Omogućili da nastava od doma nije bauk, već koristan ‘zalogaj’

Autor: Lucija Špiljak , 08. travanj 2020. u 22:00

Nakladnička kuća Alfa razvila stranicu nastava.alfa.hr, kao pomoć učiteljima, ali i zaposlenim roditeljima.

Utjecaj pandemije na gospodarstvo osjetit će se u svim gospodarskim granama, stoga se može očekivati da će se odraziti i na nakladništvo.

Ističe to Domagoj Dedić, voditelj marketinga izdavačke kuće Alfa, koja je na cijelu situaciju reagirala pravovremeno kreiravši virtualnu učionicu www.nastava.alfa.hr, jedinstvenu online platformu za pomoć učiteljima, roditeljima i u konačnici djeci kako bi što lakše svladali gradivo u izvanrednim uvjetima.

Zahtjevnost trenutka

“Jedan je od naših ključnih poslovnih ciljeva neposredna i pravodobna komunikacija s našim korisnicima – učiteljima. Svjesni zahtjevnosti trenutka, e-učenja i njegove kvalitetne provedbe, osmislili smo metodički oblikovane sadržaje koji daju podršku nastavnicima u procesu e-učenja. Na novoj stranici svakodnevno radi pedesetak osoba iz struke, koje su kreirale raznovrsne materijale koji će, uz postojeće digitalne udžbenike, omogućiti učinkovito učenje u digitalnom okruženju”, pojašnjava Dedić.

Već su imali materijale za redovnu nastavu pa nije trebalo puno da ih se preoblikuje u online materijale, a voditelj posebno zahvaljuje zaposlenicima koji su posao organizirali i obavili u samo 48 sati. Sa svim materijalima spremni su za privođenje kraju ove školske godine, kako za nastavu na daljinu tako i za klasičnu u učionici, jer učenici imaju svoje udžbenike i druge tiskane i digitalne obrazovne materijale, dok nastavnici na Alfinim mrežnim stranicama imaju sve materijale za izvođenje nastave do kraja školske godine. Dedić tvrdi da su spremni i za redoviti početak sljedeće godine, kao i za provođenje online nastave.

“Zahvaljujući brojnim kanalima komunikacije s našim korisnicima, učiteljima i učenicima – počevši od digitalne platforme, digitalnih udžbenika do Alfinih mrežnih stranica – partner smo i podrška nastavi na daljinu te smo u stalnom kontaktu sa svim našim učiteljima. U suradnji s tvrtkom Mozaik Education, koja je razvila mozaBook, svim smo zainteresiranim učiteljima, učenicima i roditeljima ponudili besplatnu učioničku licencu (mozaBook CLASSROOM), koja će vrijediti do 15. lipnja. Korisnici Alfinih tiskanih udžbenika platformom se oduvijek mogu koristiti besplatno, ali sad smo je otvorili za sve”, naglašava Dedić.

Uz novu generaciju udžbenika učenici i učitelji imaju priliku koristiti se i digitalnim obrazovnim sadržajima – upravo su zato 2016. uveli najbolju svjetsku digitalnu obrazovnu platformu mozaBook na hrvatsko tržište.

Dedić

Zahvaljujući brojnim kanalima komunikacije partner smo i podrška nastavi na daljinu.

“Od 2016. pa do danas educirali smo mnogobrojne prevoditelje, administratore i urednike za različite aspekte rada na toj opsežnoj platformi. Naši su predstavnici službeni licencirani edukatori za mozaBook koji su do danas održali više od 800 edukacija nastavnicima, a objavili smo i više od stotinu digitalnih udžbenika obogaćenih digitalnim sadržajima”, navodi Dedić. Prvi su nakladnik u Hrvatskoj koji je pripremio i izdanja udžbenika za učenike s poteškoćama u redovnom programu koji su jezično, sadržajno i grafički prilagođeni. Tako su prvi put izbjegli dosadašnju praksu u kojoj se udžbenici vizualno i sadržajno znatno razlikuju između učenika koji pohađaju redoviti program i onih kojima je određen primjeren oblik obrazovanja.

“U Hrvatsku smo doveli najbolju obrazovnu platformu na svijetu, mozaBook, prilagodili je potrebama našeg obrazovnog sustava i obogatili autorskim sadržajima. Trudom i ulaganjem postali smo referentno ime u digitalnom obrazovanju i nastavljamo se razvijati u tom smjeru”, objašnjava. Prosječna naklada tiskanih izdanja ovisi o vrsti izdanja. Tako se, primjerice, naklada osnovnoškolskih i srednjoškolskih udžbenika može kretati i do 20.000 primjeraka, dok se naklada izdanja Alfinih drugih biblioteka kreće od oko 500 do 3000 primjeraka.

Nastavak s još većim žarom

Alfa je na nakladničkom tržištu od 1971. i dosad se istakla po školskim materijalima, a zahvaljujući tradiciji izdavačke djelatnosti nastavlja spajati tradiciju stručnosti s najnovijim svjetskim tehnologijama, kreirajući udžbenike nove generacije.

“Naša je poslovna misija biti i ostati snažna poveznica između znanosti i prakse, ideje i realizacije, između učitelja i učenika”, ističe Dedić. Zadovoljni su i poslovnim politikama i odlukama koje su donijeli u 2019. godini kada su ostvarili zadovoljavajući rezultat, a već su se u eksperimentalnoj fazi programa Škola za život etablirali kao lider s 40% udjela.

“Povećanje tržišnog udjela primarni je cilj koji smo ostvarili u ovom prvom dijelu ukupnog odabira udžbenika za frontalno uvođenje novih predmetnih kurikula, gdje smo svoj tržišni udjel povećali s 15% na 30%, što je rezultiralo povećanjem prihoda većim od 40% u odnosu na prethodnu godinu, no još nas čeka mnogo posla. Naša se uspješnost temelji na detaljnom istraživanju tržišta, žurnim odgovorima na novonastale uvjete i neupitnoj potpori našim korisnicima.

Foto: Miro Petric

Poslovni rezultat uvijek je teško točno predvidjeti, ali s još većim žarom i intenzitetom nastavljamo dalje te u 2020. također očekujemo jednako dobar rezultat i veselimo se što svoje iskustvo i znanje možemo oploditi i prenijeti na svoje korisnike”, poručio je Miro Petric, direktor izdavačke kuće Alfa, te najavio da nastavljaju stvarati školska i sveučilišna izdanja koja odgovaraju na sve suvremene izazova.

U idućem razdoblju očekuje ih kreiranje novih tiskanih i digitalnih udžbenika i drugih obrazovnih materijala prema novim kurikulima za predmete u 4. i 8. razredu osnovne škole, te u 4. razredu srednje škole koji će se koristiti u školskoj godini 2021./2022.

Komentirajte prvi

New Report

Close