Promet trgovine na malo u nas je jedan od ekonomskih pokazatelja s najduljim razdobljem neprekinuta rasta u međugodišnjim usporedbama. U uvjetima rasta potrošnje kućanstava potaknuta povećanjem plaća i zaposlenosti te rastom turističke potrošnje maloprodaja je u travnju zabilježila već 44. mjesec uzastopnog godišnjeg rasta prometa. No, usporedno s tim slika domaćeg maloprodajnog tržišta u posljednjih je godinu i pol naglašeno i u znaku krize koncerna Agrokor koja je eskalirala u proljeće 2017. s epicentrom upravo u operativnom poslovanju Maloprodaje.
Nakon prvotnih poremećaja likvidnosti i opskrbe robom, uslijedio je proces restrukturiranja dio kojega je i racionalizacija prodajne mreže Konzuma te rješavanje neprofitabilnih jedinica. Iako je on i dalje vodeći trgovački lanac, a s oko 11 tisuća zaposlenih i jedan od najvećih poslodavaca u zemlji, njegovi konkurenti iskoristili su to za jačanje vlastitih tržišnih udjela. U tome su i lani prednjačili strani takmaci, u prvom redu ponovno Lidl koji je u protekle dvije godine prihode digao za gotovo milijardu kuna, na više od 4,6 milijardi. Time se dodatno učvrstio na 'broju dva'.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu