Rimac Automobili: Jako smo sretni što će partnerstvo s Porscheom još više ojačati

Autor: Lucija Špiljak , 02. ožujak 2021. u 06:33
Izvršni direktor njemačkog autodiva Oliver Blume i šef hrvatske tvrtke Mate Rimac/PD

U slučaju da VW poveća svoj udio u Rimcu na 49%, predao bi mu Bugatti, no o tom mogućem dealu kompanije jučer nisu ništa komentirale.

Rimac Automobili žele u sljedeća dva-tri mjeseca prikupiti 130-150 milijuna eura svježeg kapitala, u čemu će sudjelovati i Porsche, Volkswagenova podružnica koja drži 15,5% udjela u hrvatskoj kompaniji.

Promjenu vlasničke strukture i nove planove za financiranje potvrdio je osnivač tvrtke Mate Rimac u intervjuu koji je za vikend objavio njemački automagazin Automobilwoche. Rekao je i da do kraja godine planiraju novi ciklus investiranja.

Dio je to velikog restrukturiranja u Volkswagenu o kojem se priča već mjesecima. Ovim bi potezom Porsche taj udio trebao povećati na gotovo 50%, a ponovno su krenule i spekulacije o Volkswagenovom brendu super automobila Bugattiju, koji bi Rimac Automobili preuzeli zauzvrat.

Porsche je dakle vlasnik 15,5-postotnog udjela u Rimac Automobilima, još 2018. godine kupili su 10% udjela, a godinu nakon toga još 5,5%.

CarMagazine je tada tvrdio da je namjera VW-ove uprave povećati taj udio na 49%, odnosno da bi Volkswagen grupa predala Bugatti Rimcu, u zamjenu za povećanje udjela tvrtke Porsche u Rimac Automobilima, no iz obje tvrtke nije bilo potvrde niti komentara tih navoda.

“S Porscheom imamo vrlo čvrsto partnerstvo koje je ključno za Rimac Automobili. Porsche je dioničar Rimaca od 2018. godine s trenutno 15,5% vlasništva, akumuliranim tijekom nekoliko krugova ulaganja. Iako je istina da razgovaramo o daljnjem proširenju ove suradnje koja će dovesti do povećanja Porscheova udjela u Rimac Automobilima, a neki su mediji pogrešno izvijestili da će Porsche preuzeti 50% ili gotovo 50% tvrtke. Jako smo sretni što će se partnerstvo s Porscheom još više ojačati, ali u interesu je i Rimac i Porschea da je Rimac potpuno neovisna tvrtka. Surađujemo s mnogim automobilskim tvrtkama koje nisu naši dioničari i postoji jasna razlika između dioništva i projekata. Nama je vrlo važno da naši kupci u industriji imaju mira da je Rimac neovisan i da postoji ‘Informacijski zid’ između projekata i dioničara (ne samo Porschea, već i Hyundaija i ostalih) – i to se neće promijeniti. Povjerljivost je vrlo cijenjena u industriji i jedna je od osnova suradnje između tvrtki. Naši dioničari zadovoljni su takvim aranžmanom i očekuju istu razinu profesionalnog ponašanja i povjerljivosti za svoje projekte i projekte kupaca. Dakle, poanta je u tome: Porscheov udio će se povećati, ali ni blizu 50%, a Rimac će ostati neovisan s mnogim industrijskim kupcima koji nisu naši dioničari / investitori”, odgovorili su nam kasnije u ponedjeljak iz Rimac Automobila.

Dobar tehnološki spoj

Izvršni direktor Porschea Oliver Blume rekao je početkom veljače da će konačnu odluku donijeti u prvoj polovici godine i da su u tijeku intenzivne rasprave o budućnosti Bugattija, te da bi Rimac mogao igrati važnu ulogu u odluci jer oba brenda, Bugatti i Rimac Automobili, predstavljaju dobar tehnološki spoj.

U intervjuu za Automobilwoche Rimac je naveo kako je njegova tvrtka razvila elektroničku platformu superautomobila koju isporučuju drugim proizvođačima, uključujući i automobile talijanske tvrtke Pininfarina.

“Superautomobili imaju ograničeno tržište, tržište komponenata je puno veće. Zato planiramo proširiti tvrtku”, pojasnio je Rimac, dodajući da do početka 2023. godine planiraju povećati tim s trenutačnih 1000 zaposlenih na 2500. Nedavno su najavili i novo širenje međunarodne mreže partnera zahvaljujući odnosu s Kingsway Groupom.

Rimac

Tržište superauta je ograničeno, ono komponenata je puno veće, zato planiramo proširiti tvrtku i do 2023. broj zaposlenih povećati s 1000 na 2500.

Radi se o službenom partneru na širem području Kine, u nekim od ključnih azijskih tržišta; u Hong Kongu, Makau i Kini. Odjel prodaje brine o partnerstvu Kingsway Group i svim detaljima koji se vežu uz ovo širenje poslovanja. Potrebno je osigurati alokaciju limitirane serije C_Two automobila u autorizirane partnerske trgovine, što je bitno kako bi klijenti dobili najbolju moguću uslugu.

Trenutačno, prototipovi vozila prolaze kroz posljednja testiranja i nakon tog će Rimac ove godine predstaviti spomenuti C_Two, sljedeću generaciju hiper automobila. “Uzbuđeni smo što svijetu možemo predstaviti tehnološku budućnost upakiranu u ekskluzivni električni hiper automobil od 1914 konjskih snaga i 2300 Nm okretnog momenta”, poručili su iz Rimac Automobila.

Riječ je o vozilu koje može dosegnuti do 412 kilometara na sat, do 100 km/h stiže za 1,85 sekundi, što je za masu od 1950 kilograma impresivno. Kapacitet baterije mu je 120 kWh, a domet jednog punjenja 650 kilometara. Ujedno, kad je prazna, baterija se napuni do 80% za pola sata.

I dalje boljke s prostorom

Osim serijske proizvodnje modela C_Two, nakon predserijske faze koja je počela lani u prosincu, Europska komisija odobrila je 2,9 milijardi eura državne potpore 12 članica, uključujući Hrvatsku, za proizvodnju baterija za električne automobile, a pomoć u inovacijama i razvoju trebali bi dobiti i Rimac Automobili.

Premda su u planu brojni projekti, za Rimca problem predstavlja prostor. Nedavno se požalio na svom profilu na Facebooku kako tvrtka traži adekvatnu industrijsku halu do 30.000 četvornih metara u Zagrebačkoj županiji u koji se mogu useliti unutar nekoliko mjeseci, no takvih prostora, kaže Rimac, nema, a u Hrvatskoj logistika i distribucija nisu dovoljno razvijene.

Sa sjedištem u Svetoj Nedelji, Rimac Automobili imaju proizvodni pogon u Velikom Trgovišću, R&D odjele u Splitu i Osijeku, a u planu je izgradnja jedinstvenog kampusa pored Zagreba.

Komentirajte prvi

New Report

Close