Recept za oporavak biznisa: Iz novog pogona Amelie sad i smrznute slastice

Autor: Marija Crnjak , 30. kolovoz 2021. u 07:13
Žakline Troskot/TOMISLAV MILETIĆ/PIXSELL

Vlasnica Žakline Troskot ističe da su proizvodi ručno rađeni, po standardima kvalitete i sa sastojcima kao i svi njeni prije.

Velika potražnja za kvalitetnim kolačima u zamrznutom obliku presudila je dilemi Žakline Troskot, vlasnice slastičarnice Amelie u Zagrebu, da se konačno upusti i u tu nišu slastičarskog biznisa.

Kolači upakirani pod brendom “Omama” na tržištu su potiho već od proljeća u trgovačkom lancu Metro, a od listopada idu i u Konzumove prodavaonice.

Širenjem poslovanja usred pandemije konačno je iskorišten i puni potencijal novog proizvodnog pogona tvrtke Amelie slastice otvorenog uoči same pandemije, u kojoj je sve krenulo nizbrdo.

“Imala sam i ranije upite za izradu smrznutih kolača, no nisam imala ni vremena ni resursa da se u to upustim, a da zadržim jednaku kvalitetu proizvoda od koje ne odustajem, znači da radim kolače s namirnicama koje inače koristim, od maslaca i jaja nadalje.

No, pokazalo se da u trgovačkim centrima postoji potreba za kolačima s pravim sastojcima u jednostavnoj verziji, bez puno dekora i ukrasa, no dosad im to nitko nije uspio isporučiti.

Kako smo u novom pogonu sve dosadašnje potrebe odrađivali u jednoj smjeni, ostala je slobodna druga smjena koju smo odlučili otvoriti za novu nišu. Razvili smo recepture i krenuli”, otkriva Žakline Troskot za Poslovni dnevnik.

Samo se odmrznu ili zapeku

Metro se za početak pokazao kao najbolji trgovački lanac za plasman, jer rade s kupcima iz Ho-Re-Ca segmenta, tako da su Omama kolače u svojoj ponudi ovog ljeta imali i neki hoteli. Dogovor je bio da se ponude tradicionalne hrvatske slastice kao što su rožata, splitska torta, međimurska gibanica.

Proizvodi su skuplji od prosjeka jer su premium, ručno rađeni i pripremljeni po svim standardima kao i ostatak kolača u Amelie slastičarnici. U brendiranje je puno uloženo, a posao je odradila zagrebačka agencija Señor koja je osmislila i razvila brend Omama (germanizam za riječ baka).
Proizvode je za konzumaciju potrebno samo odmrznuti ili eventualno zapeći, poput štrukli, a u prvoj fazi pripremljeno je šest proizvoda koji će se naći u hladnjacima Metroa i Konzuma.

“Imperativ je bio da budu ‘apetitlih’ pa smo se odlučili za velike autorske fotografije proizvoda koje će na prvi pogled otvoriti tek kupaca, a grafički elementi dati dojam retro šarma u novom dobu”, pojašnjavaju u Señoru.

Žakline Troskot ističe kako proširenje u ovaj segment ne znači da Amelie ulazi u masovnu proizvodnju, već će se raditi u okvirima u kojima se može zadovoljiti kriterij kvalitete.

Osjetila na svojim leđima

Novi brend Omama će svakako pridonijeti financijskom oporavku tvrtke koju je nakon zamaha 2014. godine zadesio niz nesretnih okolnosti. Naime, Žakline Troskot jedna je od poduzetnica koja je na svojim leđima osjetila utjecaj nekonzistentne porezne politike države na poslovanje.

Tvrtka koja se na svojim počecima sporo i teško probijala u plus procvala je nakon 2013. godine, kad je snižena stopa PDV-a s 23 na 10 posto, i zahvaljujući tom potezu Vlade Amelie je danas to što je. Posao je krenuo rasti, ostalo je puno više novca za ulaganja i širenje, nova zapošljavanja.

Konačno, 2016. godine je potpisan ugovor za novi prostor za proizvodnju na 600 kvadrata, to je bilo višemilijunsko ulaganje u tehnologiju i opremu. No samo par mjeseci nakon toga Vlada donosi odluka o povratku stope PDV-a s 13 na 25 posto.

“To je bio ogroman šok, preko noći nam je otišla jedna rata kredita. Taman kad smo nakon tog šoka trebali krenuti u novi zamah, u tome nas je zaustavila korona koja nas je lani kompletno zatvorila na 5 mjeseci, bez prometa za Uskrs, Božić, bez svadbi i svih ostalih obiteljskih slavlja.

Pritom nismo imali naknadu fiksnih troškova, već samo naknadu za zaposlene, i zbog svega toga smo se bili prisiljeni ponovno zadužiti”, ispričala nam je Troskot.

U 2020. godini tvrtka od 50 zaposlenih imala je pad prihoda od 60 posto u odnosu na godinu ranije. I ova godina loše je startala, no sada se donekle stabilizira stanje i nadaju se ostvariti oko 70 posto prometa iz 2019. godine, ako ne bude novih iznenađenja.

Unatoč svemu tvrtka je preživjela, a Troskot ističe da se to dogodilo zahvaljujući zdravom poslovanju i stabilnom rastu u prethodnom razdoblju.

Komentirajte prvi

New Report

Close