Prema podacima Hrvatske diskografske udruge i Službe za zaštitu autorskih muzičkih prava (ZAMP) prodaja nosača zvuka u prošloj je godini pala za alarmantnih 42 posto u odnosu na godinu prije, iz čega se može vidjeti da osim globalne financijske recesije ovom tržištu nemjerljivu štetu nastavlja nanositi piratstvo.
U Institutu hrvatske glazbe, koji su osnovale domaće udruge skladatelja, glazbenika i diskografa, idu toliko daleko da zaključuju kako recesija i piratstvo “gase” hrvatsku glazbenu industriju. Pogotovo je kritičan pad u području domaće glazbe. Naime, hrvatski izvođači prošle su godine prodali ukupno 1,17 milijuna CD-albuma, singlova i DVD-ova, a kada tu brojku usporedimo s 2009. godinom i pretvorimo u postotak dobijemo pad od čak 45 posto. Bitno je manji pad prodaje inozemnih izvođača i iznosi “tek” 17 posto, ali ukupno je prodano samo 289.608 CD-ova stranih glazbenika, a ponajviše iz jednostavnog razloga jer je strana glazba dostupnija na internetskom prostoru nego hrvatska. Ono što ipak može veseliti domaću glazbenu scenu je činjenica da je prodaja glazbe u digitalnom obliku zabilježila porast za 11 posto. Međutim, dok se enormno diglo kompjutorsko “skidanje” glazbe za 56 posto, prvi put u hrvatskoj povijesti mobilne tehnologije zabilježen je pad “downloada” preko mobilnih telefona, i to od gotovo 14 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu