Osječani s Highlanderom ciljaju 50 tržišta i 350 evenata globalno

Autor: Marta Duić , 17. prosinac 2020. u 22:00
Sezonu 2021. organizatori Highlandera predstavili su ispred egipatskih piramida u Gizi

‘Pričamo s desetak novih država, mega tržištima poput SAD-a, Australije, Kine, Brazila i U. Kraljevstva’.

Igor Mlinarević, Jurica Barać i Andrej Mlinarević, trojica prijatelja iz Osijeka – zaljubljenici u planine i hiking u srijedu su službeno predstavili program svog velikoga globalnog projekta Highlander za 2021., i to ispred egipatskih piramida u Gizi, nedaleko od Kaira.

Kako kažu, razlog odabira Egipta leži u činjenici kako su upravo egipatski beduini, nomadski narod, bili jedni od prvih hikera na svijetu.

Ugovor za ugovorom

Organizatori ovog masovnog planinarskog događaja u baranjskoj ravnici osmislili su Highlander planinarsku priču, koja se prometnula u sportski, ali i velik biznis pothvat kojim ubrzano osvajaju strana stržišta.

U Hrvatskoj se Highlander održava na Velebitu, a 2020. održan je četvrti put. Bilježe i kontinuirani rast sudionika, tako ih je 2017. godine bilo 60, godinu poslije 120, čani 250, a ove čak 330 sudionika.

Pored toga, Highlander ima svoje inačice u zemljama kao što su Srbija, BiH, Crna Gora, Austrija i Grčka, a na press konferenciji održanoj u Egiptu najavljene su nove države koje će se pridružiti popisu; Maroko, Portugal, Sjeverna Makedonija, Španjolska, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati, Slovenija, Rusija i spomenuti Egipat Naime, ovaj tim je početkom 2020. prodao Highlander licencu na četiri susjedne zemlje: Srbija, BiH, Austrija i Grčka…

Time je Highlander Global postao krovna organizacija koja nadgleda postojeće i nove države – franšizere, a u 2021. održat će se 15-ak Highlander događaja diljem svijeta.

“Nakon što smo tri godine razvijali događaj u Hrvatskoj odlučili smo prošle godine napraviti franšizu jer smo stvorili koncept koji trenutno nigdje ne postoji, ima odličan poslovni model i nije zahtjevan za provesti. Tako smo krajem 2019. prodali licence u Austriju, Srbiju, BiH te u Grčku. Čim je krenula 2020. godina i čim smo najavili nova tržišta počeli smo razgovore s našim partnerima diljem svijeta i pregovarali prodaju licence u druge države.

Onda je došla korona i sve usporila. No, na sreću, postoje poduzetnici koji u svemu vide priliku pa tako i korona krizi. S takvim vizionarima smo dogovorili još 10 tržišta za 2021. godinu.

Glavni motivi su ogroman rast outdoor sportova, velik interes za avanturama kao što je Highlander i strategije razvoja planinarskog turizma koje su sve češće i bitnije državama zbog održivosti, zdravlja ljudi i dodatnog priljeva gostiju”, objašnjava Jurica Barać, direktor Highlandera.

Napominje kako u pregovorima nisu imali problema, jer u uglavnom u pitanju ljudi iz njihovih poslovnih krugova, a sami se event biznisom bave više od 10 godina te su dosad organizirali više od 500 događaja – od Svjetskih kupova i serija do raznih lokalnih manifestacija.

Kako kaže Barać, kada je krenula korona i kada su vidjeli da većina njihovih događaja za 2020. neće ugledati svjetlo dana bacili su se na prodaju licenci kako bi zasjali u 2021. godini.

“U 2021. imamo 15 tržišta i time smo postali broj 1. serija planinarski evenata na svijetu. Nastavljamo s prodajom licence, već pričamo s novih 10-ak država, a sada je naglasak na mega tržištima poput SAD-a, Australije, Kine, Brazila i Ujedinjenog Kraljevstva.

Naravno uz samu prodaju, glavni fokus će biti pomoć u egzekuciji evenata našim partnerima koji su kupili licencu. Uz širenje i razvoj planiramo rad na investicijama i razgovore s potencijalnim investitorima u projekt za koji vjerujemo da će do 2025. godine biti posao od 50 milijuna dolara godišnjeg prihoda”.

Ambicije bujaju

Brojke outdoor industrije su nevjerojatne, tvrdi uvjeren da je, uzevši u obzir da ljudi masovno kreću raditi na svom “well-beingu” da je pred njima svjetla budućnost.

“Za pet godina želimo biti prisutni na barem 50 tržišta i s više od 350 evenata globalno˝, poručuje Barać.

Organizatori ističu kako Highlander nije utrka i nema natjecatelje, nego sudionike koji su na stazi samoodrživi – sve što trebaju za petodnevni boravak u prirodi nose na leđima, u ruksacima, dok organizator osigurava hranu, logistiku i podršku za vrijeme događaj.

Jedan od najvažnijih ciljeva je promocija aktivnog i zdravog načina života kroz planinarenje, kao i briga za prirodu promovirajući tzv. Lave No Trace filozofiju, a želja im je da u Highlander zasluži status “100% Green Eventa”.

Komentirajte prvi

New Report

Close