Povodom Svjetskog dana prava potrošača, Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje (HUO), želi podsjetiti osiguranike, ugovaratelje osiguranja i oštećene osobe na mogućnost alternativnog rješavanja potrošačkih sporova. Jedinstven mehanizam izvansudskog rješavanja eventualnih prijepora na financijskom tržištu svakako je i mirno rješavanje sporova iz osigurateljnih i odštetnih odnosa koje Hrvatski ured za osiguranje, u sklopu Centra za mirenje, provodi još od 2007. godine s ciljem izbjegavanja sudskih sporova.
Mirenje je postupak na dobrovoljnoj bazi i za njegovo pokretanje potrebna je suglasnost obiju strana dok je autonomija stranaka apsolutna, a konačni ishod ovisi isključivo o volji i dogovoru stranaka. Svakako valja istaknuti kako je postupak mirenja u cijelosti povjerljiv ali i da se postupak mirenja može pokrenuti čak i u tijeku sudskog postupka pa i onda kada se predmet nalazi u žalbenom postupku, čime prostor za mirenje uvijek ostaje otvoren. Sve troškove postupka mirenja snosi društvo za osiguranje koje je iniciralo odnosno koje je pristalo na provođenje postupka mirenja, bez obzira na ishod postupka stoga je postupak mirenja pred Centrom za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje u cijelosti besplatan za osiguranike, ugovaratelje osiguranja i oštećene osobe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu