Od potpune blokade do isporuke prvih robota u SAD

Autor: Bernard Ivezić , 21. srpanj 2020. u 22:00
Nismo došli do zacrtanih ciljeva za ovaj kvartal, ali nismo mogli ni predvidjeti koronu, poručuju

Iz STEMI-a kažu da je korona poskupjela inpute i do 20 pa i 30 posto te produljila rokove za nabavu za dva do tri puta.

Domaći startup STEMI krenuo je u utorak s prvim isporukama svojih robota u Kaliforniju, državu u kojoj je smještena Silicijska dolina. Više od 50 američkih škola smještenih od Kalifornije preko Texasa i Arizone pa sve do Floride, Connecticuta i New Jerseyja, kupilo je unazad dva i pol mjeseca hrvatske edukacijske robote u paketu s obrazovnim sadržajima za STEM naobrazbu.

Riječ je o jednom od najvećih hrvatskih uspjeha prilagodbe poslovanja uvjetima “nove normale” koja se razvila kao posljedica korona krize. Marin Trošelj, suosnivač i direktor STEMI-ja kaže da je u ožujku zamalo doživio slom živaca, jer posao im je potpuno stao.

STEMI je, naime, krajem prošle godine preko Funderbeama SEE prikupio 319.000 eura ili 2,4 milijuna kuna kapitala da bi se tijekom 2020. proširio na američko tržište.

“U ožujku smo krenuli s prodajom i u prva tri tjedna dosegli čak 20 posto prodajnog cilja za ovu godinu, a onda su krenule karantene i škole iz SAD-a su nas počele zvati i otkazivati narudžbe”, prisjeća se Trošelj.

Kaže da su taj četvrti tjedan odmah promijenili strategiju. Pojačali su komunikaciju preko digitalnih kanala s američkim školama, uveli niz promjena i pripremili se za iduću priliku. Ona im se otvorila u svibnju.

Navodi da škole u SAD-u imaju novca, vrlo su zainteresirane za STEM te i dalje ulažu. Čak i one koje ne kupuju trenutačno robote, kupuju intenzivno prijenosna računala kako bi im učenici mogli raditi od doma. Neke su škole zbog toga zamrznule budžete za druge stvari, jer iščekuju rujan da vide kako će se situacija razvijati. Trošelj kaže da im je sada najvažnije da isporuče sve ugovorene narudžbe te naglašava da, kako se sad čini, to će i ostvariti.

“Imali smo i malo sreće, jer kulturološki, škole su u SAD-u poput dječjih vrtića, one služe i da čuvaju djecu dok roditelji rade tako da su kod njih i dalje u funkciji”, kaže Trošelj. Dodaje da je transformacija tvrtke u tako kratkom vremenu bila vrlo izazovna.

Ne samo u prodaji već i u komunikaciji prema investitorima te u proizvodnji i planiranju budućeg razvoja. Navodi da STEMI s glavnim investitorima sada komunicira svakodnevno. S onim većima na mjesečnoj bazi. K tome, upravo se pripremaju poslati tromjesečni izvještaj.

“Nismo došli do zacrtanih ciljeva za ovaj kvartal, ali nismo mogli ni predvidjeti koronu. Međutim, ulagači imaju razumijevanja, jer ih o svemu što radimo detaljno obavještavamo i zato uživamo njihovu podršku”, kaže Trošelj. U proizvodnji i planiranju budućeg razvoja navodi da je korona poskupjela inpute i do 20 pa i 30 posto te produljila rokove za nabavu za dva do tri puta. Ističe da su neke tvornice hardvera u Kini su prestale s radom, druge su usporile isporuke, a usporio se i prijevoz.

“Najveći izazov je bio što smo s proizvodnjom trebali početi u svibnju, a mi smo tada tek započeli s pravom ‘novo normalno’ prodajom i nismo odmah mogli znati koliko robota trebamo proizvesti”, kaže Trošelj.

Pojašnjava da nisu htjeli pretrpati skladište s dijelovima, a nisu se htjeli ni dovesti u pitanje isporuke. Usto, prije korone, planirali su otići na kraće vrijeme u Kinu i osobno obaviti testiranja pred isporuke djelova.

Ovako su, kaže, morali angažirati R&D tvrtku iz Shenzhena da to obavi umjesto njih. Dodaje da se kane i dalje prilagođavati. “Neke su nam škole čak povećale narudžbe, jer edukaciju provode od kuće pa su naručivale dodatne robote. No, prostor za rast već tražimo i u programima koji nisu vezani za hardver”, zaključuje Trošelj.

Komentirajte prvi

New Report

Close