Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nakon Zeptera i Rusi se uključili u utrku za škverove

Autor: Marija Brnić; Rato Petković
19. kolovoz 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Iako je dosad najglasnije kupnju brodogradilišta najavljivao ‘kralj kroma’ Danko Končar, krug potencijalnih kupaca za hrvatske navoze svakodnevno se povećava

Broj zainteresiranih za hrvatska brodogradilišta počeo se povećavati, a jedino još za Uljanik dosad nije otkupljena niti jedna ponudbena dokumentacija u Hrvatskom fondu za privatizaciju. Uz trojicu investitora koji su već uzeli ponudbenu dokumentaciju i time stekli pravo obavljanja dubinskog snimanja (Danka Končara, Slobodana Ljubičića i Miju Opačaka) ovaj je tjedan u igru ušao i srbijanski poduzetnik Milan Janković, poznatiji kao Philip Zepter ili “kralj lonaca”, kako ga u široj javnosti nazivaju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Zasad je nepotvrđeno, ali su interes za brodogradilišta, i to ona s područja Dalmacije pokazali navodno i ruski investititori. Navodno je riječ o Igoru Jusufovu, bivšem ruskom ministru energetike, sada poduzetniku i ujedno direktoru ruskog naftnog državnog diva Gazproma, koji je upravo ovih dana preko svoje tvrtke Nordic Yards kupio posrnulo brodogradilište Wadan u Njemačkoj.Srbijanski tajkun Zepter zainteresiran je, pak, za kupnju tri hrvatska brodogradilišta, i to Brodotrogir, Kraljevicu i Brodogradilište specijalnih objekata iz Splita. Iako je u Hrvatskoj Zepter poznat prvenstveno po nehrđajućem posuđu koje se nudi kroz sustav izravne prodaje, jedan od najbogatijih srbijanskih poduzetnika svoje poslovno carstvo posljednjih godina proširio je i na bankarskom, osiguravajućem, špediterskom i telekomunikacijskom tržištu, a interes za hrvatsku brodogradnju pokazao je, pak, još početkom ove godine kada je u brodogradilištu Kraljevica naručio za svoju kompaniju gradnju luksuzne megajahte duljine 50 metara. Vrijednost joj se procjenjivala na 30 milijuna eura, a trebala bi biti gotova iduće godine i prezentirana u Monte Carlu, gdje Zepter inače i živi. Njegova najbliži suradnik u Hrvatskoj, Blaž Buble, koji je direktor Zepterove tvrtke Propela sa sjedištem u Splitu, a koji je formalno i podigao ponudbenu dokumentaciju u HFP-u, izjavljivao je da će se upravo tim projektom Zepter probijati na zahtjevnom yachting tržištu. “Tvrtka Zepter već se dvije godine priprema za ulaz u brodogradnju. Plan je graditi brodove, drugog plana nema”, izjavio je Buble pred tv-kamerama, ocijenivši kako je jamstvo uspjeha u kombinaciji vizije koju ima Zepter s iskustvom radnika u hrvatskim navozima. Znakovita je ipak i njegova rečenica prigodom podizanja dokumentacije u HFP-u da “svih pet brodogradilišta koje je Vlada dala na prodaju imaju mogućnost prenamjene, tako da kupac nije obavezan baviti se izgradnjom brodova”.

Broj zainteresiranih za hrvatska brodogradilišta počeo se povećavati, a jedino još za Uljanik dosad nije otkupljena niti jedna ponudbena dokumentacija u Hrvatskom fondu za privatizaciju. Uz trojicu investitora koji su već uzeli ponudbenu dokumentaciju i time stekli pravo obavljanja dubinskog snimanja (Danka Končara, Slobodana Ljubičića i Miju Opačaka) ovaj je tjedan u igru ušao i srbijanski poduzetnik Milan Janković, poznatiji kao Philip Zepter ili “kralj lonaca”, kako ga u široj javnosti nazivaju.

Zasad je nepotvrđeno, ali su interes za brodogradilišta, i to ona s područja Dalmacije pokazali navodno i ruski investititori. Navodno je riječ o Igoru Jusufovu, bivšem ruskom ministru energetike, sada poduzetniku i ujedno direktoru ruskog naftnog državnog diva Gazproma, koji je upravo ovih dana preko svoje tvrtke Nordic Yards kupio posrnulo brodogradilište Wadan u Njemačkoj.Srbijanski tajkun Zepter zainteresiran je, pak, za kupnju tri hrvatska brodogradilišta, i to Brodotrogir, Kraljevicu i Brodogradilište specijalnih objekata iz Splita. Iako je u Hrvatskoj Zepter poznat prvenstveno po nehrđajućem posuđu koje se nudi kroz sustav izravne prodaje, jedan od najbogatijih srbijanskih poduzetnika svoje poslovno carstvo posljednjih godina proširio je i na bankarskom, osiguravajućem, špediterskom i telekomunikacijskom tržištu, a interes za hrvatsku brodogradnju pokazao je, pak, još početkom ove godine kada je u brodogradilištu Kraljevica naručio za svoju kompaniju gradnju luksuzne megajahte duljine 50 metara. Vrijednost joj se procjenjivala na 30 milijuna eura, a trebala bi biti gotova iduće godine i prezentirana u Monte Carlu, gdje Zepter inače i živi. Njegova najbliži suradnik u Hrvatskoj, Blaž Buble, koji je direktor Zepterove tvrtke Propela sa sjedištem u Splitu, a koji je formalno i podigao ponudbenu dokumentaciju u HFP-u, izjavljivao je da će se upravo tim projektom Zepter probijati na zahtjevnom yachting tržištu. “Tvrtka Zepter već se dvije godine priprema za ulaz u brodogradnju. Plan je graditi brodove, drugog plana nema”, izjavio je Buble pred tv-kamerama, ocijenivši kako je jamstvo uspjeha u kombinaciji vizije koju ima Zepter s iskustvom radnika u hrvatskim navozima. Znakovita je ipak i njegova rečenica prigodom podizanja dokumentacije u HFP-u da “svih pet brodogradilišta koje je Vlada dala na prodaju imaju mogućnost prenamjene, tako da kupac nije obavezan baviti se izgradnjom brodova”.

Najmanje šanse za to, dodao je, ima Brodotrogir, za koje se Zepter želi natjecati. On inače, prema poljskom časopisu Wprost spada među najbogatije ljude u središnjoj Europi, a porijeklo njegova bogatstva povezuje se i s trgovinom oružjem. U posljednje vrijeme bavi se gradnjom nekretnina, pa na mjestu beogradskog brodogradilišta kani sagraditi poslovno-stambeni kompleks. Postupno se povlači iz Srbije, a odustao je od kupnje beogradskog nogometnog kluba Crvena zvezda. U HFP-u, pak, u skladu s pravilima, ne mogu do otvaranja ponuda 30. rujna otkrivati imena i broj otkupljenih ponudbenih dokumentacija za tvrtke za koje je raspisan natječaj, no i iz ministarstva gospodarstva potvrđuju da interesa ima, te očekuju da se formalno uključe u proces privatizacije i oni koji su već pokazivali interes. Za preuzimanje BSO-a, za koje čini se, vlada najveće zanimanje, još su zainteresirani vlasnik šibenskog remontnog brodogradilišta Goran Prgin, a kao potencijalni kupci BSO-a spominjali su se i njegovi kooperanti Jozo i Slaven Žužul, te vlasnik vranjičkog brodogradilišta Mirko Rapić. Interes za brodogradilišta navodno ima i norveška Olympia, a pokušava se okupiti i konzorcij u koji bi ušli i domaći brodari za preuzimanje u prvom redu Uljanika.

Autor: Marija Brnić; Rato Petković
19. kolovoz 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close