Britanac Philip Mahoney imao je “sreću” 2009. preuzeti mjesto direktora zagrebačkog hotela The Regent Esplanade u najgorem mogućem trenutku, usred globalne krize koja je snažno potresla cijeli sektor hotelijerstva. Mahoney je stoga od samog početka svog mandata bio prisiljen napraviti zaokret u poslovnoj politici, čime je jedan od najstarijih hotela u Zagrebu zapravo preuzeo ulogu pionira u početku tranzicije hotelskog biznisa. “Esplanade je proizvod pokreta art deco, stila koji je inovativan te stoga ima smisla da upravo mi malo ‘prodrmamo’ stvari”, kaže Mahoney koji se zahvaljujući inovacijama u poslovanju u ovoj godini stagnacije može pohvaliti rastom prometa.
Konkurenti vas optužuju da ste prvi u Zagrebu unijeli nered spuštajući cijene ispod razine koju oni mogu podnijeti?
Kriza je jako utjecala na naše poslovanje i na dolazak turista u Zagreb, koji je ionako bio nestabilno tržište. Naime, Zagreb je lani privukao tek petinu od broja turista koji su, primjerice, posjetili Budimpeštu. Morali smo potpuno izmijeniti pristup poslovanju, što je uzrokovalo optužbe konkurencije da se jeftino prodajemo. Problem je u tome što smo se i prije “jeftino prodavali”, ali na zatvorenom tržištu odmorišnih grupa koje su podbacile u krizi. Našli smo se u situaciji da su nam poslovne grupe pale za oko 40 posto, a naše su cijene bile gotovo dvostruko više nego kod konkurencije u drugim europskim gradovima s kojima smo na otvorenom tržištu. Morali smo stoga napraviti gotovo dramatičan zaokret u poslovanju jer bismo u suprotnom u vrlo kratkom roku mogli jednostavno zatvoriti hotel. Loša okolnost je bila da je naša konkurencija svoje cijene srezala čak pola godine prije nas, i to u dva navrata, te time pokupila naše goste. Morali smo stoga što prije početi igrati njihovu igru.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu