetnici mogu dobiti apsolutno odgovore na sva pitanja, kako bi mogli donijeti informiranu odluku o daljnjim koracima i razvoju poslovanja. Individualnim konzultacijama će dobiti i širi kontekst te poziciju vlastitog poslovanja i željenog ulaganja u odnosu na mogućnosti (su)financiranja državnim potporama, EU fondovima ili čak mogućnosti ostvarenja poreznih olakšica, te bez ikakvih obveza informirano odlučiti o idućim koracima vezano za ovaj Poziv ili planirati ulaganja – bila to prijava na ovaj ili neki drugi poziv, prijava za porezne olakšice ili financijske instrumente HAMAG-a i HBOR-a.

U svakom slučaju ćemo se u Meta partneru pojačano angažirati kako bismo maksimizirali apsorpciju bespovratnih sredstava iz EU fondova kroz ovaj i buduće pozive iz novog programskog razdoblja”, pojašnjava Rubčić dodajući da su ponudili besplatne individualne konzultacije upravo da bi “otvorili slobodnu komunikaciju i da se poduzetnici mogu slobodno javiti i dobiti inicijalne konkretne informacije na učinkovit način”.

Na tržištu se nude razni tečajevi, webinari, poslovni brunchevi često besplatni ili uz naknadu, međutim, po njemu to nisu adekvatni načini informiranja. K tome, kaže, uz časne iznimke, odgovori su preopćeniti, nerazumljivi i nakon svega poduzetnici nemaju dovoljno razumljivih podataka.

Komentirajte prvi

New Report

Close