Protekla je godina donijela je blagi rast premije društvima za osiguranje, pad dobiti te daljnje prilagodbe novom regulatornom okviru Solvency II. Kao glavna posljedica jače regulacije i troškova koju je ona nametnula, tržište nastavlja proces konsolidacije i smanjenja broja igrača. Krajem prošle godine 20 društava za osiguranje sa sjedištem u Hrvatskoj zaračunalo je 9,1 milijardu kuna bruto premije, a dobit je iznosila 585,8 milijuna kuna, 3,3 milijuna manje nego 2016.
Ključni prihod osiguravatelja bio je veći za gotovo 295 milijuna kuna (3,4%). U isto vrijeme, reosiguravateljni biznis ostvario je 36,7 milijuna kuna premije. Za razliku od banaka kojima se štednja slijeva unatoč činjenici da štediše mogu ostvariti praktički nikakvu kamatu, osiguranje je druga priča. S godišnjom premijom od tek 2100 kuna po stanovniku, u usporedbi s 14.000 kuna u EU, neupitno je da građani Hrvatske zaziru od osiguranja. Anketa Hrvatskog ureda za osiguranje i agencije Valicon pokazala je da klijenti i industrija osiguranja imaju suprotna gledišta na taj problem: građani smatraju da osiguravatelji puno obećavaju, a malo daju, štite svoje interese, a ne klijentove, industrija problem povjerenja vidi u nedovoljnoj financijskoj pismenosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu