Prijevoznici: Ubit će nas viši trošak rada po vozaču

Autor: Poslovni dnevnik , 30. prosinac 2014. u 09:48
Prijevoznici iz EU za svoje će vozače, dok voze ili obavljaju utovar/istovar na teritoriju Njemačke, morati plaćati minimalno 8,5 eura bruto po satu/GORAN FERBEZAR/PIXSELL

Nitko nas nije službeno izvijestio o novom njemačkom propisu, iako se za njega znalo još polovicom kolovoza, ističu cestovni prijevoznici.

Cestovni prijevoznici tereta i putnika okupljeni u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) u ponedjeljak su na zajedničkom sastanku svojih vijeća grupacija izrazili veliku zabrinutost zbog nepripremljenosti na nove njemačke propise o plaćanju radnika vozača za vrijeme rada u toj zemlji.

Njemačka, naime, od 1. siječnja 2015. uvodi minimalnu satnicu od 8,5 eura bruto, što će morati poštovati svi koji pružaju usluge prijevoza u Njemačkoj. Za prijevoznike iz EU to znači da će za svoje vozače, dok voze ili obavljaju utovar/istovar na teritoriju Njemačke, morati plaćati tu plaću. Ne podvrgnu li se tom propisu, prijevozničkim poduzećima prijete kazne od 30 tisuća eura po vozaču.

Prijevoznici za probleme u pripremi i prilagodbi propisa odgovornim drže ministarstva vanjskih poslova, rada i mirovinskog sustava, pomorstva, prometa i infrastrukture te financija.

Ističu da ih nitko iz tih ministarstva nije službeno izvijestio o novom njemačkom propisu, iako se za njega znalo još polovicom kolovoza, te da su za njega doznali neslužbeno i to neki dan, od svojih njemačkih partnera ili prijevoznika i njihovih udruga iz Slovenije. Kažu da će im nova regulativa donijeti znatno veći trošak rada, i to za najmanje 2500 kuna mjesečno po vozaču, te da to rijetko koja hrvatska prijevoznička tvrtka može podnijeti.

Hrvatski cestovni prijevoznici koji rade u Njemačkoj od 1. siječnja obvezni su svoje radnike prijaviti njemačkoj Saveznoj upravi za financije te naznačiti početak i očekivano trajanje posla na njemačkom teritoriju.

To obuhvaća tranzit, kabotažu (prijevoz između mjesta unutar jedne države) i prekogranični promet s polaskom ili odredištem u Njemačkoj. Strani profesionalni vozači (prijevozničke tvrtke i obrti) bez prebivališta u Njemačkoj moraju imenovati predstavnika ili agenta koji ima svoje prebivalište u Njemačkoj. Ta osoba će biti odgovorna prema njemačkoj vladi u slučaju nepoštivanja minimalne plaće. Poslodavac mora bilježiti početak, završetak i trajanje radnih sati odrađenih u Njemačkoj najkasnije sedam dana nakon što je transport obavljen, a evidenciju mora čuvati najmanje dvije godine.

Njemački je propis donesen radi borbe protiv kabotaže na njemačkom tržištu koja ruši cijene, ali nije usmjeren protiv interesa hrvatskih tvrtki jer one na kabotažu u Njemačkoj još nemaju pravo.

Komentirajte prvi

New Report

Close