Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Lukoil u Hrvatskoj do kraja godine u crpke ulaže 80 milijuna kuna

Autor: Igor Vukić
13. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Uz deset postojećih crpki, do početka 2009. godine Lukoil će početi gradnju šest novih benzinskih servisa

Hrvatska podružnica Lukoila do kraja ove godine uložit će oko 80 milijuna kuna (17 milijuna dolara) u preoblikovanje kupljenih crpki u Lukoilov brend i njihovu obnovu te gradnju crpki na novim lokacijama. Nakon što je prije nekoliko mjeseci kupio Europa mil s devet prodajnih mjesta te jednu crpku tvrtke Sirovina-benz u Kninu od vlasnika Miljenka Sirovine, Lukoil u posjedu ima deset crpki. Do kraja godine počet će gradnja još šest novih benzinskih servisa u Zagrebu i drugim lokacijama u Hrvatskoj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ekološki standardi
Prvo mjesto na kojem će pod Lukoilovim znakom početi prodaja naftnih derivata bit će benzinska postaja u Šibeniku koja služi opskrbi brodica i manjih jahti. Njezino preoblikovanje trebalo bi biti gotovo do kraja kolovoza, saznaje se od Nikolaja Ivčikova, direktora tvrtke Lukoil Hrvatska. U Šibeniku će se pored prodajnih mjesta sagraditi trgovina i kafić. Ivčikov naglašava da će crpka ostati namijenjena opskrbi nautičara te da ne postoje planovi da bi se tu s mora uvozile velike količine naftnih derivata. U lokalnim medijima, naime, pojavila su se strahovanja da će do šibenske postaje, smještene u uvali Duboka, stizati čak i tankeri. U Lukoilu kažu da će pri radu te postaje poštivati najbolje ekološke standarde. Postupno će i ostale crpke dobivati crveni Lukoilov znak. Nakon Šibenika to će se dogoditi u rujnu u Zagrebu i Splitu. Ivčikov objašnjava da se proces preoblikovanja odvija tako da se ne ugrozi prodaja naftnih derivata kojima je sada jedan od vrhunaca sezone. Kasnije će uslijediti i potpuna rekonstrukcija pojedinih crpki. Lukoil je oformio posebne timove ljudi koji se bave preoblikovanjem, ispitivanjem novih lokacija i ishođenjem dozvola. Ivčikov smatra da bi regulatori domaćeg tržišta trebali pojednostaviti izdavanje dozvola i otvoriti tržište novim igračima, i domaćim i stranima. Jačanje konkurencije potaknulo bi postojeće kompanije na efikasniji rad, potrošači bi dobivali kvalitetnije, a možda i jeftinije gorivo. Brže bi se otvarala radna mjesta, a država bi profitirala od više ubranog poreza. No Ivčikov dodaje da se njegova ekipa sve brže prilagođava hrvatskim propisima i vjeruje da će ispuniti ciljeve postavljene za ovu godinu.

Hrvatska podružnica Lukoila do kraja ove godine uložit će oko 80 milijuna kuna (17 milijuna dolara) u preoblikovanje kupljenih crpki u Lukoilov brend i njihovu obnovu te gradnju crpki na novim lokacijama. Nakon što je prije nekoliko mjeseci kupio Europa mil s devet prodajnih mjesta te jednu crpku tvrtke Sirovina-benz u Kninu od vlasnika Miljenka Sirovine, Lukoil u posjedu ima deset crpki. Do kraja godine počet će gradnja još šest novih benzinskih servisa u Zagrebu i drugim lokacijama u Hrvatskoj.

Ekološki standardi
Prvo mjesto na kojem će pod Lukoilovim znakom početi prodaja naftnih derivata bit će benzinska postaja u Šibeniku koja služi opskrbi brodica i manjih jahti. Njezino preoblikovanje trebalo bi biti gotovo do kraja kolovoza, saznaje se od Nikolaja Ivčikova, direktora tvrtke Lukoil Hrvatska. U Šibeniku će se pored prodajnih mjesta sagraditi trgovina i kafić. Ivčikov naglašava da će crpka ostati namijenjena opskrbi nautičara te da ne postoje planovi da bi se tu s mora uvozile velike količine naftnih derivata. U lokalnim medijima, naime, pojavila su se strahovanja da će do šibenske postaje, smještene u uvali Duboka, stizati čak i tankeri. U Lukoilu kažu da će pri radu te postaje poštivati najbolje ekološke standarde. Postupno će i ostale crpke dobivati crveni Lukoilov znak. Nakon Šibenika to će se dogoditi u rujnu u Zagrebu i Splitu. Ivčikov objašnjava da se proces preoblikovanja odvija tako da se ne ugrozi prodaja naftnih derivata kojima je sada jedan od vrhunaca sezone. Kasnije će uslijediti i potpuna rekonstrukcija pojedinih crpki. Lukoil je oformio posebne timove ljudi koji se bave preoblikovanjem, ispitivanjem novih lokacija i ishođenjem dozvola. Ivčikov smatra da bi regulatori domaćeg tržišta trebali pojednostaviti izdavanje dozvola i otvoriti tržište novim igračima, i domaćim i stranima. Jačanje konkurencije potaknulo bi postojeće kompanije na efikasniji rad, potrošači bi dobivali kvalitetnije, a možda i jeftinije gorivo. Brže bi se otvarala radna mjesta, a država bi profitirala od više ubranog poreza. No Ivčikov dodaje da se njegova ekipa sve brže prilagođava hrvatskim propisima i vjeruje da će ispuniti ciljeve postavljene za ovu godinu.

Poslovna suradnja
U pogledu odnosa s Inom kod Lukoila nema promjena. Želja im je nastaviti dobru poslovnu suradnju, a u privatizaciji neće sudjelovati osim ako ih hrvatska Vlada ne pozove. Ivčikov je uvjeren da će u procesu privatizacije Ine hrvatska Vlada donijeti pragmatičnu odluku, najbolju za Inu, hrvatske građane i državni proračun.

‘Za crpke plaćamo fer cijenu’

Stvarajući svoju mrežu benzinskih crpki u Hrvatskoj Lukoil pristupa vlasnicima manjih tvrtki koje posjeduju jednu ili dvije crpke i nudi im otkup. Naravno da cijena skače u nebo kad vlasnici čuju da dolaze predstavnici velike ruske naftne kompanije. Ivčikov poručuje da se Lukoil ne razbacuje s novcem, ali je spreman platiti fer cijenu. Na ruku Lukoilu ide činjenica da su marže u prodaji naftnih derivata dosta pale, dovodeći pojedinačnu maloprodaju na rub isplativosti. No konačni rezultat ovisi o sposobnosti pregovarača.

Autor: Igor Vukić
13. kolovoz 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close