Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Maloprodaja se oporavlja, odlijepili smo se od dna

Autor: Bernard Ivezić
28. lipanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

AC Nielsen do kraja ožujka ove godine zabilježio oporavak maloprodaje, što potvrđuju proizvođači i analitičari

Tijekom prvog tromjesečja ove godine maloprodaja u Hrvatskoj prvi se put od početka krize počela oporavljati, pokazuje istraživanje agencije AC Nielsen.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Pad maloprodaje u prva tri mjeseca 2010. bio je 3,1 posto. Prethodno se, prateći sinusoidno kretanje, maloprodaja smanjivala s rasta od 8,9 posto i 2,6 posto na pad od minus 5,7 posto, dosegnuvši dno u posljednjem tromjesečju 2009. na minus 7 posto. “Dno je dosegnuto i sada se očekuje oporavak maloprodaje”, izjavio je za Poslovni dnevnik stručnjak s Ekonomskog instituta Damir Anić.Dodaje da se do kraja godine očekuje nastavak tog trenda, odnosno smanjenje pada maloprodaje, a potom u idućoj godini i njezin rast. Anić ističe da je slična kretanja zabilježio i Eurostat u zemljama EU, gdje se već nekoliko mjeseci bilježi oporavak.“Kretanja u hrvatskoj maloprodaji su u tom smislu povezana s kretanjima u zemljama u okruženju”, pojašnjava Anić. Direktor prodaje Labuda Goran Bosanac kaže da su zabilježili rast prometa od početka godine, a posebno u travnju i svibnju. “To možemo zahvaliti dodatnim ulaganjima u marketing i razvoj te lansiranju novih proizvoda, odnosno redizajnu postojećih brandova na tržištu”, kaže Bosanac.Dodaje da je i dalje prisutan sve veći rast prodaje privatnih robnih marki, posebno u segmentu osnovnih proizvoda. Međutim, ističe da bi se održala postojeća prodaja, u trenutnoj situaciji na tržištu, nužna su dodatna ulaganja u reklamne kampanje i u trgovce, zbog čega se smanjuju marže.“Kako je osobna potrošnja povezana s osjećajem sigurnosti zaposlenja i stabilnom financijskom situacijom, povjerenje potrošača je varijabla koja bi se morala uzeti u obzir pri rješavanju teške jednadžbe izlaska iz krize”, zaključuje direktorica hrvatskog AC Nielsena Lidija Tišljar.

Tijekom prvog tromjesečja ove godine maloprodaja u Hrvatskoj prvi se put od početka krize počela oporavljati, pokazuje istraživanje agencije AC Nielsen.

Pad maloprodaje u prva tri mjeseca 2010. bio je 3,1 posto. Prethodno se, prateći sinusoidno kretanje, maloprodaja smanjivala s rasta od 8,9 posto i 2,6 posto na pad od minus 5,7 posto, dosegnuvši dno u posljednjem tromjesečju 2009. na minus 7 posto. “Dno je dosegnuto i sada se očekuje oporavak maloprodaje”, izjavio je za Poslovni dnevnik stručnjak s Ekonomskog instituta Damir Anić.Dodaje da se do kraja godine očekuje nastavak tog trenda, odnosno smanjenje pada maloprodaje, a potom u idućoj godini i njezin rast. Anić ističe da je slična kretanja zabilježio i Eurostat u zemljama EU, gdje se već nekoliko mjeseci bilježi oporavak.“Kretanja u hrvatskoj maloprodaji su u tom smislu povezana s kretanjima u zemljama u okruženju”, pojašnjava Anić. Direktor prodaje Labuda Goran Bosanac kaže da su zabilježili rast prometa od početka godine, a posebno u travnju i svibnju. “To možemo zahvaliti dodatnim ulaganjima u marketing i razvoj te lansiranju novih proizvoda, odnosno redizajnu postojećih brandova na tržištu”, kaže Bosanac.Dodaje da je i dalje prisutan sve veći rast prodaje privatnih robnih marki, posebno u segmentu osnovnih proizvoda. Međutim, ističe da bi se održala postojeća prodaja, u trenutnoj situaciji na tržištu, nužna su dodatna ulaganja u reklamne kampanje i u trgovce, zbog čega se smanjuju marže.“Kako je osobna potrošnja povezana s osjećajem sigurnosti zaposlenja i stabilnom financijskom situacijom, povjerenje potrošača je varijabla koja bi se morala uzeti u obzir pri rješavanju teške jednadžbe izlaska iz krize”, zaključuje direktorica hrvatskog AC Nielsena Lidija Tišljar.




Autor: Bernard Ivezić
28. lipanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

odlično

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close