Mijenja se izgled Zagreba: HŽ će uz Glavni kolodvor graditi zgradu od 20 tisuća kvadrata

Autor: Poslovni.hr/Hina , 09. listopad 2022. u 10:57
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Niz je zahtjeva postavila HŽ Infrastruktura, a dio njih usko je vezan uz to što su i sami svjesni da će se njihovom upravnom zgradom uvelike promijeniti vizura Donjeg grada.

HŽ će uz zagrebački Glavni kolodvor graditi zgradu od 20 tisuća kvadrata, piše u nedjelju Večernji list, navodeći da se na tom zemljištu trenutačno nalazi grupa garažnih kolosijeka, koji nisu elektrificirani i ne koriste se, kao i niz željezničkih zgrada.

Efikasno će poslovati i racionalizirati režijske troškove. Hoće li im se zato iz državnog proračuna u sljedećim razdobljima uplaćivati manje od gotovo 970 milijuna kuna, koliko je stiglo lani, još ne znamo, ali ono što znamo jest da HŽ Infrastruktura ovu efikasnost i racionalizaciju želi postići izgradnjom upravne zgrade u Branimirovoj, koja će se prostirati na 20 tisuća kvadrata, navodi dnevnik.

Želja je još lanjska, ali san je od neki dan sve bliže javi jer odabran je projektant zdanja koje će se smjestiti na Glavnom kolodvoru, na parceli 50 metara širine i 400 metara dužine.

Za sam projekt HŽ Infrastruktura bila je spremna izdvojiti 750 tisuća kuna bez PDV-a, ali UPI-2M, arhitektonsko-konstrukterski studio koji je projektirao Arenu, nikad napravljenu knjižnicu u Paromlinu, King Cross te niz drugih domaćih i stranih građevina, posao će obaviti za nešto manje od 350 tisuća kuna.

A koji posao? Niz je zahtjeva postavila HŽ Infrastruktura, a dio njih usko je vezan uz to što su i sami svjesni da će se njihovom upravnom zgradom uvelike promijeniti vizura Donjeg grada, budući da će se zdanje prostirati, prostodušno rečeno, duž čitavog onog zida s grafitima pored kojeg se prolazi vozi li se tramvajem ili automobilom od Glavnog kolodvora prema Branimirovoj tržnici.

Zemljište na kojem će se graditi, naravno, pripada Željeznicama, a trenutačno se na njemu nalazi “grupa garažnih kolosijeka”, koji nisu elektrificirani te se ne koriste, kao i niz “željezničkih zgrada” poput radionice željezničke škole ili prostora koje koristi čuvarska služba ili koje, pak, ne koristi nitko. Sve one oštećene su u potresu, kažu u HŽ-u, te se koriste, piše novinarka Večernjeg lista Mateja Šobak.

Komentirajte prvi

New Report

Close