Od sljedeće godine djeca od 1. razreda uče o financijama

Autor: Agencija VLM , 10. ožujak 2014. u 15:46
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL

U sklopu građanskog odgoja učenike će poučavati o odgovornoj potrošnji, prepoznavanju stvarnih i nametnutih potreba, raspolaganju zarađenim ili poklonjenim džeparcem i sudjelovanju u formiranju kućnog budžeta.

"Građanski odgoj, koji se eksperimentalno provodi u 12 škola, od sljedeće se školske godine uvodi u sve hrvatske škole, a nakon javne rasprave doživjet će izmjene. Jedna od tih izmjena je i ona koja se odnosi na financijsku pismenost za učenike od 1. razreda osnovne do 2. srednje škole", otkrila je pomoćnica ministra znanosti, obrazovanja i sporta Sabina Glasovac na okruglom stolu pod nazivom “Financijskim obrazovanjem do financijske pismenosti”.

Okruglim stolom počelo je prvi put u Hrvatskoj obilježavanje Globalnog tjedna novca. Sama činjenica da je otvoren u Ministarstvu obrazovanja vrlo je indikativna; govori o tome da probleme treba rješavati tamo gdje im je uzrok – u neznanju.

"U okolnostima široke ponude jako je važno da potrošači donose odluku educirano. Financijska nepismenost je loša, ali je još gora financijska polupismenost. Podržavam da se sustavno od malih nogu radi na financijskoj pismenosti", prokomentirao je najavu i viceguverner HNB-a Damir Odak.

Glasovac je poručila da će financijske kompetencije omogućiti učenicima donošenje odgovornih, promišljenih odluka, ali osvijestiti i osobnu odgovornost. Nevenka Lončarić-Jelačić, viša savjetnica za nacionalne programe Agencije za odgoj i obrazovanje najavila je da će u travnju biti otvorena javna rasprava o kurikulumu koji bi trebao uključivati poučavanje o odgovornoj potrošnji, prepoznavanju stvarnih i nametnutih potreba, raspolaganju zarađenim ili poklonjenim džeparcem i sudjelovanju u formiranju kućnog budžeta od prvog do četvrtog razreda. Kod starijih učenika razvijali bi vještine štednje, otpornost na agresivne marketinške kampanje, racionalnu potrošnju, suradnju s potrošačkim udrugama, rad kao osnovu potrošnje i etičnan odnos prema novcu.

"Učenici će raditi projekte, sudjelovati u radionicama, izrađivati plakate s financijskim planovima, posjećivati potrošačke udruge, simulirati javnu nabavu, planirati troškove putovanja, izrađivati dokumentaciju, primjereno svojoj dobi", pojasnila je N. Lončarić-Jelačić.

I u Ministarstvu financija osnovali su odjel za financijsku pismenost kako bismo ubuduće izbjegli opasnosti kakve su dovele do loših odluka u vrijeme krize, kaže Žana Pedić, načelnica Sektora za financijski sustav.

Komentari (6)
Pogledajte sve

Pretjerujete. Smisao građanskog odgoja je vlastite financije, ne vođenje tuđe firme. Dakle čitajte džeparac i kako ga roditelji zarađuju.
Za djecu je dovoljno da razumiju da postoje prihodi i rashodi. I kako je ako žele nešto moraju se sami potruditi i planirati, a ne da čekaju da im neko to stvori.
Ako uz to nauče i kamatni račun odlično, ali za to još nisu spremni bar do četrnaeste – petnaeste godine. Volio bi da je matematika u osnovnoj školi malo drukčije posložena i da djeca uče eksponencijalne funkcije ranije da shvate neka događanja oko njih. Ali strah me od pomisli kako bi to izgledalo kad bi se naši pisci programa i udžbenika toga primili.

to bi imalo smisla da je program napisao neki vrstan ekonomist iz njemačke ili USA koji je pisao za njihove škole i da predaju njihovi predavači….
mogu misliti na što će to ličiti kod nas gdje će predavači biti priučeni profesori koji će samo popunjavati manjak obveznih sati u satnici

Ko ce djecu uciti o ekonomiji? Skolski vodja sindikata? I ucit ce se po knjigama koje odobri Jovanovic.

U tim knjigama ce se velicati predstecajne nagodbe, fiskalizacija, visoki porezi, drzavna redistribucija, drzavni intervencionizam, sotoniziranje poduzetnika, uvodjenje reda u drzavu, sjeverna koreja,…

A nama kao da djeca [emo_namigusa] vode državne financije

New Report

Close