‘Kralj cementa’ od Slavonije sa 35 milijuna eura želi stvoriti vodeću vinsku regiju

Autor: Suzana Varošanec , 03. studeni 2022. u 07:00
Ivan Maričić, direktor tvrtke Osilovac/Tin Jerger

Ivan Ergović, vlasnik Nexea, ušao u dalekosežnu poslovnu priču.

Pod kapom poduzetničke obitelji Ivana Ergovića, vlasnika najveće cementne industrije u Hrvatskoj, u “tišini” u sklopu aktivnosti tvrtke Osilovac u Feričancima kraj Našica koje su započele prije nekoliko godina, ali na kvalitativno novim premisama, razvija se dalekosežno zamišljena turistička i gastro-enološka poslovna priča.

Njezin širi društveni značaj je u tome što može biti okidač za pozitivne promjene koje su potrebne cijeloj Slavoniji. Riječ je o podizanju standarda, stvaranju novih i dobro plaćenih radnih mjesta, zadržavanju mladih i općenito mogućnostima za karijerni napredak stručnih kadrova.

Za rose Mataruge etiketa sa šest točaka vodi na najpoznatije svjetske regije/Enosophia

Okosnica razvoja
Bez poduzetničkog povezivanja dviju grana – proizvodnje hrane, odnosno vina, i turizma – u kojima Slavonija ima velik i nedovoljno iskorišteni potencijal, napredak za sve navedeno, poznato je, nije moguće ni brzo, ni lako postići.

Međutim, recept Osilovca (više od 20% prihoda generira njihova vinarija), nova okosnica razvoja koji ide u nekoliko smjerova unutar usvojene strategije razvoja, prema riječima direktora Ivana Maričića, pokazuje kako je to moguće. Tvrtka zapošljava 170 ljudi, a kani zaposliti još 100 radnika zahvaljujući nizu projekata, spremnih za realizaciju ili su već u realizaciji.

Svima je zajednički nazivnik da je trasiran prijelaz s niskomaržiranih proizvoda na dohodovno više ili visoke razine, bazično bitne da se iz akumulacije mogu dobro nagraditi zaposleni, dok će kompanija i dalje biti u plusu.

Gledajući iznos ukupnih ulaganja, riječ je o novim projektima vrijednima više od 35 milijuna eura. Usto, njihova poveznica je isprva brendiranje Feričanaca i našičkog kraja, zatim šire i cijele Slavonije, kao najjače hrvatske vinske destinacije.

”Kad smo razmišljali o biznisu tvrtke i razvoju, znali smo da moramo razmišljali kako da ljude zadržimo ovdje. Tako je krenula ideja puno šireg razvoja koja izlazi iz okvira redovnog poslovanja. Moramo mijenjati regiju, ali i percepciju Slavonije te smo se odlučili razvijati turizam kao komplementarnu djelatnost proizvodnji vina i hrane.

To je bila glavna pretpostavka kad smo ušli u priču o razvoju, jer nema razvoja bez ljudi, a u konačnici ni biznisa bez ljudi. Zato želimo stvarati bolju okolinu kako za nas danas tako i za buduće generacije”, kaže Maričić.

170

ljudi trenutno radi u tvrtki Osilovac, a namjeravaju zaposliti još stotinu

Vinski hotel, destilerija…
U završnoj je fazi projekt rekonstrukcije stare kurije Mihalović koja se nalazi pored vinarije, u heritage hotel. Investicija je to Nexea vrijedna više od 6 milijuna eura koja će do kraja godine biti završena.

S ciljem privlačenja turista na novo izletište, paralelno rade na 3 milijuna eura vrijednom projektu izgradnje restorana i smještajnih kapaciteta na lokaciji Goveđa glava, koja se nalazi unutar vinograda.

Tu je i projekt rekonstrukcije same vinarije vrijedan 5 milijuna eura, a uključuje i modernu kušaonicu vina i showroom. Ishođena je građevinska dozvola koja je u fazi nadopune vezano za projekt solarne elektrane. Dobro se razvija i projekt destilerije koji je u fazi izrade projektno-tehničke dokumentacije.

Ipak, najveći projekt, od 20-ak milijuna eura, jest vinski hotel sa 4 plus zvjezdice. Planiraju ga u dvije faze, odnosno za početak bi imao kapacitet od 60 soba. Budući da se radi o izuzetno velikoj investiciji koju je teško realizirati bez sufinanciranja iz europskih izvora, Maričić navodi da će se aplicirati na natječaj za EU fondove.

Sirovinski potencijal vinarija ima u vinogradima s nasadima na oko 170 hektara/Enosophia

“Hotel je ključan za razvoj destinacije. U Slavoniji nedostaju ozbiljni hotelski kapaciteti ako želimo razmišljati o turizmu kao grani razvoja ove regije. Naša je ideja da novi vinski hotel bude polazišna točka za sve one koji žele doživjeti Slavoniju i sve ono što ona može ponuditi.

U okolini se nudi mnogo različitih sadržaja, od lova i aktivnog turizma (Papuk), vinarija kojih nije malo, kulturnih sadržaja, sve ovisno o preferencijama potrošača, ali njihova motivacija za dolazak nije sama po sebi dovoljna ako nema adekvatnih smještajnih mogućnosti”, kaže Maričić.

Vinarija kontinuirano radi na brendiranju najpoznatije vinske sorte feričanačkog vinogorja, frankovke, a posebice od početka mandata Maričića, započetog 2018. Sam proces rebrendinga, zahvaljujući čemu će velik broj novih vinskih proizvoda pod novim brendom Enosophia 2023. ući na HoReCa tržište, u samoj je završnici.

Radi se o sveobuhvatno provedenom rebrendiranju, kako krovnog brenda tako i svih vina, jedinstvenom u našoj vinskoj branši. Proces je trajao tri godine, a lani su lansirali novi krovni brend i dio iz nove palete proizvoda, pa se Enosophia pod novim brendom, kaže, profilirala u kvalitetnu boutique vinariju istočne Slavonije

”Dugotrajan i zahtjevan proces je rađen s dugoročnom vizijom gdje se želimo pozicionirati. Naime, želimo biti najbolja slavonska vinarija, poznata po crnim vinima, prvenstveno po frankovki koja je kraljica naših vinograda. Cijeli crni sortiment je karakterističan za ovaj kraj, a mi smo ujedno i jedina vinarija u regiji koja ima omjer 50%-50% vina crnog i bijelog sortimenta.

To je i do terroira, nasljeđa i tradicije koja je dio našeg identiteta što je strategijom definirano kao razvojni pravac. Prva naša nova graševina TRS NO. 5 i rose Mataruge pod brendom Enosophia jedinstveni su i zbog inovativne tehnologije i interaktivne AR etikete. Prva je takve vrste u domaćoj vinskoj branši, spaja tehnologiju i vino kako bi se okrenula i mlađim potrošačima, uz potpuno novo iskustvo i doživljaj”, kaže Maričić.

Etiketa graševine TRS NO. 5 ima 4 okomite linije, dok je peta u boci, simbolizirajući činjenicu da je svaki peti trs u Hrvatskoj graševina. Time su htjeli pokazati koliko je ova sorta bitna za našu zemlju. Kad se pokrene aplikacija, svira glazba koju je za to vino skladao mladi bend Pocket palma.

Za rose Mataruge etiketa je edukativne prirode: šest točaka roze boje vode vas na najpoznatije svjetske regije poznate po rose vinima, a jedno od njih su Feričanci. Klikom na link, uključuje se live stream kamera na lokalitetu Mataruge odakle dolazi grožđe za to vino. Destinacije s naglašenim terroirom, kombinacijom prirodnih uvjeta i tradicije – lokalne kulture, na posebnoj su cijeni kod gostiju.

Sam proces rebrendinga u samoj je završnici /Enosophia

Pola bijelog, pola crnog
Dakle, s nizom uporišta feričanačka poruka glasi da ljudi ne trebaju odlaziti iz Slavonije, nego turisti u nju trebaju dolaziti! Na toj liniji su dosadašnja (gotovo 100 milijuna kuna u pet godina), aktualna i predstojeća ulaganja koja značajno mogu promijeniti sliku tog kraja. Sirovinski potencijal imaju u vinogradima s nasadima na oko 170 hektara.

Razvojem vinskog biznisa stvaraju nove vrijednosti kroz repozicioniranje vina veće kvalitete. Sve to u Slavoniji koja je po proizvodnji vina naša najveća regija te ima i najveći potencijal u proizvodnji hrane. To je pretpostavka za razvoj turizma koji je i identificiran kao potrebni smjer.

A ići u smjeru razvoja da bi ljude privukli, jedan je od zacrtanih pravaca Vladinog programa industrijske tranzicije Panonske Hrvatske.

Komentirajte prvi

New Report

Close