Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Radleri hit ljeta, a donose i dobru zaradu pivovarama

Autor: Saša Vejnović
12. srpanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Potiho već tinja i sukob među igračima na tržištu, jer je Karlovačka pivovara zaštitila ime ‘radler’ još prije 11 godina, a sad ga koriste gotov svi

Radler – mješavina piva s niskim udjelom alkohola te šećera i voćnog soka – pokazalo se pravim hitom na hrvatskom tržištu. No zbog tog naziva već tinja sukob između Karlovačke pivovare i ostalih igrača na tržištu koji su u nazive svojih mješavina piva i soka stavili riječ “radler”. Jer taj je naziv Karlovačka pivovara zaštitila još prije 11 godina. “Naše istraživanje tržišta pokazalo je da se Hrvatima najviše sviđa ime ‘radler’, i to je razlog zašto smo svoj proizvod tako nazvali. Karlovačko Radler jedina je mješavina piva i limunovog soka koja ima pravo koristiti ime ‘radler’ na hrvatskom tržištu”, kaže Ljudmila Bratko, glasnogovornica Karlovačke pivovare, dodajući kako je upravo ta pivovara nositelj registracije robnog živa Radler od 2001. godine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Naziv “radler” u Njemačkoj označava mješavinu piva i soka i upravo zbog toga ostale pivovare negoduju zbog svojatanja samog naziva. Koprivnički je Carlsberg sredinom prošlog mjeseca predstavio svojega “konja za utrku” pod nazivom Pan radler i, iako Karlovačko polaže pravo na taj naziv, čini se da se koprivnička pivovara neće predati bez borbe. “Pojam radler korišten je isključivo za označavanje vrste pića, odnosno kategorije proizvoda, što je jasno naznačeno i na stražnjoj etiketi Pan radlera. Slijedom toga Carlsberg Croatia pokrenula je postupak poništenja žiga koji je Karlovačka pivovara zaštitila jer se radi o generičkom pojmu”, kaže Ivana Tavra, glasnogovornica Carlsberga Croatia. Borba na hrvatskom tržištu radlera zapravo je razumljiva jer se pokazalo da je taj napitak prava zlatna koka za lagano posrnulu pivsku industriju.

Radler – mješavina piva s niskim udjelom alkohola te šećera i voćnog soka – pokazalo se pravim hitom na hrvatskom tržištu. No zbog tog naziva već tinja sukob između Karlovačke pivovare i ostalih igrača na tržištu koji su u nazive svojih mješavina piva i soka stavili riječ “radler”. Jer taj je naziv Karlovačka pivovara zaštitila još prije 11 godina. “Naše istraživanje tržišta pokazalo je da se Hrvatima najviše sviđa ime ‘radler’, i to je razlog zašto smo svoj proizvod tako nazvali. Karlovačko Radler jedina je mješavina piva i limunovog soka koja ima pravo koristiti ime ‘radler’ na hrvatskom tržištu”, kaže Ljudmila Bratko, glasnogovornica Karlovačke pivovare, dodajući kako je upravo ta pivovara nositelj registracije robnog živa Radler od 2001. godine.

Naziv “radler” u Njemačkoj označava mješavinu piva i soka i upravo zbog toga ostale pivovare negoduju zbog svojatanja samog naziva. Koprivnički je Carlsberg sredinom prošlog mjeseca predstavio svojega “konja za utrku” pod nazivom Pan radler i, iako Karlovačko polaže pravo na taj naziv, čini se da se koprivnička pivovara neće predati bez borbe. “Pojam radler korišten je isključivo za označavanje vrste pića, odnosno kategorije proizvoda, što je jasno naznačeno i na stražnjoj etiketi Pan radlera. Slijedom toga Carlsberg Croatia pokrenula je postupak poništenja žiga koji je Karlovačka pivovara zaštitila jer se radi o generičkom pojmu”, kaže Ivana Tavra, glasnogovornica Carlsberga Croatia. Borba na hrvatskom tržištu radlera zapravo je razumljiva jer se pokazalo da je taj napitak prava zlatna koka za lagano posrnulu pivsku industriju.

Lani je hrvatsko tržište piva palo za 5,8 posto, pokazuju podaci Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja pri HGK, dok u prvih pet mjeseci ove godine ono raste za 4,3 posto, i to uglavnom zahvaljujući upravo radlerima. “Razne mješavine piva i soka pokazale su se kao pun pogodak jer njihova prodaja nadmašuje sve planove”, kaže Pero Ivanković, predsjednik te grupacije, no on tvrdi da ne zna koliki je točno udio takvih napitaka. Neke procjene govore da oni čine čak 10 posto udjela u ukupnom pivskom tržištu, dok neke realnije procjene govore o nešto više od pet posto, što je također izvrstan rezultat. Na tržištima na kojima su radleri već prisutni oni zauzimaju tri do pet posto. Iako je hrvatsko tržište masovno otkrilo radler tek ove sezone, jedna se hrvatska pivovara može podičiti da je prva u Jugoslaviji proizvodila radler. Riječ je o Osječkoj pivovari koja je još osamdesetih godina proizvodila napitak Biker, mješavinu piva i soka od limuna, no tržište to piće nije prepoznalo pa je proizvodnja obustavljena. Na krilima uzleta radlera Osječka pivovara je prije nekoliko tjedana ponovno započela proizvoditi svoj Biker.

Neven Pufnik, dugogodišnji uvoznik najegzotičnijih svjetskih piva, ima objašnjenje za taj fenomen. “Do 2010. godine se trošarina na pivo plaćala po hektolitru, a od tada se plaća po udjelu alkohola. Pivovare su shvatile da obično pivo mogu razrijediti vodom i dodati arome i prodavati ga po istoj ili čak većoj cijeni, a na to piće plaćati upola manju trošarinu. Još kad ga poprati jaka marketinška kampanja, uspjeh teško može izostati”, kaže Pufnik koji nema visoko mišljenje o radlerima. “Ovako što ne bi prošlo u Češkoj gdje se i bezalkoholno pivo smije prodavati kao pivo, ali radleri ne. Ako se u pivo doda samo kap soka, to se ne smije prodavati kao pivo već kao napoj, što je možda i pravo ime za to. To zapravo znači napitak i na takva se pića plaća dvostruko veća trošarina”, kaže Pufnik.

Zanimljivo je da nijedna pivovara nije ponudila tržištu bezalkoholno pivo s voćnim okusom iako je trošarina na to pivo nula kuna. Pufnik vjeruje da razlog za to treba tražiti u cijeloj imidž kampanji koja prati radlere na domaćem tržištu. “Ljudi za cijenu nekoga drugog soka od 0,25 l dobiju pola litre napitka, dakle duplo više tekućine. Osim toga u njemu ima i alkohola pa će ga muškarci rado popiti, a opet je dovoljno slatko da ga naručuju i žene. U njemu je puno sladila, odnosno šećera o kojem su ljudi ovisni i dobiva se osvježavajuće piće modernog doba”, objašnjava Pufnik razloge za odličan uspjeh radlera.

Autor: Saša Vejnović
12. srpanj 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

Pola litre soka za 12 kuna u kafiću zato se i prodaje.

Ne kupujem više pivo….za muškarce.
Pijem bevandu i gemišt…

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close