Na hrvatsko tržište Marijančanka d.o.o. iz Marijanaca, čija je osnovna djelatnost proizvodnja konzumnih jaja, za desetak će dana plasirati prva jaja obogaćena Omega-3 masnim kiselinama kao prirodni dodatak zdravoj prehrani. Rezultat je to 2,5 godišnjeg zajedničkog rada Marijančanke i tima znanstvenika osječkog poljoprivrednog fakulteta kojega je predvodila aktualna rektorica Sveučilišta J. J. Strossmayera prof. dr. sc. Gordana Kralik. U realizaciju projekta marijanačka tvrtka uložila je oko pola milijuna kuna, a cijena proizvoda prilikom pojavljivanja u trgovinama bit će za oko 5 do 7 posto viša nego li su “obična jaja”. Njezinu cijenu diktira ambalaža koja će Omega-3 jaja razlikovati od drugih proizvoda na policama, a koja se po narudžbi proizvodi u Danskoj. Receptura proizvodnje, kako je prilikom jučerašnje prezentacije u Osijeku iznijela prof. dr. sc. Kralik, ostaje tajna, ali je vrlo slična Kristoforovu jajetu koje se prodaje na tržištu SAD-a te Kolumbovu jajetu koje se plasira u zemljama zapadne Europe. Ova konzumna jaja karakterizira omjer nezasićenih masnih kiselina dok se u strogo kontroliranom postupku proizvodnje poboljšava sastav žumanjka u odnosu na “obično” jaje. Zbog pozitivnog utjecaja na različite zdravstvene tegobe, koristi od upotrebe omega-3 jaja, objašnjava Kralik, veće su od osnovnih nutritivnih, pa se zbog toga svrstavaju u funkcionalnu hranu, a njihova konzumacija osobito se preporučuje trudnicama, dojiljama, djeci, kao i osobama izloženim stresu i intelektualnim naporima te onima koji imaju teškoća s alergijama i kožnim bolestima.
Sama tvrtka koja je još 1993. godine osnovana kao obiteljsko gospodarstvo sa znanstvenicima radi na još nekoliko novih projekata koji bi se uskoro trebali prezentirati javnosti i kupcima. Pored proizvodnje jaja koja se plasiraju pod nazivom Ideal, Marijančanka d.o.o. uzgaja pomladak nesilica, proizvodi žitarice i uljarice koje koristi kao repromaterijal u mješaonici stočne hrane. Raspolažu kapacitetom od 75.000 nesilica koje im osiguravaju mjesečnu proizvodnju od prosječno 1,875.000 komada jaja ili oko 22,500.000 komada jaja na godišnjoj razini. U uzgoju pomlatka nesilica u podnom i kaveznom sistemu raspolažu kapacitetom od 100.000 komada u proizvodnom ciklusu, odnosno sa oko 200.000 komada godišnje. Jedan dio uzgojenih kokica, njih oko 75.000, koristi se za remont nesilica u vlastitoj proizvodnji, dok se ostatak prodaje većim i manjim proizvođačima konzumnih jaja u Hrvatskoj. Godišnji prihod ove tvrtke koja upošljava 16 radnika kreće se na razini oko 12 milijuna kuna od čega se svake godine milijun do dva ulaže u razvoj novih tehnologija. “Kroz godišnje ugovore s trgovačkim kućama poput Ipercoopa, Kauflanda i drugih osiguravamo godišnji plasman konzumnih jaja, dok kokice prodajemo pravovremenim ugovaranjem s potencijalnim kupcima”, ističe Zdravko Crnčan, direktor Marijančanke d.o.o. koja raspolaže s vlastitom sušarom, mješaonicom hrane, silosima i četiri farme, kao i 30 hektara zasađenih lješnjakom te 200 hektara površina kukuruza i soje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu