‘Radna snaga i turističko zemljište hitno na stol, inače gubimo priliku’

Autor: Marija Crnjak , 05. rujan 2021. u 08:58
Čelnik HUT-a Veljko Ostojić/SHUTTERSTOCK, Srećko Niketić/PIXSELL

Investicijski okvir dobrim je dijelom kriv što Hrvatska nije na mapi institucionalnih ulagača okupljenih na konferenciji IHIF u Berlinu.

Nakon odlične sezone u zadanim uvjetima, hrvatska administracija se što prije treba uloviti izmjena okvira poslovanja za investitore i poduzetnike, prije svega rješavanjem pitanja turističkog zemljišta i fleksibilizacije modela zapošljavanja.

Bez toga se neće nastaviti domaća ulaganja, i dalje možemo samo sanjati o stranima, a ako netko i uloži u hotele u njima neće imati tko raditi.

‘Postoji toliko rješenja’

Poruka je to koju Ministarstvo turizma i Vlada ovih dana prima iz sektora koji je, unatoč pandemiji i ogromnom nedostatku radne snage (na oglasnicima još stoje oglasi za sobarice i konobare), uspio odraditi dva odlična mjeseca.

Hrvatska udruga u turizmu ovih dana u Vladu šalje prijedloge vrlo konkretnih rješenja koja treba uvesti da bi se olakšalo i ubrzalo zapošljavanje u nacionalnom turizmu.

Ostojić

Imamo situaciju da investitori ne mogu urediti sanitarni čvor i nadogradnju u kampu, ako se on nalazi na turističkom zemljištu, zbog čega stoje brojni projekti.

“Pitanje radne snage u turizmu ne smije postati pitanje dobivanja radnih dozvola za strance. Postoji toliko rješenja kojima možemo omogućiti jednostavnije zapošljavanje neiskorištene domaće radne snage koja nije motivirana za rad u turizmu zbog raznih administrativnih i poreznih barijera.

Postoje brojne raspoložive niše koje žele raditi u turizmu, primjer su studenti kod kojih je ključno riješiti pitanje poreznih olakšica. To bi za državu bio minoran fiskalni trošak koji bi se višekratno vratio u prihodima”, kaže direktor HUT-a Veljko Ostojić.

Zaključuje kako ostaje činjenica da su plaće u turizmu znatno niže od onih u Austriji i Sloveniji, no trenutno nema nikakvog razloga da Hrvatska nema najbolji i najjednostavniji sustav zapošljavanja. Stvar se ne može riješiti preko noći, no puno se toga može odraditi odmah da se proces pokrene.

Kad su ulaganja u pitanju, osim Zakona o poticanju ulaganja i ostalih poticaja koji se očekuju i iz izvora EU, Hrvatska konačno treba riješiti pitanje turističkog zemljišta.

Ulagači u slijepoj ulici

“Imamo situaciju da investitori ne mogu kako spada urediti sanitarni čvor i nadogradnju u kampu, ako se on nalazi na turističkom zemljištu, zbog čega stoje brojni projekti potrebni da se podigne kvaliteta usluge i stvori dodana vrijednost.

Imamo Zakon o turističkom zemljištu koji je donesen 2. svibnja prošle godine, u kojem stoji da će se u roku od 60 dana donijeti Uredba kojom će se definirati cijene i ostali detalji. Uredba još nije donesena, i mi još nemamo okvir za ulaganja”, kaže Ostojić.

21

posto ulagača namjerava prekinuti aktivnosti kupnje hotela zbpg Covida

Investicijski okvir dobrim dijelom je odgovoran za to da Hrvatska još nije na mapi vodećih institucionalnih ulagača koji su se ovih dana okupili u Berlinu na godišnjoj konferenciji IHIF. A istraživanja provedena uoči konferencije pokazala su da investitori, unatoč neizvjesnosti koje je industriji putovanja donijela korona, itekako imaju volje i novac za ulaganje u hotele.

Više od trećine ulagača u nekretnine namjerava kupiti više hotela diljem Europe, prema najnovijem istraživanju konzultantske kuće za nekretnine Cushman & Wakefield. Unatoč poremećajima u sektoru putovanja i turizma zbog pandemije, samo 21 posto ulagača namjerava prekinuti aktivnosti kupnje hotela, a samo 10 posto ih je stavilo planove na čekanje.

U fokusu investitora su odmarališta i servisirani apartmani, a najpopularnije regije za ulaganje su V. Britanija, Njemačka i Pirinejski poluotok, posebno Barcelona.

Rezultati su objavljeni u sklopu istraživanja više od 50 viših predstavnika velikih tvrtki za privatno ulaganje, fondova i drugih institucionalnih ulagača aktivnih na europskom tržištu hotelskih nekretnina.

Tvrtke ispitanika u hotelski biznis uložile su u posljednjih pet godina ukupno 26 milijardi eura, stekavši 664 hotela, što čini oko četvrtine ukupnog broja hotelskih transakcija u Europi.

Komentirajte prvi

New Report

Close