Ured Razvojnog centra tvrtke Rimac Technology u Splitu zatvara svoja vrata, potvrdili su iz tvrtke Mate Rimca.
“Iako ostajemo prisutni u Splitu, odlučili smo zatvoriti fizičku lokaciju ureda zbog niske iskorištenosti prostora, jer su mnogi zaposlenici prešli na opciju udaljenog rada. Splitski ured bit će otvoren do 30. lipnja ove godine”, objasnili su iz Rimac Technologyja.
Softverska rješenja
Kako su naglasili, splitski ured osnovan je još 2018. godine, a danas broji 18 zaposlenika. Tim zaposlenicima omogućit će se prelazak na rad na daljinu gdje je to moguće ili, kako kažu, ‘relokacija u urede u Zagrebu uz potporu za relokaciju te financijsku potporu za smještaj tijekom prve godine’.
Podsjetimo, 2022. godine mediji su prenosili kako iz Rimac Technologyja planiraju dostići broj od stotinu zaposlenika u Splitu, no taj se scenarij očito neće ostvariti. U Splitu su se razvijala softverska rješenja za programiranje upravljačkih jedinica električnih automobila, kako vlastitih sustava tako i za klijente. Zanimljivo je napomenuti da se pri otvaranju ureda u Splitu 2018. godine Rimac dotaknuo i robotaksija.
Upućeni izvori iz automobilske industrije ovu informaciju o zatvaranju splitskog ureda povezuju s najavom da Porsche razgovara o preuzimanju većinskog udjela u tvrtki Bugatti Rimac, koja je također u suvlasništvu Mate Rimca te je dio Rimac Grupe, no pravih odgovora zasad nema. Istaknuli su da i Rimac Technology i Bugatti Rimac nastavljaju kontinuirano rasti te se u ovoj godini planira zapošljavanje još 300 ljudi u obje kompanije.
Te brojke u skladu su s Rimčevim nedavnim najavama o novim zapošljavanjima u 2025. godini. Naime, u listopadu prošle godine na predstavljanju Rimac Kampusa u Kerestincu pokraj Svete Nedelje, Mate Rimac izjavio je, između ostaloga, kako će ukupno u kampusu raditi 2500 zaposlenika Bugattija Rimac i Rimac Technologyja, dok ih je trenutno tamo zaposleno više od 2000.
Podsjetimo, neposredno prije kraja prošle godine objavljeno je kako Porsche, koji ima 45 posto vlasničkog udjela u kompaniji Bugatti Rimac, razmatra većinsko preuzimanje kako bi stekao veći nadzor, izvještava njemački financijski portal Manager. Kako navode, ne ide sve tako glatko kako manjinski vlasnik Porsche zamišlja.
Naime, kasni proizvodnja Bugatti Tourbillona, koji se razvija u Hrvatskoj, a portal navodi i da iz Porschea nisu zadovoljni (ne)organiziranošću kompanije Bugatti Rimac. Također, rezultati nisu ispunili očekivanja financijskog direktora Porschea Lutza Meschkea – u 2023. Bugatti Rimac je ostvario 336 milijuna eura prihoda i gubitak od 17 milijuna eura.
Različiti scenariji
Prema čelnicima Porschea, raspravlja se o različitim scenarijima. Još nije odlučeno što će se dalje dogoditi s Bugattijem, a s obzirom na tekuće razgovore o restrukturiranju u VW-u, druge stvari su trenutno prioritet kod Volkswagena i Porschea. Moguć je i ulazak dodatnog investitora koji bi preuzeo dio dionica Rimca.
Uz 45 posto udjela u Bugatti Rimcu, Porsche drži i 21 posto Rimac grupe. Međutim, odluka o tome hoće li Porsche povećati svoj udio ne ovisi samo o tome hoće li se dogovoriti Mate Rimac, šef Porschea Oliver Blume i financijski direktor Meschke. I ostali veliki dioničari Rimca moraju se složiti – korejski Hyundai, investicijska banka Goldman Sachs te investicijske tvrtke Softbank i Investindustrial.
Bugattijevi automobili rasprodani su do 2029. godine, a zajednička kompanija trebala bi ponovno postati profitabilna od 2025. godine. Gubitke iz protekle godine Rimac opravdava velikim ulaganjima u nove modele, uključujući platformu Tourbillon s trima elektromotorima.
Glavni vlasnik Porschea koncern Volkswagen trenutačno se suočava s velikim izazovima, smanjuje troškove, snižava plaće i razmišlja čak o zatvaranju tvornica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu