Otočkim tvrtkama i 50% jeftinija voda

Autor: Saša Paparella , 11. rujan 2018. u 14:31
Agencija za obalni prijevoz se gasi, no iz Ministarstva kažu da će se njeni poslovi i dalje obavljati u Splitu/Goran Kovačić/PIXSELL

Otočani zadovoljni novom indeksacijom, odsad svi mogu aplicirati za EU novac, no ne sviđa im se moguće povećanje paušala za iznajmljivače.

Otočni sabor, krovna udruga za razvitak hrvatskih otoka, uputila je Vladi RH pismo povodom donošenja zaključka o smanjenju broja agencija. U pismu se napominje da se Agencija za obalni linijski pomorski promet ne smije ugasiti te mora ostati samostalna. Otočanima nije prihvatljiva ideja koja vodi prema spajanju s ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture. 

"Ta agencija nama otočanima život znači, jer stalno komunicira s otočanima. Ponekad zbog nekog važnog događaja treba privremeno izmijeniti plovidbeni red, a to brodar ne smije napraviti bez odobrenja Agencije. Dosad smo takve probleme bez problema rješavali, no prebace li se ovlasti Agencije na neku drugu instituciju, teško da će se moći tako brzo reagirati", rekao nam je Denis Barić, predsjednik Otočnog sabora.  Barić upozorava i na mogući sukoba interesa, jer Agencija daje koncesije za obavljanje javnog prijevoza na obalnim brodskim linijama, koje većinom drži državni brodar Jadrolinija. Ukine li se Agencija, odluke će donositi ministarstvo, što znači da bi država sama sebi davala koncesije. 

 

207 milijuna

kuna godišnje koštat će primjena novog Zakona o otocima

Zajamčena prava ostaju
U resornom ministarstvu objašnjeno nam je da će se "poslovi Agencije i dalje obavljati u Splitu i neće doći do promjena u zajamčenim pravima koja uživaju otočani ni u dostupnosti usluga ni u transparentnosti, štoviše bit će poboljšana zbog buduće logističke potpore Ministarstva". Također, Otočni sabor kritizira izmjene Zakona o porezu na dohodak, jer "dolazi do mogućeg drastičnog povećanja paušala za privatne iznajmljivače", no za novi Zakon o otocima, čiji je prijedlog krajem srpnja bio na sjednici Vlade, imaju samo riječi hvale.

"Možemo reći da su prihvaćeni svi naši zahtjevi", zadovoljan je Barić nacrtom zakona, za čiju će provedbu u 2019. biti potrebno 207,2 milijuna kuna. Predstavnici Otočnog sabora još su prije javno izrazili zadovoljstvo nacrtom u koji su ugrađeni prihvaćeni svi njihovi prijedlozi, izuzev onog da otočni gospodarstvenici dobiju povlastice za vodu. 

Otočni koordinatori
U međuvremenu je Vlada i to prihvatila pa će sada, uz građane, i obrtnici i tvrtke imati pravo na opskrbu pitkom vodom po subvencioniranoj cijeni od 50 posto od ekonomske.  Mnogim otočanima je iznimno važna odredba o indeksaciji regionalnog razvoja, prema kojoj će zainteresirane jedinice lokalne samouprave na otocima, ali i fizičke osobe, moći aplicirati na sredstva iz fondova, a više neće gubiti bodove jer pripadaju velikim centrima na kopnu kao što su Zadar, Šibenik i Dubrovnik.

"Otoci su imali indeksaciju jednaku centru na kopnu kojem pripadaju. Napokon smo uspjeli da se otoci bez vlastite lokalne samouprave odvoje od tih centara", kaže Barić.  Po novom zakonu otoci s više jedinica lokalne samouprave dobit će otočnog koordinatora, koji će se brinuti da se projekti odnose na cijeli otok, a ne samo na pojedine općine. Previđeno je i da svaka županija ima otočne koordinatore za izradu planova i projekata. U zakon je ušla i odredba  po kojoj će otočni poduzetnici i fizičke osobe imati pravo na povlašteni prijevoz vozila na svim trajektnim linijama, a što su dosad uživali samo prema otoku na kojem je tvrtka prijavljena, jer često moraju putovati s jednog otoka na drugi.  Također, za dodjelu potpora male vrijednosti sada će se moći javljati i gospodarstvenici koji nisu registrirani na otoku, ali na njemu imaju predstavništvo. 

Odobrila EK

Potpora za trajektne linije
Europska komisija odobrila je državnu potporu od 249,2 milijuna kuna za pet trajektnih linija na relacijama Preko – Zadar, Tkon – Biograd, Sućuraj – Drvenik i Stari Grad – Split. Time se pokriva razlika između prihoda i troška redovitog rada trajekata. Potpora je potrebna kako bi se promet na tim linijama osigurao s dostatnom učestalošću tijekom cijele godine, jer prihodi od prodaje karata premašuju troškove rada trajekta samo na vrhuncu ljetne sezone.

Komentirajte prvi

New Report

Close