Osiguravatelji zaobilaze police za štete od naleta na divljač, 7,3 mil. eura im je premalo

Autor: Marija Brnić , 23. travanj 2023. u 22:00
Broj likvidiranih šteta po ovim policama 2018. iznosio je 1213, a godinu kasnije skočio je na 2627/D. Jaramaz/PIXSELL

Ministarstvu poljoprivrede propala već tri natječaja, traži se alternativa.

Ministarstvo poljoprivrede još jednom pokušava uspostaviti suradnju s osiguravajućim društvima na financiranju police osiguranja za štetu koju prouzroče naleti vozila na divljač na cestama, no sve upućuje da će interes i ovaj put izostati, te da će se tražiti drugo rješenje.

Lani u lipnju istekla je polica koju je imao Euroherc, a Ministarstvo je raspisalo tri natječaja za tu uslugu, no bez uspjeha. Osiguravatelji su otvoreno dali do znanja da im iznos koji Ministarstvo nudi za taj posao nije dovoljan.

Najprije je istaknuta cijena od 40 milijuna, potom 50 milijuna i na kraju 55 milijuna kuna, a i na aktualnom natječaju iznos koji Ministarstvo ističe kao maksimalnu vrijednost nije povećan u odnosu na posljednji, dakle iznosi 7,3 milijuna eura plus PDV.

Neisplativa računica
Argument osiguravateljima za zaobilaženje natječaja je i da je divljači na hrvatskim cestama sve više, te ističu da im taj posao predstavlja rizik kojeg teško da će ga se prihvatiti pod takvim financijskim uvjetima. Zbog velikog broja naleta, po njihovim objašnjenjima, ugovorene iznose potroše prije ugovorenog roka.

No, prilikom određivanja nove vrijednosti u Ministarstvu su se vodili podacima da je od isteka zadnje police 1. lipnja 2022. dosad privremenim rješenjem koje je utvrđeno u suradnji s Hrvatskim lovačkim savezom, isplaćeno ukupno 5,4 milijuna eura (41 mil. kn).

Kako bi se stekla šira slika, Ministarstvo ističe kako je od 2018., od kada je uvedena ova vrsta police, do 2021. ukupno dodijeljeno 108,9 milijuna kuna za njezino financiranje.

Teško je iz statistike Ministarstva ne primijetiti i da iz godine u godinu raste i broj prijavljenih i likvidiranih šteta, kao i iznosi, što se dijelom povezuje upravo i s prekidom nekadašnje prakse da štete vozačima nadoknađuju lovačka društva, te prebacivanjem sustava na proračun i osiguravatelje. Primjerice, 2018. broj likvidiranih šteta iznosio je 1213, a godinu kasnije skočio je na 2627.

Kada se lani natječajem nije uspjelo doći do partnera za ovu policu osiguranja, iz Ministarstva poljoprivrede se moglo čuti da traže i druga rješenja za pokrivanje štete od naleta na divljač, pa spominjala i opcija da se pri registraciji vozila uplaćuje i posebna naknada, odnosno da se uvede obvezno autoosiguranje od naleta na divljač.

Argument se nalazio i u praksi drugih EU zemalja u kojima vozači odgovaraju za štetu od divljači na vozilu, a lovoovlaštenik za štetu koju divljač nanese poljoprivredi. U mnogim državama poput Češke, Slovačke, Švedske, Francuske, Austrije, Litve, Latvije, Estonije, Finske i Irske, prakticira se dodatno osiguranje vozila.

Vatrograsno rješenje
U Hrvatskoj se zbog izostanka interesa osiguravatelja za ovu nacionalnu policu privremeno priskočilo rješenju da štetu vozačima koji su uredno vozili pokriva Hrvatski lovački savez, kojemu Ministarstvo iz državnog proračuna nadoknađuje taj iznos.

To privremeno rješenje predviđeno je prakticirati sve do ugovaranja nove police. Ne bude li i ovaj put interesa osiguravajućih kuća, a to će biti poznato vrlo brzo, jer 5. svibnja istječe rok za predaju ponuda, pristupit će se trajnom rješenju.

U Ministarstvu poljoprivrede već rade na izradi izmjena Zakona o lovstvu kojim će se, kažu, unaprijediti uređenje ove problematike. No, sudeći prema njihovoj računici da se više isplati lovačkom savezu iz proračuna omogućiti pokrivanje šteta vozačima nego plaćati angažman osiguravatelja, može se zaključiti da bi vatrogasno rješenje kojemu su lani morali pribjeći moglo prerasti u trajnije.

Komentirajte prvi

New Report

Close