Na scenu stupa Metoda – novi brend dizajnerskog namještaja

Autor: Marija Brnić , 08. lipanj 2022. u 12:36
Fred & Ginger sofa/PD

Spin Valis viziju i misiju nove tvrtke povjerio mladim dizajnerima.

Neki to čekaju cijelog poslovnog života, pa ne dočekaju, a neki – poput naših dizajnera okupljenih oko projekta CEKOM SPIN iz Požege dočekali su da ih u startu na globalno predstavljanje pozove znameniti talijanski dizajner Giulio Cappellini.

A kada on zove, znači da ulazite na scenu na velika vrata. Takva se prilika rijetko pruži novim igračima. A pozvani su na temelju izrade prototipa – proizvodnja novog brenda dizajnerskog namještaja visoke kvalitete Metoda je u pripremi.

Brend i tvrtka Metoda nastali su iz projekta CEKOM SPIN kompanije Spin Valis i partnera – tvrtke Kuzmić i obrta Igla, sufinanciranog EU novcem.

Ovaj tjedan se na prestižnom SuperstudioShowu u Milanu, u Zoni Tortona, predstavlja 15 proizvoda od hrasta koje potpisuju najveća hrvatska dizajnerska imena Numen/ForUse, Grupa, Neisako, Simon Morasi Piperčić, Regular Company, ThinkObjects i Mladen Orešić.

Patrona chair

Oni su rezultati projekta CEKOM SPIN u kojima je Spin Valis sa 70 godina tradicije prepoznao potencijal s kojim može istupiti na višoj razini od sadašnje. Uloga tog razvojnog centra bila je, pojašnjava Mladen Orešić, mentor projekta i profesor na zagrebačkom Studiju dizajna, kreirati inovativne proizvode koji će okupljenim partnerima i široj ekonomskoj zajednici u Požegi pružiti mogućnost za razvoj i iskorak.

Orešić

U proizvodima Metoda objedinjeno je sve najkvalitetnije što imamo u Hrvatskoj, od dizajnera do sirovine, slavonskog hrasta čija je kvaliteta svjetski prepoznata.

“Imamo proizvode koji su potencijalno primamljivi za europsko tržište i gospodarski je odgovorno da se to pokuša plasirati i dođe do kupaca”, kaže Orešić i dodaje kako je Metoda objedinila najkvalitetnije što imamo u Hrvatskoj – od dizajnera do sirovine – svjetski priznatog slavonskog hrasta.

Hrast će zapravo ostati i glavna poveznica sa Spin Valisom, koji je na toj vrijednoj sirovini gradio masivni namještaj, no za druge brendove. Temelji za našu Metodu stvoreni su u Spin Valisu i priča o Metodi ne bi bila ispričana da nisu uložene godine ogromnog truda i rada u procesu stvaranja samog Spin Valisa, svih ljudi u svim profitnim centrima, a posebno Uprave i Nadzornog odbora. Oni su imali jasnu viziju u cjeloživotnoj karijeri izgradnje Spin Valisa.

Marija Jelčić Markanović, direktorica Metode/Domagoj Kunić

Sada su došli do točke gdje su viziju i imisiju brenda Metoda odlučili povjeriti mladim generacijama, ali pod mentorstvom prof. Orešića”, ističe Marija Jelčić Markanović, direktorica Metode. Tu mlađu generaciju posljednjih pet godina mentorirao je profesor Orešić, educirao i sada se došlo do prijelomne točke, do izlaska na scenu.

Metoda će, po njezinim riječima, biti dio grupacije Spin Valis, koji će, pak, zadržati postojeći program proizvodnje masivnog namještaja, koji, međutim, ne nosi i njegovo ime. Metoda namještaj nosit će pečat i svoje ime, što je za industriju namještaja u Hrvatskoj velik iskorak.

Orešić je dugo bio kritičar prakse hrvatske industrije koja se nedovoljno oslanja na domaći dizajnerski potencijal, no to se sada počinje mijenjati. Prvi koji je pokrenuo promjenu svijesti je Tomislav Knezović, osnivač hrvatskog brenda namještaja visoke kvalitete Prostoria.

“Knezović je po meni najveći agitator dizajna u Hrvatskoj u zadnjih deset godina. Jer jedini zna objasniti da ako se uloži u dizajn, ima se proizvod koji vrijedi, koji se isplati. Naša proizvodnja namještaja u Hrvatskoj dosad je zapravo bila samo proizvodnja, nije bilo razmišljanja o stvaranju proizvoda. Ona nije kreirala svoj proizvod koji je potom prodavala, već je dobivala tuđi i morala ga je proizvesti. Tu je osnovna i ogromna razlika”, naglašava Orešić.

Mladen Orešić/Domagoj Kunić

Stolac s velikim S
Na upit kolika je razlika u cijeni proizvodnje vlastitog proizvoda, koliko on podiže trošak u odnosu na lohn-poslove, Orešić kaže kako to zapravo nije ni bitno. To po njemu ne treba gledati kao trošak, već investiciju, jer “stolac u čiji dizajn i kvalitetu je proizvođač uložio da ne bude stolac nego stolac s velikim S, to je ogromna razlika”.

S pripremom dizajniranog namještaja u Požegi se već podigla svijest na svim razinama o potrebi podizanju svega na višu razinu. Spin Valis već radi za kvalitetnijeg partnera, uglednu europsku trgovačku kuću, postiže i više cijene nego ranije.

To što izlaze na scenu u trenutku velike inflacije i visokih troškova proizvodnje, nakon dvije godine pandemije, Marija Jelčić Markanović tvrdi uopće ne predstavlja problem, jer taj moment ne utječe na tržišnu nišu na koju u Metodi ciljaju. Štoviše, tajming je po njezinom mišljenju i odličan, a evo i zašto.

“Ljudi su danas u svim segmentima počeli osvještavati što kupuju i kakva je kvaliteta toga, budi se svijest i o održivosti, a svih ovih godina Spin Valis je ulagao u održivu priču, poput vlastite proizvodnje struje i topline, za koju se koriste drvni ostaci, a glavna tema u Milanu je upravo održivost”, kaže direktorica Metode, zaključujući kako za brend danas održivost ne predstavlja tek marketing, već postaje temelj konkurentnosti bez kojega se, onaj tko misli ozbiljno, niti ne može pojaviti na sceni.

Potka deskchair

Sami proizvodi Metode osmišljavani su na principima eko-dizajna, što je bio i dio edukacije u projektu CEKOM SPIN. Primjerice, ako se šaraf na proizvodu ne može odvinuti, to se ne smatra ekološkim proizvodom, jer drvo i metal ne idu zajedno u reciklažu.

“Zato smo bili koncentrirani i postavili okvire na najvišoj razini, a vodilja nam je postulat ako smo nešto uzeli od prirode, treba njegovoj komercijalizaciji pristupiti tako da joj se to može i vratiti”, dodaje Marija Jelčić Markanović.

Metoda za prvo predstavljanje ima spremnih 15 proizvoda, stolica, stolova, komoda i polica, a kroz projekt CEKOM SPIN-a trebao bi se do kraja iduće godine iznjedriti ukupno 40 proizvoda. Na upit što ako već u Milanu bude zainteresiranih kupaca, naš sugovornici uz osmijeh kažu kako će to biti slatke brige.

Poseban ‘predmet želja’
“Dat ćemo sve od sebe da to ispunimo”, kažu. Potencijalne kupce očekuju iz redova retailera, arhitekata i stručnjaka za opremanje interijera, a govori li se o krajnjim kupcima, među onima koji si mogu priuštiti kvalitetan i poseban “predmet želje”.

Milano u Metodi vide kao svoj početak i ne očekuju odmah komercijalni uspjeh, jer ih još nitko ne poznaje, a u toj kategoriji proizvoda probijanje i dokazivanje zna trajati godinama. Moraš se, kažu, godinama pojavljivati da te agenti počnu pratiti i da stvore povjerenje, koje je u dizajniranom namještaju presudno.

No, prvi znak očekuju već početkom iduće godine, na velikom sajmu u Kölnu, za koji su se prijavili i dobili izvrsnu poziciju za izlaganje na sajamskom prostoru.

“Naš prvi iskorak je da smo već izazvali pažnju i da su nas već s prijavama na sajmovima podigli na visoku razinu, da smo u centralnom prostoru zbivanja. Vjerujemo da će se prepoznati i dobru vibru koja prati razvoj Metode i stvaranje proizvoda”, optimistični su ključni ljudi Metode.

Potka sideboard

Komentirajte prvi

New Report

Close