Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Prodaja glazbenih CD-albuma pala čak 42 posto

Autor: Ivor Fuka,VLM
02. ožujak 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Glazbena industrija morat će se usredotočiti na ‘virtualnu prodaju’ koja je porasla za 11 posto

Prema podacima Hrvatske diskografske udruge i Službe za zaštitu autorskih muzičkih prava (ZAMP) prodaja nosača zvuka u prošloj je godini pala za alarmantnih 42 posto u odnosu na godinu prije, iz čega se može vidjeti da osim globalne financijske recesije ovom tržištu nemjerljivu štetu nastavlja nanositi piratstvo.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U Institutu hrvatske glazbe, koji su osnovale domaće udruge skladatelja, glazbenika i diskografa, idu toliko daleko da zaključuju kako recesija i piratstvo “gase” hrvatsku glazbenu industriju. Pogotovo je kritičan pad u području domaće glazbe. Naime, hrvatski izvođači prošle su godine prodali ukupno 1,17 milijuna CD-albuma, singlova i DVD-ova, a kada tu brojku usporedimo s 2009. godinom i pretvorimo u postotak dobijemo pad od čak 45 posto. Bitno je manji pad prodaje inozemnih izvođača i iznosi “tek” 17 posto, ali ukupno je prodano samo 289.608 CD-ova stranih glazbenika, a ponajviše iz jednostavnog razloga jer je strana glazba dostupnija na internetskom prostoru nego hrvatska. Ono što ipak može veseliti domaću glazbenu scenu je činjenica da je prodaja glazbe u digitalnom obliku zabilježila porast za 11 posto. Međutim, dok se enormno diglo kompjutorsko “skidanje” glazbe za 56 posto, prvi put u hrvatskoj povijesti mobilne tehnologije zabilježen je pad “downloada” preko mobilnih telefona, i to od gotovo 14 posto.

Prema podacima Hrvatske diskografske udruge i Službe za zaštitu autorskih muzičkih prava (ZAMP) prodaja nosača zvuka u prošloj je godini pala za alarmantnih 42 posto u odnosu na godinu prije, iz čega se može vidjeti da osim globalne financijske recesije ovom tržištu nemjerljivu štetu nastavlja nanositi piratstvo.

U Institutu hrvatske glazbe, koji su osnovale domaće udruge skladatelja, glazbenika i diskografa, idu toliko daleko da zaključuju kako recesija i piratstvo “gase” hrvatsku glazbenu industriju. Pogotovo je kritičan pad u području domaće glazbe. Naime, hrvatski izvođači prošle su godine prodali ukupno 1,17 milijuna CD-albuma, singlova i DVD-ova, a kada tu brojku usporedimo s 2009. godinom i pretvorimo u postotak dobijemo pad od čak 45 posto. Bitno je manji pad prodaje inozemnih izvođača i iznosi “tek” 17 posto, ali ukupno je prodano samo 289.608 CD-ova stranih glazbenika, a ponajviše iz jednostavnog razloga jer je strana glazba dostupnija na internetskom prostoru nego hrvatska. Ono što ipak može veseliti domaću glazbenu scenu je činjenica da je prodaja glazbe u digitalnom obliku zabilježila porast za 11 posto. Međutim, dok se enormno diglo kompjutorsko “skidanje” glazbe za 56 posto, prvi put u hrvatskoj povijesti mobilne tehnologije zabilježen je pad “downloada” preko mobilnih telefona, i to od gotovo 14 posto.

Očigledan rast “virtualne” na štetu fizičke prodaje i domaću je glazbenu industriju opomenuo da se mora više koncentrirati na prodaju preko digitalnih servisa te da je budućnost ove industrije upravo u tom sektoru. No Branko Komljenović, direktor HDU-a, u sklopu kojeg posluje i Antipiratski odjel, ipak je optimističan. “Do sada nismo svjedočili ovako vrtoglavom godišnjem padu prodaje. Nadamo se, a i prvi pokazatelji u 2011. godini daju nam osnova za to, da se takav visoki trend pada prodaje neće nastaviti. Vjerujemo da će se nastaviti porast prodaje glazbe preko digitalnih servisa i da će neki novi digitalni modeli zaživjeti na našem tržištu u ovoj godini”, rekao je Komljenović u priopćenju koje je u povodu alarmantnih rezultata HDU i ZAMP-a odaslano javnosti.

Autor: Ivor Fuka,VLM
02. ožujak 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close