Projekt skuplji od Pelješkog mosta: 400 milijuna eura za povezivanje gradova vlakovima

Autor: Poslovni.hr , 12. listopad 2020. u 08:32
Foto: Borna Filić/PIXSELL

Posebno zahtjevna dionica je tzv. lepoglavska spojnica.

Oko 60 kilometara željezničke pruge, od čega 17 kilometara potpuno nove, elektrifikacija, izgradnja dvaju kolosijeka, kolodvori, stajališta, tuneli… Projekt je to koji guraju župani na sjeveru Hrvatsku, vrijedan, kažu, više i od izgradnje Pelješkog mosta.

Kako piše Večernji list, oko 400 milijuna eura trebat će za strateški državni projekt povezivanja gradova vlakovima na koridoru Čakovec – Varaždin – Lepoglava – Krapina – Zabok – Zagreb. Put od Čakovca do Zagreba time bi se skratio s tri sata na manje od sat vremena. U tijeku je izrada studije izvodljivosti i razrađuju se rješenja spoja željezničke pruge Zabok – Krapina i Varaždin – Golubovec, najzahtjevnije dionice. Velik dio pruge prolazio bi kroz tunele ili vijaduktima, a uskoro se očekuje i prijedlog triju varijanti toga spoja.

– Riječ je o daleko najvažnijem projektu Varaždinske županije. Poštivat ćemo struku, prihvatiti predloženu varijantu i maknuti sitne lokalne interese jer je to u strateškom interesu ove zemlje. Na svako ulaganje u javni prijevoz ovakve vrste povrat je četiri puta veći, i to je snažno ulaganje u budućnost Hrvatske. U ovoj regiji trenutno željeznicom putuje oko dva milijuna ljudi godišnje, od 20 milijuna ukupno na razini Hrvatske, a nakon završetka projekta samo na novoj pruzi očekuje se oko 12 milijuna putovanja godišnje, što bitno povećava gospodarski potencijal Hrvatske i ove regije – istaknuo je varaždinski župan Radimir Čačić.

Posebno zahtjevna dionica je tzv. lepoglavska spojnica, nova pruga od Lepoglave do Krapine. Njome će se povezati Beč sa Zagrebom i Rijekom, i to najkraćim putem, čime će se, ističe Čačić, podići i konkurentnost riječke luke.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close