Razvijena prva hrvatska franšiza u turizmu, žele je Brazil i Saudijska Arabija

Autor: Marija Crnjak , 19. travanj 2023. u 07:00
Na popisu referenci IQM Destinationa su Šibenik, Split, Rovinj, Lošinj, Vodice, Karlovac, Pelješac, Vukovar/D. Jaramaz/PIXSELL

Domaći eksperti osmislili model povezivanja svih dionika u destinacijama i osmišljavanja razvoja kako bi se planovi uistinu proveli u praksi.

Hrvatska je dobila prvu franšizu koja se izravno odnosi na turistički sektor – konzultantska tvrtka za razvoj kvalitete u turizmu Feel IQM d.o.o. s projektom IQM Destination razvila je franšizu upravljanja turističkim destinacijama koja već bilježi velik interes iz mnogih turističkih zemalja, uključujući Brazil i Saudijsku Arabiju.

Franšiza je razvijena u suradnji s Čolak Franchise Consulting Grupom, iz koje poručuju da će ovaj projekt ne samo postaviti nove standarde u turizmu, već pridonijeti i promociji Hrvatske kao turističke destinacije.

Projekt IQM Destination prije četiri godine pokrenula je Đurđica Šimičić sa svojim bogatim iskustvom u Turističkoj zajednici grada Malog Lošinja, a u timu su joj se pridružili i konzultantica za privatni smještaj Anamarija Cicarelli te konzultant u hotelskom sektoru Pero Matić, a oni uz ekipu vanjskih stručnjaka pružaju usluge integriranog upravljanja kvalitetom destinacije.

Ukratko, njihov je zadatak povezati sve dionike u destinacijama i fokusirati ih, osmisliti kako razviti destinaciju i omogućiti da stvari ne ostanu samo u dokumentima, nego da se sve one strategije i master planovi provedu. Ovaj zadatak, pokazalo se, često je najslabija karika u razvoju destinacija.

Đurđica Šimičić/HRVOJE SERDAR

Savladavanje prepreka
”Svatko od dionika u turizmu ima vlastite ciljeve i zadatke, ali oni često nisu povezani s destinacijskim pozicioniranjem i potrebno je jače zajedničko djelovanje, poticanje na izvrsnost i povezivanje. Iako se često to očekuje od turističkih zajednica, one nemaju ni budžete ni resurse da takvo nešto provedu, što sam sama iskusila u TZ Malog Lošinja, gdje smo se trudili provoditi značajne projekte, no u svom djelovanju smo nailazili na baš takva ograničenja.

Mi destinacijama pružamo vrlo učinkovite alate mjerenja i upravljanja destinacijom kao i praćenja te uvođenja konkretnih mjera kojima će osmisliti i provesti svoje ideje”, kaže nam Đurđica Šimičić, koju smo zatekli na projektu u gradu Jastrebarsko. To je samo jedna u nizu destinacija koje su prepoznale IQM Destination kao partnera za razvoj svog turizma.

Šimičić

Destinacijama pružamo učinkovite alate mjerenja i upravljanja destinacijom kao i praćenja te uvođenja konkretnih mjera kojima će osmisliti i provesti svoje ideje.

Radi se na kontinentu i na moru, na popisu referenci su im Split, Šibenik, Rovinj, Lošinj, Vodice, Karlovac, Pelješac, Novalja, Vukovar, Rab, Bjelovarsko-bilogorska županija i niz drugih hrvatskih destinacija, koje će ostati fokus tima u Hrvatskoj, dok će se za destinacije u inozemstvu brinuti njihovi franšizeri.

A oni će dobiti sve – od edukacije do podrške na svakom koraku. Iako se sa svakom destinacijom radi individualno sukladno potrebama, okolnostima i proizvodima koji se žele razvijati, franšiza je mogla biti postavljena zahvaljujući pomno razrađenom sustavu alata i mjerenja koje koristi IQM Destination, a prema preporukama Svjetske turističke federacije.

Konkretne mjere
Ciljevi projekta su podizanje kvalitete usluge, edukacija prilagođena potrebama turističkih djelatnika i svih subjekata, pozicioniranje i brendiranje destinacije, odgovorni i održivi turizam. Sve to uvodi se uz niz konkretnih mjerenja i istraživanja.

Tim IQM Destination mjeri zadovoljstvo stanovnika turizmom u destinaciji, zadovoljstvo gostiju turizmom u destinaciji, upravlja online reputacijom, potom mjere zadovoljstva dionika (profesionalaca u turizmu), te se sve uspoređuje s planovima lokalne samouprave u projektima važnim za turizam.

120

indikatora održivog i odgovornog turizma ‘mjeri’ se tijekom procesa za svaku pojedinu destinaciju

U projekt se uključuju svi, od smještaja, ugostiteljskih objekata do wellness centara, turističkih agencija, trgovina i suvenirnica, taxi prijevoznika, poduzeća koja upravljaju parkiralištem, komunalaca, atrakcija.

Potom se postavljaju standardi destinaciji, koji su vezani za kvalitetu, lokalne proizvode, tradiciju, kvalitetu, trendove u turizmu. Klijentima izrađuju i marketing analize pojedinih dionika u destinaciji, rade na razvoju proizvoda, edukacijama za privatni smještaj, za trendove u hotelijerstvu.

Kako nam pojašnjava Šimičić, inače članica ekspertne skupine UNWTO za održivi razvoj, u svakoj destinaciji u naprednoj fazi projekta predlaže se i mjerenje indikatora održivog i odgovornog turizma, s mjerenjem više od 120 indikatora, prema uputama Svjetske turističke federacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close