Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Pasta za zube 200, krumpir 50 posto skuplji: Tko je na dizanju cijena najviše profitirao?

Autor: Poslovni.hr
29. kolovoz 2023. u 07:39
Podijeli članak —
FOTO: REUTERS/Annegret Hilse

U godinu dana krumpir je poskupio 45 posto, jaja 44, šećer 37, sladoled 30, a kruh 19 posto. Poskupljenje hrane djelomično se može objasniti općom inflacijom koja je prošli mjesec iznosila 7,3 posto, ali nije to jedini razlog zašto jedemo skupo. Problem su i marže trgovaca, koji žive neku drugu stvarnost od prosječnih Hrvata.

‘Dokazano je da su trgovačke marže više u Hrvatskoj nego što je zapravo na razini EU i to je isto jedan od razloga zašto građani u Hrvatskoj plaćaju više cijene’, rekao je za RTL Direkt ekonomist Petar Vušković. A kad jedni nešto preplaćuju, jasno je da netko mora profitirati. Ukupna neto dobit trgovaca prošle je godine porasla za čak 25 posto i iznosila ukupno 13,7 milijardi kuna.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

I dok se trgovci brane da su glavni generatori poskupljenja rast plaća i nabavnih cijena, Europska komisija upozorava na previsoke marže koje se u nekim lancima penju do čak i 50 posto. ‘U tom jednom lancu proizvođač, trgovac, građanin – čini se da najviše profitiraju trgovci, to je rezime’, kaže ekonomist Vušković.

‘Dokazano je da su trgovačke marže više u Hrvatskoj nego što je zapravo na razini EU i to je isto jedan od razloga zašto građani u Hrvatskoj plaćaju više cijene’, rekao je za RTL Direkt ekonomist Petar Vušković. A kad jedni nešto preplaćuju, jasno je da netko mora profitirati. Ukupna neto dobit trgovaca prošle je godine porasla za čak 25 posto i iznosila ukupno 13,7 milijardi kuna.

I dok se trgovci brane da su glavni generatori poskupljenja rast plaća i nabavnih cijena, Europska komisija upozorava na previsoke marže koje se u nekim lancima penju do čak i 50 posto. ‘U tom jednom lancu proizvođač, trgovac, građanin – čini se da najviše profitiraju trgovci, to je rezime’, kaže ekonomist Vušković.

M

Smanjenju rasta cijena hrane ne pomaže ni turizam koji je također jedan od uzroka inflacije.

‘Ove godine čini se značajno s obzirom na to da su cijene u restoranima značajno porasle i već postaje luksuz ići u restorane. Mnogi strani turisti su se orijentirali na kupnju u trgovačkim centrima i to svakako radi pritisak na potražnju’, rekao je za RTL Direkt porezni stručnjak Vlado Brkanić.

Dok veliki trgovački lanci jako dobro stoje, mali trgovci i proizvođači nisu te sreće. Na većini zagrebačkih tržnica štandovi zjape prazni. Renata desetljećima prodaje domaća jaja i sir. Zna da je njena domaća hrana mnogima preskupa, ali zbog cijena najamnine, transporta i ostalih davanja jeftinije ju jednostavno, ne može prodavati.

‘Mislim da je preskupa. Je preskupa. Zato ljudi odlaze u centre. Ali mi koji smo proizvođači od polja do stola ne možemo, jednostavno ne možemo jeftinije. Ne možemo se pokriti zbog goriva, zbog proizvodnje’, objašnjava za RTL Direkt.

Autor: Poslovni.hr
29. kolovoz 2023. u 07:39
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close