Deseci građevinskih tvrtki koje posluju s Hrvatskim autocestama i Hrvatskim cestama dobile su tijekom siječnja nešto više od 760 milijuna kuna nakon što je Ina podmirila dio dugovanja državi. HAC i HC su od 1,05 milijardi kuna Inine uplate dobili po 400 milijuna kuna, dok je država zadržala 250 milijuna kuna na ime trošarina.
U obje tvrtke su nam potvrdili da su gotovo sav iznos uplatili za dugove prema izvođačima. Najbolje su prošli najveći – Hidroelektra koju vodi Rade Pilipović, Konstruktor Željka Žderića, Viadukt na čelu s Joškom Mikulićem i Osijek Koteks na čelu s Dragom Tadićem. Od prošle godine Ina je posredno, preko državnog proračuna, ostala dužna tim dvjema tvrtkama dodatnih 440 milijuna kuna za naknadu koja se plaća iz goriva, a do kraja siječnja dospijeva još 140 milijuna kuna. U HAC-u su nam potvrdili kako će nakon te uplate u potpunosti podmiriti obveze prema izvođačima za 2009. “Kada Ina podmiri preostali dug, HAC će platiti sve obveze iz 2009., osim radova koji su izvedeni u prosincu”, odgovoreno nam je iz Uprave HAC-a koju vodi Stjepko Boban. I Hrvatskih cesta kažu da su sada sveli svoju likvidnost u prihvatljive okvire. “S uplatom duga vraćamo svoje plaćanje u rokove od 60 dana”, poručeno je iz Uprave HC-a koju vodi Jakov Krešić. O plaćanju dvije tvrtke za održavanje i gradnju cesta i autocesta ovisi i stotine manjih poduzeća i dobavljača koji su radili kao kooperanti, a velike tvrtke im nisu podmirile obveze. Kako je potvrđeno da je gotovo sav novac od Ine transferiran većim izvođačima, njihove uprave se više neće moći pravdati da obveze ne plaćaju zbog toga što im ne plaća HAC i HC. Hrvatske autoceste su potvrdile da je 400 milijuna kuna u potpunosti otišlo izvođačima radova; plaćene su 34 tvrtke, a od njih su nam specificirali šest najvećih, koje su dobile 230 milijuna kuna. Na prvome mjestu je Hidroelektra niskogradnja (79 milijuna kuna), slijedi splitski Konstruktor (77 milijuna), Viadukt (38 milijuna), IGH (14 milijuna), Strabag 13, a Osijek Koteks devet milijuna kuna. Ostalih 28 tvrtki dobile su iznose niže od devet milijuna kuna. Hrvatske ceste nisu dostavile popis tvrtki i iznose. Međutim, u razgovoru s odgovornima doznali smo način trošenja. Najveći dio, 180 milijuna kuna, otišlo je na dugove izvođačima kapitalnih investicija, a među njima su najveći Viadukt, Konstruktor, Hidroelektra, Osijek Koteks, te Cesta Varaždin i Cesta Pula. Nadalje, 128 milijuna kuna je prebačeno županijskim upravama za ceste za održavanje. ŽUC-ove, koji sami biraju izvođače i izvode dio održavanja, HC godišnje sufinancira sa 240 milijuna kuna, što znači da su im do Inine uplate dugovali više od polovice iznosa za 2009. godinu. Treća stavka na koju je potrošeno 56 milijuna kuna su rekonstrukcije i popravci cesta, a 36 milijuna kuna je za tekuće poslovanje, odnosno plaćanje anuiteta za kredite.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu