“Radnici HT-a zadovoljni su poslom kao nikad u povijesti kompanije”

Autor: Lucija Špiljak , 04. lipanj 2020. u 09:31
Mihaela Smadilo/Jurica GaloiĆ/PIXSELL

Prepoznali su naše napore i vide HT kao kompaniju u kojoj žele raditi, u kojoj mogu napredovati i s kojom žele osobno i profesionalno rasti.

U zadnjih nekoliko mjeseci, u jeku pandemije koronavirusa, shvatili smo kolika je važnost ICT industrije i ulaganja u digitalnu infrastrukturu i digitalizaciju, a ponajviše ulaganje u zaposlenike koji čine temelj tvrtke.

Ističe to Mihaela Smadilo, direktorica Odjela ljudskih resursa za podršku poslovanju Hrvatskog Telekoma, s kojom smo razgovarali o načinu na koji je tvrtka tijekom pandemije komunicirala sa zaposlenicima, promicanju raznolikosti unutar organizacije te utjecaju pandemije na ICT industriju.

Rezultati istraživanja o zadovoljstvu zaposlenika HT-a na razini cijele DT (Deutsche Telekom) grupe najviši su u zadnjih nekoliko godina. Koliko je zaposlenika sudjelovalo u istraživanju i čime su najzadovoljniji? Je li tijekom ovog izazovnog razdoblja opadala njihova učinkovitost?

Prema najnovijem istraživanju, u kojem je sudjelovalo više od 3000 naših kolega, imamo najbolje rezultate zadovoljstva zaposlenika u povijesti naše kompanije. Razina zadovoljstva naših zaposlenika je visokih 82%, što je 18 pp više u odnosu na isto razdoblje lani, a za čak 19 pp je porastao broj zaposlenika koji HT vide kao odličnog poslodavca. Zaposlenici kao jednu od pozitivnih stvari ističu ravnotežu osobnog i profesionalnog života, koju su u proteklom razdoblju uspjeli uspostaviti, a za koju 61% smatra da je bolja nego prije. I to unatoč velikim izazovima s kojima smo i kao organizacija i kao pojedinci bili suočeni proteklih mjeseci, a što nas sve u kompaniji čini ponosnima jer dokazuje kako smo prepoznali i adekvatno odgovorili na potrebe naših zaposlenika. Istraživanje je pokazalo i kako je više od 90% zaposlenika zadovoljno različitim aspektima naše organizacijske prilagodbe tijekom korona razdoblja. U proteklom razdoblju pogotovo je došao do izražaja naš fokus na rješenja, a ne probleme. Suočeni sa situacijom koja je bez presedana, u manje od 10 dana promijenili smo 100 procedura i procesa, call centar od 1000 zaposlenika je u cijelosti radio od doma, a učinkovitost i kvaliteta usluge nisu opali. Dapače, zabilježili smo 30% rast zadovoljstva klijenata. Zaposlenici su također zadovoljni što smo im omogućili rad od kuće, otvorenom komunikacijom, razumijevanjem za njihove osobne potrebe i poslovne zahtjeve. Ovo je prije svega rezultat našeg rada u proteklih 12 mjeseci tijekom kojih smo proveli sveobuhvatnu strategiju koja je uključivala znatan broj aktivnosti iz različitih područja: organizacije, upravljanja učinkom, obrazovanja, komunikacije te poticaja i priznanja, a koja je u središtu svega što radimo imala naše zaposlenike koji su centralna točka naše težnje da postanemo modernija, agilnija, dinamičnija, kooperativnija i produktivnija kompanija – za naše zaposlenike, a istodobno i za naše korisnike.

82

posto razina je zadovoljstva zaposlenika HT-a prema istraživanju unutar DT grupe, ili 18pp više nego lani

Kakve je povratna informacija zaposlenika?

Povratna informacija nam omogućava da u najkraćem roku vidimo što funkcionira, što ne, što može biti bolje i da brzo poduzmemo konkretne korake. Rezultati istraživanja pokazali su nam kako su zaposlenici prepoznali naše napore i da vide HT kao kompaniju u kojoj žele raditi, u kojoj mogu napredovati i s kojom žele osobno i profesionalno rasti. Neprestano se trudimo uvoditi projekte i inicijative kojima ćemo potaknuti otvorenu komunikaciju s našim zaposlenicima. Jedan od takvih projekata je i F*ck up night, kojim smo htjeli potaknuti kulturu uključivosti te eliminirati osjećaj hijerarhije u kompaniji. Na internom događaju potaknuli smo naše zaposlenike sa svih razina upravljanja da pričaju o svojim greškama kao poticajnom sredstvu učenja. F*ck up night je nedavno proglašen najboljim projektom za unutrašnju komunikaciju na Grand Prix natjecanju, zbog čega smo također ponosni.

U nekoliko navrata spominje se i raznolikost.

Kultura raznolikosti je sastavni dio naše korporativne kulture i zbog nje smo bolja organizacija i bolji tim; potiče kreativnost i inovativnost i pomaže nam stvoriti svijet boljih mogućnosti za sve, što je vizija koju smo si kao kompanija postavili. HT je inicijalni potpisnik Povelje o raznolikosti i Socijalne povelje, a te smo vrijednosti ugradili i u Kolektivni ugovor te Kodeks ponašanja. Potičemo sve oblike raznolikosti i vodimo se time da su oni naša najveća vrijednost. Svakodnevno učimo jedni od drugih, a kako u HT-u trenutačno rade kolegice i kolege iz 11 zemalja; Bosne i Hercegovine, Brazila, Crne Gore, Francuske, Grčke, Hrvatske, Makedonije, Njemačke, Srbije, Ukrajine i Velike Britanije, imamo priliku razmjenjivati mišljenja, iskustva… Vjerujemo, poslujemo i živimo po principu jednakih prilika i mogućnosti za sve i govoreći iz pozicije direktorice Ljudskih potencijala, mogu reći kako sam ponosna i dodatno motivirana kad svjedočim osobnom i profesionalnom razvoju naših kolegica i kolega.

Uz navedene povelje također ste nositelji Mamforce certifikata za provođenje obiteljski odgovorne i rodno osviještene politike. Koliko ukupno žena zaposlenih u HT-u brojite i koliko ih je zaposleno na upravljačkim pozicijama?

Krajem 2019. imali smo 2680 zaposlenika i 1600 zaposlenica u našoj kompaniji. Pritom čak 46% žena drži upravljačke pozicije, a imamo i 36% žena u Upravi i Nadzornom odborom, zbog čega je Hrvatski Telekom jedna od vodećih hrvatskih, ali i europskih telekomunikacijskih kompanija po zastupljenosti žena u menadžerskoj strukturi. Time smo i ostvarili ciljeve Inicijative 30% čiji smo također potpisnik, a koja promiče veću zastupljenost žena na upravljačkim pozicijama. Osobno i profesionalno sam pristaša stava kako su nečiji angažman, stručnost, sposobnost, znanje i ostvarenja meritorni elementi za napredak u karijeri i to nema nikakve veze s nečijim spolom. Oko toga nema nikakvog kompromisa, te se zalažemo za ukidanje svakog oblika rodne ili bilo kakve druge stereotipizacije. Najbolja osoba za neku poziciju je najbolja osoba i točka. Eksternim projektima radimo na poticanju mladih žena da se odluče za karijeru u ovom području. Već šest godina zaredom sudjelujemo u etabliranom međunarodnom programu Deutsche Telekoma Women’s STEM Award. Na međunarodnom natječaju od radova studentica završnih godina fakulteta diljem svijeta bira se najbolji diplomski ili magistarski rad i disertacija iz STEM područja i najbolje studentice se podržava u daljnjoj karijeri, a provodimo i brojne edukativno-informativne projekte s ciljem poticanja najmlađih generacija. McKinseyjevo istraživanje pokazalo je kako su kompanije koje se nalaze u top kvartilu rodne raznolikosti ostvaruju 15% bolje rezultate. Istodobno, podaci iz EU pokazuju kako su 17% ICT studenata, 19% ICT menadžera i samo 9% ICT developera žene. Moramo otključati potencijale mladih s ciljem stvaranja heterogenijih i raznolikijih timova čime doprinosimo razvoju. Pritom smo svjesni izazova s kojima se naše kolegice i kolege susreću i kako je iznimno bitno omogućiti im balans između privatnog i poslovnog života. Zbog toga smo uveli niz pogodnosti, poput fleksibilnog radnog vremena, mogućnosti rada od kuće što je bilo posebice važno za vrijeme Covid-19 krize, zatim plaćenog dopusta za prvi dan škole, novčane naknade za rođenje djeteta, a tu su i brojne inicijative, poput Božića za klince i Dana s mamom i tatom na poslu.

Provodite između ostalog i programe vezane uz obrazovanje?

HT je prije četiri godine pokrenuo jedan od prvih edukativnih programa u STEM području u Hrvatskoj – Generacija NOW. Riječ je o našeg donacijskom programu koji se provodi u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih, a kojim je u zadnje četiri godine, u pripremanje mladih za poslove budućnosti uloženo više od 4 milijuna kuna. U programu je više od 300 obrazovnih institucija diljem Hrvatske te 300 obrazovanih mentora, a do sada je za poslove budućnosti pripremljeno 2.000 učenika i učenica. Sretni smo što imamo privilegij sudjelovati u njihovom razvoju i ponosni smo što radeći s njima radimo na stvaranju svijeta boljih mogućnosti.

Kako je pandemija utjecala na ICT industriju – je li potražnja za uslugama bila još veća s obzirom na to da smo se brzo digitalizirali, iako je izgledalo kao da smo to dosad izbjegavali?

Pandemija je redefinirala način na koji živimo, komuniciramo i poslujemo. Važnost ICT industrije došla je do značaja i jasno se pokazalo koliko su ICT industrija i ulaganja u digitalnu infrastrukturu i digitalizaciju važni za sve. Bez njih bi se naši životi tijekom proteklih tjedana u značajnoj mjeri zaustavili. Teško je uopće zamisliti kako bi naša svakodnevica izgledala da ne možemo raditi od kuće, komunicirati, naručivati hranu i namirnice, plaćati račune, a sve iz sigurnosti naših domova. Omogućujući povezanost svih dijelova društva omogućili smo da ne samo poslujemo, već da općenito funkcioniramo. Organizacijski za nas u HT-u prilagodba situaciji predstavljala je veliki izazov, jer smo u potpunosti morali reorganizirati poslovanje. Uspjeli smo zahvaljujući novom poslovnom modelu koji smo u roku od par dana uveli, a koliko je to za veliku kompaniju poput HT-a s više od 5000 zaposlenika bio iznimno zahtjevan pothvat teško je uopće predočiti, ali smo tim ponosniji što smo uspjeli osigurati nesmetani nastavak poslovanja i isporuku usluge našim korisnicima. Tijekom pandemije imali smo više od 2000 sastanaka putem Teamsa, Webexa, Skype Businessa, i tu govorimo o govorimo o više od 100.000 minuta provedenih na video pozivima. Za naše zaposlenike organizirali smo i virtualne Korisničke srijede i meetupove s našim, ali i vanjskim stručnjacima, na kojima smo razgovarali o zanimljivim temama poput umjetne inteligencije i razmjenjivali iskustva i učili jedni od drugih. Možda ne znamo kako će budućnost izgledati, ali s priličnom sigurnošću možemo ustvrditi kako neće biti ista onome kako smo dosad radili i zato se trudimo usvojiti nova znanja.

Komentari (1)
Pogledajte sve
Objava čeka odobrenje

New Report

Close