‘Razgovarajte više s klijentima, dajte više moći zaposlenicima’

Autor: Marta Duić , 17. svibanj 2020. u 22:00
Roko Roić autor je knjige Agilni razvoj softvera, koja je nedavno dobila drugo izdanje i prva je u nas o toj tematici/TOMISLAV MILETIĆ/PIXSELL

Načela agilnoga razvoja kao sposobnosti brzog reagiranja na promjene, aktualniji su nego ikad, treba organizirati svoj proces prema cilju, kaže.

Roko Roić, suosnivač softverske tvrtke Agency04 i autor knjige Agilni razvoj softvera, koja je nedavno dobila i drugo izdanje, objašnjava kako principi takozvanog agilnog razvoja pomažu kompanijama u trenutačnoj situaciji.

Kako tvrdi, kada je knjiga nastala bila je prva i jedina knjiga na hrvatskom jeziku koja se bavi područjem agilnog razvoja. Agilnost se može definirati, otprilike, kao sposobnost poslovnog sustava da brzo reagira na promjene, i to tako da prilagodi svoje prvotne pozicije odnosno načine rada i organizacije.

“Knjiga je nastala u trenutku kada je broj timova u zemlji koji radi po ovom principu bio jedva dvoznamenkasti, a danas je taj broj sigurno natpolovičan. Agile je danas “mainstream”, no ostaje dvojba koliko je praktikanata do kraja percipiralo principe, a koliko ih samo provodi prakse.

Upravo danas principi agilnog razvoja postaju aktualniji nego ikad: razgovarajte više sa svojim klijentima, dajte više “moći” zaposlenicima i koristite talent na svim razinama organizacije, organizirajte svoj proces prema poslovnom cilju te iz njega izbacite sve viškove. Odlično rezonira u svakoj velikoj krizi”, objašnjava Roić.

Odbacivanje viškova

Ovaj autor tvrdi da agilni razvoj softvera svoje temelje nasljeđuje iz Lean proizvodnje, koja je prvo uočena u japanskoj autoindustriji nakon 2. svjetskog rata.

“Japansko gospodarstvo bilo je uništeno, a konkurentnost se tražila kroz nekoliko ključnih principa, od kojih ću izdvojiti princip traženja savršenstva – kontinuirano napredovanje. Japan je u rekordnom roku postao svjetski konkurentan te iz tog sustava možemo naučiti da se u krizi mora pronaći sebe, svoj put prema vrijednom proizvodu i da savršenstvo nikad nije dosegnuto – uvijek može bolje.

75

posto klijenata Agency04 su iz inozemstva, prema navodima suvlasnika iz 2019.

Konkretno, Scrum kao najpopularniji agilni okvir, većinu praksi fokusira prema kontinuiranom napredovanju organizacije i odbacivanju viškova. Tko dosad nije počeo raditi po agilnim principima, sada je pravo vrijeme”, kaže Roić.

Bolji pogled na proizvodnju

Kao i kod puno sličnih softverskih kompanija u zemlji, tržište tvrtke Agency04 je globalno. On napominje kako ovise o gospodarstvima zemalja u kojima imaju klijente i još osluškuju odjeke ekonomske krize.

“Zasad smo izgubili nešto prometa, ali i dobili nešto novog. Definitivno će nam se usporiti rast i planovi, što ne mora nužno biti loše. Ovo je i vrijeme da i mi pogledamo u sebe s većom pozornošću. Agilnost kao pogled na proizvodnju nam je sigurno pomogao, svima u našoj industriji. Sve digitalne kompanije bolje preživljavaju ovu krizu koja je počela sa zatvaranjem ureda, to je logično˝, ističe Roić.

Budući da je većina njihovih kupaca u inozemstvu, udaljeni rad s kupcima za Agency04 je prirodan, a i udaljeni rad zaposlenika došao je prirodno.“Rano u krizi, napisao sam tekst koji nam je bio programsko usmjerenje za prilagodbe.

Zasad najveći problem je putovanje kupcima u inozemstvo, posebno za ostvarivanje novih prilika i ugovora. Baziramo poslovanje na osobnom kontaktu i smatramo da je to tvrtkama iz EU velika prednost u odnosu na konkurente iz daljih zemalja. Sada je ta prednost privremeno nedostupna pa se prilagođavamo u prijelaznom periodu”, poručuje Roko Roić.

Komentirajte prvi

New Report

Close