Renault odustaje od proizvodnje automobila u Kini

Autor: Ksenija Končevski , 13. prosinac 2005. u 06:00

Analitičari smatraju da bi proizvođači prije proboja na novo tržište trebali urediti poslovanje na postojećima

Drugi vodeći francuski automobilski proizvođač Renault mogao bi odustati od trogodišnjeg plana proizvodnje automobila u Kini. Razlog tome je, kako prenosi agencija Bloomberg pozivajući se na neimenovane izvore bliske upravi, što tamošnja oštra konkurencija i proizvodni kapacitet negativno utječu na profitabilnost te usporavaju prodaju. Osim na europsko, uprava Renaulta je za svoj budući cilj postavila i širenje na tržište Indije te rezanje gubitaka u Brazilu, tvrde neimenovani izvori. Nissan Motor Co., inače u 44-postotnom vlasništvu Renaulta, proizvodi automobile u Kini.

Prioriteti izvan Kine
Predsjednik uprave Renaulta Carlos Ghosn, koji je dužnost preuzeo u travnju, prije otprilike dva mjeseca obznanio je da su prioriteti tog francuskog proizvođača automobila ostvarenje uspjeha u Europi, Rumunjskoj, Indiji, Iranu i Južnoj Americi, no pritom nije spomenuo Kinu. Ghosn već neko vrijeme nastoji uvećati profitabilnost francuskog automobilskog proizvođača najavivši trogodišnji plan reorganzacije tvrtke koji bi trebao predstaviti početkom veljače sljedeće godine.
John Buckland, analitičar u londonskoj tvrtci Daiwa Securities, smatra da proizvođači koji planiraju proboj na novo tržište, prije toga moraju dovesti u red poslovanje na tržištima na kojima su već prisutni.
Poznati svjetski proizvođači automobila General Motors (GM), Volkswagen i Toyota već su proizvodnjom prisutni u Kini, tom trećem vodećem svjetskom tržištu automobila.
Renault, koji je uporište u Kini nastojao zadobiti još od 2002., u lipnju prošle godine potpisao je sporazum s tvrtkom Dongfeng za proizvodnju automobila u južnoj Kini, zasad to nije uspio i realizirati.

Umanjene prognoze profita
Kako prenosi Bloomberg, prodaja automobila u Kini tijekom prošle godine narasla je 15 posto, a u prvih deset ovogodišnjih mjeseci za 18 posto, spram 76-postotnog rasta u 2003. i 50-postotnog rasta u 2002., a kako bi proizvođači nadoknadili taj pad prodaje, odlučuju se na rezanje cijena. Tako je, primjerice, Shanghai Volkswagen Co., tvrtka u zajedničkom vlasništvu SAIC Motor i njemačkog Volkswagena, još je u kolovozu srezala cijene svojih 18 modela automobila za oko 14 posto.
Vodeći europski proizvođač automobila Volkswagen tijekom rujna je zabilježio 67 milijuna eura gubitka u Kini, u odnosu na 268 milijuna eura profita koliko je na tom tržištu ostvario u prošloj godini. Istovremeno, PSA Peugeot Citroën, drugi po veličini europski automobilski proizvođač, koji u Kini proizvodi automobile u suradnji s tvrtkom Dongfeng, zabilježio je 35 milijuna eura gubitka u prvoj polovici ove godine, a uprava je također najavila i ostvarenje gubitka za cijelu godinu.
Renault je sredinom prošloga mjeseca smanjio prognoze ostvarenja profita u 2005. zbog pada prodaje. Uprava francuske tvrtke za ovu godinu najavljuje ostvarenje gubitka i u Brazilu, nakon što je u prošloj godini bilježila 100 milijuna eura gubitaka na tom tržištu. Prodaja Renaulta u Brazilu tijekom prvih deset ovogodišnjih mjeseci spustila se 10 posto, na 39.463 vozila. Stoga je vodstvo tvrtke najavilo početak proizvodnje inačice modela automobila Logan u brazilskoj tvornici. Renault je inače u veljači potpisao suradnju s tvrtkom Mahindra&Mahindra za proizvodnju 50 tisuća modela automobila Logan u Indiji od 2007. godine. Francuska tvrtka sada gradi i zajedničku tvornicu u Iranu koja će godišnje moći proizvoditi oko 300 tisuća automobila modela Logan.

Komentirajte prvi

New Report

Close