“Rad kampa zbog integrirane usluge i dobre lokacije moguć svih 365 dana”

Autor: Marta Duić , 28. listopad 2019. u 22:00
Marin Kirin, menadžer u turističkoj kompaniji Falkensteiner Hotels&Residences

Naše kamping tržište može rasti. No, upitno je koliko. Mi smo tradicionalno vikendaši i taj segment će se kod nas tek razvijati.

Marin Kirin, cluster general manager u Falkensteiner Hotels&Residencesu u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o rezultatima Falkensteiner Premium Campinga u Zadru, odluci da je kamp otvoren svih 365 dana u godini, profilu gostiju i investicijama koje planiraju. Komentirao je i problem radne snage u turizmu, usporedio poslovanje kampa s ostalim smještajem koji kompanija nudi u Zadru i okolici. 

Koliki je interes za kampingom u post i predsezoni? Raste li potražnja izvan sezone ili je ljeto i dalje osnova? Jesu li vas te brojke i interes potakli na to da radite cijelu godinu?
Ovo je prva sezona novog Falkensteiner Premium Camping Zadar kampa, otvoren je ovoga ljeta, koje je što se tiče bookinga prošlo odlično, ukupno 80.000 noćenja i 15.889 dolazaka. Jedna od ključnih stvari je što je kamp dio resorta na Boriku, koji 12 mjeseci u godini uvijek ima jedan otvoren hotel, tako da gosti uz uživanje u miru i prirodi, na samoj pješčanoj plaži, u borovoj šumi, mogu koristiti sve benefite resorta i hotelske usluge. Upravo je to jedinstveno za ovaj kamp.  Radit će cijelu godinu i donosi jedinstven koncept kampiranja, nudi uslugu na razini 5 zvjezdica, a gosti kampa, inače vrlo aktivni, imaju na raspolaganju toliko mogućnosti – od šetnje gradom i dodatnih sadržaja, poput restorana i muzeja do aktivnosti u resortu – sportskih, wellness i spa… A takva integrirana usluga svakako može produžiti sezonu. Mikrolokacija na kojoj se kamp nalazi obuhvaća samo središte Zadra. Kamp je zamišljen da je jedan dio cjeline resorta isto tako blizu grada i jednim dijelom prelazi iz onog obiteljskog u urbani city kamp. Mi smo jedni od rijetkih koji se u Hrvatskoj nalaze na takvoj lokaciji i samim time smatramo da posjedujemo veliki potencijal u razvijanju cjelogodišnjeg kamp turizma.

Što goste najviše zanima u kampu?
Svim gostima najvažniji je osjećaj slobode, mira i tišine te osjećaj privatnosti. Ovdje imaju osjećaj koji se ne može usporediti s osjećajem boravka u hotelu. Kamping je način života i nije nešto što svatko voli, ali pruža vrlo zanimljivo iskustvo. Blizina plaže je veliki plus, također i blizina grada. Od resorta do grada mogu doći za 35 minuta laganim hodom i to im se jako sviđa.

Kolika je investicija u pitanju?
Vrijednost investicije u novi kamp je 12,5 milijuna eura.

Ostvaruje li vam taj segment poslovanja rast? Možete li to usporediti s ostalim smještajem koji nudite u Zadru i okolici?
U resortu imamo povećanje broja noćenja od 30 posto u odnosu na prošlu godinu. Taj je porast i doprinio mogućnosti uređenja kampa. Ovo je prvi Falkensteiner flagship camping kod nas. Kamp je otvoren 1. srpnja. Početkom srpnja smo doživjeli i užasnu elementarnu nepogodu. Prva oluja se dogodila 8. srpnja, a čistili smo njezine posljedice dva tjedna, ali smo se uspjeli u kratkom vremenu reorganizirati i podići kamp ponovno na noge. Usprkos tome imamo vrlo dobre rezultate poslovanja. Imali smo 7 i 11 posto block outa, odnosno ljudi koji su otišli upravo zbog toga. Većina, odnosno 90 posto gostiju je ostala u kampu i to u onakvom stanju nakon oluje.  Ljudima je bilo drvo na kućici, ali nisu otišli. Neki su gosti čak samoinicijativno pomagali u čišćenju. To je gotovo nemoguće doživjeti u hotelu. Gosti kampa čak često sami zalijevaju cvijeće oko kućica, što je posebno simpatično.

Imate li kakve konkurencije u tom segmentu poslovanja u županiji/okolici/gradu ili ste jedini kamp na tom području?
Falkensteiner Premium Camping Zadar jedini je kamp s pet zvjezdica u sjevernoj i južnoj Dalmaciji.

Odakle su najčešće gosti koji se odlučuju za kampiranje? 
Tržišta gostiju koja dominiraju su Njemačka, Austrija, Poljska, zemlje Beneluksa, zatim slijede Italija, Francuska, Slovenija, Hrvatska i Češka. Tržišta od kojih još čekamo odaziv su Danska, Slovačka i Ujedinjeno Kraljevstvo.

Koliki je postotak domaćih gostiju u kampingu? 
Postotak domaćih gostiju ukupno je 3 posto te nešto više u samim mobilnim kućicama, 5,2 posto, oko dvije tisuće noćenja. Naše tržište može rasti. No, upitno je koliko može rasti. Mi smo tradicionalno vikendaši. Većina ljudi na moru ima vikendicu, baku, tetu, strica ili strinu. Taj segment će se kod nas tek razvijati.

Koje još investicije u tom segmentu poslovanja planirate? Mislite li širiti kamp? Što to znači? Hoće li se povećavati broj kućica, radit ćete na razvoju infrastrukture…
Trenutačno radimo na projektu čiji je cilj upravo širenje kampa. Nešto što mi smatramo da je važno jest da povećamo kapacitete i radimo u tom smjeru. Ići ćemo na proširenje onog segmenta koji je najpopularniji. To su trenutačno kućice, a i jednim dijelom parcele.

Što je u poslovnom smislu obilježilo vašu 2019. godinu? Jeste li imali značajnije investicije, porast broja noćenja broja zaposlenika?
Iznimno važna godina za naše poslovanje. Najveća investicija je upravo novi kamp, a to je dakako rezultiralo s povećanjem noćenja i porastom zaposlenih. Istaknuo bih i dobru posezonu, a tu su i izazovi mjeseca srpnja, koje sam već spomenuo.

Problem radne snage ili bolje rečeno kvalitetne radne snage je danas sveprisutan. Kako se vi nosite s time? Na koje načine stimulirate svoje zaposlenike, kako ulažete u njihove edukacije, vještine? 
Naša poslovna filozofija je da sve kreće od ljudi, od zaposlenika. Ako su djelatnici zadovoljni, i gosti će biti zadovoljni. Bez obzira na to što ponekad nedostaje novca za investiranje u sve ono što bismo htjeli, važno nam je ulagati u edukaciju i treninge zaposlenih kako bi svoje znanje prenijeli na uslugu koju pružaju gostima. Ako imate tim ljudi koji su vam podrška, zagarantiran je dobar rezultat.

Komentirajte prvi

New Report

Close