Početkom prosinca oko 200 tisuća građana, uglavnom u ruralnim dijelovima zemlje, moglo bi ostati bez svojih postojećih autobusnih linija ako u narednih dva tjedna Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ne donese pravilnik kojim bi se definirale potpore po pravilima EU-a.
Kako su najavili ih Udruge prijevoznika koja djeluje pri HUP-u, izračuni govore da prijevoznici u županijskom i međužupanijskom prijevozu, gdje je gotovo polovica linija nerentabilna, godišnje naprave 61,5 milijuna kilometara, a čitav sustav košta oko 680 milijuna kuna. Sami prijevoznici, koji su redom privatne tvrtke, a za razliku od gradskog prijevoza koji je uglavnom javna usluga, uprihode oko 360 milijuna kuna godišnje, što znači da im za zatvaranje financijske konstrukcije nedostaje još 320 milijuna kuna. Taj manjak se sada pokriva “na hrvatski način”, odnosno dogovorom koji pojedini prijevoznik uspije postići s općinama, gradovima, županijama te državom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu