Nakon omikron pauze, u veljači bi mogla krenuti snažna prodaja ljetovanja, možda i jača nego 2019.

Autor: Marija Crnjak , 31. prosinac 2021. u 07:00
Procijepljenost ima veze i to će sljedeće godine biti dosta velika tema/M. Šabić/PIXSELL

U industriji putovanja raste optimizam, no poručuju: vraćaju se daleka tržišta, bit će napeto popuniti dostupne kapacitete.

Omikron je zasad zaustavio rezervacije za putovanja u 2022. godini, no to bi moglo potrajati najkasnije do kraja veljače, kad se očekuje navala, jača i od 2019. godine, smatraju organizatori putovanja i turistički stručnjaci, na temelju interesa koji je tržište pokazalo prije pojave nove varijante virusa.

Zato ne bi trebalo brinuti ni ukidanje letova koje ovih dana prijavljuju aviokompanije – ionako se radi o zimskom režimu letenja, ljeto još nitko ne dira baš zato što se očekuje promet jači od 2019. godine.

Turistički sektor ima puno više optimizma nego lani u ovom periodu, što se vidi i po laganom otvaranju dalekih destinacija, kao što je Tajland, Karibi, Egipat.

Stoga zemlje Mediterana već vrlo aktivno rade na sezoni, u kojoj se očekuje živahna utakmica. Pritom se, pogotovo u okolnosima inflacije koja sve pogađa na svoj način, ne očekuje konkurentska borba cijenama, što će u konačnici ovisiti i o potražnji.

I ne manje važno, konkurentska prednost u idućoj godini bit će i procijepljenost, čija će razina značajno utjecati na imidž destinacija.

Vrlo ohrabrujuće
Fritz Joussen, predsjednik Uprave vodeće europske turističke kompanije TUI, u razgovoru objavljenom na korporativnim stranicama izrazio je optimizam i očekivanje da će se turizam sljedećeg ljeta oporaviti na razinu iz 2019.

Istodobno, očekuje nastavak trenda kasnih rezervacija iz 2021., što će biti izazov za prodajne timove kompanija, no Joussen ističe da su rezervacije za ljeto 2022. sa svih TUI-jevih tržišta već vrlo ohrabrujuće.

Neslužbeno doznajemo da je prije “omikron” zatvaranja najveći interes turista bio za Grčku, Španjolska je broj dva, na trećem mjestu je Turska.

2 - 3

posto mogle bi biti više neto cijene turističkih aranžmana nagodinu, u odnosu na sezonu 2019.

Usto se krenula pokretati Italija, a veliki povratak posebno na njemačkom tržištu ima Egipat. Nijemce zanima i Dubai, a Britanci su sretni s otvaranjem Kariba i Floride, svojih tradicionalno važnih destinacija. I prije omikrona najpasivnije je bilo skandinavsko tržište.

Iako će utjecaj imati i inflacija koja svakog muči u određenoj mjeri, neto cijene za sljedeću sezonu na Mediteranu se kreću na oko plus 2-3 posto u odnosu na 2019.

Hrvatski hotelijeri ove su godine međutim već imali velik rast prihoda po sobi, što će biti teško održivo u sljedećoj sezoni s rastom broja kreveta, uslijed otvaranja destinacija i letova, kažu naši sugovornici, tako da bi domaće hotelijere nakon opijenosti u 2021. moglo očekivati otrežnjenje.

Također, procijepljenost ima veze i to će sljedeće godine biti dosta velika tema i u tom smislu treba paziti na PR i stabilnost brenda destinacija.

To pokazuje primjer Bugarske, koja se i prije omikrona užasno slabo prodavala zbog niske procijepljenosti, dok Turska u Antaliji ima iznad 90 posto cijepljenih. Daleko nisu ni Grčka i Španjolska, pogotovo otoci, zbog čega nije ni čudo da izazivaju najveći interes putnika.

24

milijarde dolara ovogodišnji je prihod od turizma u Turskoj, dvostruko veći nego 2020.

Nakon što se lani prva borila za uvođenje Covid potvrda za putnike, Grčka se aktivno bori i za sezonu ’22, između ostalog sklapajući sporazume s organizatorima putovanja. Grčka je u ovoj godini uspjela utržiti oko 60 posto prihoda od turizma u odnosu na 2019. godinu, po čemu je bila jedna od najuspješnijih destinacija.

Početak u svibnju
U španjolskoj Vladi vjeruju da će se turizam u ’22. vratiti na pretpandemijske brojke, sukladno značajnom rastu prometa u jesenskim mjesecima. Iz udruge hotelijera ipak očekuju napetu utrku, zbog otvaranja dalekih tržišta, ali i nedostatka radnika koji muči cijelu Europu. Turska, pak, cilja premašiti pretpandemijske rezultate.

“Uspjeli smo ostvariti svoj ambiciozan i izazovan cilj ove godine, udvostručavanjem prihoda od turizma na 24 milijarde dolara. Očekujemo početak sezone u svibnju, uz nastavak rasta koji je krenuo ove godine”, najavio je ovog tjedna turski ministar kulture i turizma Mehmet Nuri Ersoy.

U 2020. Turska je imala pad prihoda od turizma od 65% u odnosu na godinu ranije, a posljednji podaci Ministarstva turizma pokazuju da je zemlja od siječnja do studenog ove godine primila 22,8 milijuna stranih posjetitelja, što je gotovo 90% više nego lani.

Komentirajte prvi

New Report

Close