Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Raste broj mladih turista, a dnevno troše 67 eura

Autor: Radmila Kovačević/VL
03. veljača 2015. u 13:54
Podijeli članak —
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Potrošnja raste za 15 posto u odnosu na 2010. godinu.

Hrvatsku za odmor biraju pretežito obitelji, raste broj turista mlađih od 29 i starijih od 50, sve više ih je s fakultetskom diplomom, a dnevno troše oko 67 eura, otprilike devet eura više nego prije četiri godine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

I to prvenstveno zahvaljujući rastu potrošnje u restoranima, trgovinama, barovima i sl., pokazalo je istraživanje Instituta za turizam o stavovima i potrošnji hrvatskih turista Tomas 2014. Svi nalazi će biti predstavljeni danas, no doznajemo da osim povećane potrošnje ima još dobrih vijesti. Turisti su turističkom ponudom zadovoljniji nego 2010., kad je rađen prethodni Tomas. Svih 28 elemenata u destinaciji bolje je ocijenjeno, a najviše ocjene hrvatski turisti daju ljepoti prirodi pogodnosti za obiteljski odmor, ljubaznosti domaćina i osjećaju osobne sigurnosti.

Hrvatsku za odmor biraju pretežito obitelji, raste broj turista mlađih od 29 i starijih od 50, sve više ih je s fakultetskom diplomom, a dnevno troše oko 67 eura, otprilike devet eura više nego prije četiri godine.

I to prvenstveno zahvaljujući rastu potrošnje u restoranima, trgovinama, barovima i sl., pokazalo je istraživanje Instituta za turizam o stavovima i potrošnji hrvatskih turista Tomas 2014. Svi nalazi će biti predstavljeni danas, no doznajemo da osim povećane potrošnje ima još dobrih vijesti. Turisti su turističkom ponudom zadovoljniji nego 2010., kad je rađen prethodni Tomas. Svih 28 elemenata u destinaciji bolje je ocijenjeno, a najviše ocjene hrvatski turisti daju ljepoti prirodi pogodnosti za obiteljski odmor, ljubaznosti domaćina i osjećaju osobne sigurnosti.

"Mislim da možemo biti zadovoljni, rezultati su realan odraz stanja kod nas ali i u Europi. Porast prosječne dnevne potrošnje od 15 posto u odnosu na 2010. potvrđuje da je većina naših emitivnih tržišta recesiju ostavila za sobom", kaže Sanja Čižmar, starija partnerica u konzultanskoj kući Horwath Consulting. "Naravno, uvijek može više i bolje i u nadolazećim se godinama mora raditi na tome da privučemo goste više platežne moći. To znači da u ponudi moramo imati više doživljaja, aktivnosti i sadržaja. To poručuju i sami gosti", kaže Čižmar. "I dalje kažu da su sadržaji za zabavu oskudni i da je premalo raznolikih kulturnih manifestacija. Te su dvije stvari, uz lokalni prijevoz i označavanje znamenitosti, najlošije ocijenjene", otkriva Zrinka Marušić iz Instituta za turizam.

Naše turističke destinacije nisu dobro prošle ni u prilagođenosti gostima s posebnim potrebama. Za mnoge europske goste to je ispod standarda, a nekima su odmor u naskvarile gužve na plažama i u prometu. Dvije trećine od 4035 ispitanika nije imalo primjedbi, ali preostala trećina je na pitanje što im je smetalo apostrofirala upravo te dvije stvari. Gosti su, inače, malo zadovoljniji uređenošću i opremljenošću plaža nego prije, ali to je i dalje, prema Tomasu, jedna od slabijih točaka domaće ponude. Isto, uostalom, kao i mogućnost za kupnju. Ponuda se popravila, ali, prema anketiranim turistima, Hrvatska još nije ni blizu da bude šoping meka.
 

Autor: Radmila Kovačević/VL
03. veljača 2015. u 13:54
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close