Konkurenti u jurišu na investitore, ciljaju na 120 milijardi eura prihoda

Autor: Marija Crnjak , 28. siječanj 2020. u 22:00
Investicijski forum okupio je oko 400 sudionika/Marija Crnjak, PD

Cilj je da da turizam bude strateški sektor u zemlji, a Turska se svrsta u top tri destinacije svijeta.

Nakon oporavka turizma i rasta prihoda po sobi tri godine zaredom, Turska sve poduzima kako bi pokrenula novi investicijski ciklus u turističku i smještajnu infrastrukturu, što bi im ne samo omogućilo povratak na stope profitabilnosti u godinama prije geopolitičke krize, nego i iskoristilo nove potencijale.

S tim ciljem Udruženje turskih investitora u turizmu (TTYD) prvi je put organiziralo je Turistički investicijski forum u Istanbulu, najuspješnijem gradu kad su u pitanju ulaganja u globalne hotelske lance, ali i rezultati koji su ove godine rastom prešišali brojne europske destinacije.

Lov na nove prilike
Kako nam je otkrila Oya Narin, predsjednica TTYD-a, konferencija je privukla oko 400 sudionika, među kojima barem 60 investitora u turizam. S ciljem otkrivanja novih trendova i prilika za suradnju na investicijskom forumu sudjelovala je i Hrvatska udruga u turizmu, te predstavnici zagrebačkog ureda Horwath HTL. "Naše udruženje djeluje od 90-tih, i kroz turistički razvoj Turske prepoznati smo na globalnom tržištu.

Svjesni da Turska ima još puno potencijala koje nije iskoristila, odlučili smo održati ovu konferenciju kako bi privukli dodatan interes ulagača i otkrili neke nove proizvode koji će im biti zanimljivi", izjavila je Narin. Predstavnici turske Vlade, ministarstva turizma te ureda za investicije otkrili su da se novom turističkom strategijom prihode planiraju povećati sa sadašnjih 70-tak milijardi dolara na čak 120 milijardi u 2033. Plan je povećati infrastrukturu i ulaganja, proširiti sezonu te povećati potrošnju gostiju. Također, značajno se povećava ulaganje u turističku promociju, za više od 10 puta naspram lanjskog. 

'Kreće transformacija'
"Pred nama je transformacija koja će to sve omogućiti. Predlažemo da turizam bude strateški sektor u zemlji, a Turska se svrsta u top tri destinacije svijeta. Kroz nove zakonske odredbe uskoro planiramo značajno olakšati sve investicijske procese i administraciju. U jačanju konkurentnosti pomoći će nam i dobra demografska slika, uz značajan udjel mladog stanovništva na tržištu rada. Godišnje imamo više od milijun mladih koji završavaju srednju školu te oko 800.000 koji završavaju fakultet", podsjetio je Naci Agbal, šef ureda za strategije i proračun.

Turska investitorima obećava da je stabilizirana situacija s nacionalnom valutom, jamče im jaku infrastrukturu, jak bankarski sustav i predvidivo okruženje. Kako je poznato, pad turske lire lani je skupo koštao mnoge poduzetnike, uključujući i Dogus, koji je među ostalim odlučio prodati i lanac marina D-Marin, u čijem sastavu su i tri vodeće marine u Hrvatskoj. Marriott u Turskoj najavljuje 19 novih projekata uz 28 postojećih, Minor grupa od spajanja s NH zainteresirana je za city turizam u Istanbulu, Accor uz Istanbul zanima Bodrum. Trenutno je u razvoju oko 2% novih jedinica na postojeći broja soba u Istanbulu, 8% u Ankari, a 20% u Bursi.

'Imaju tu još puno posla'

Daleko od predkriznih dana
Analiza koju je predstavio Thomas Emmanuel, šef STR-a za Europu, pokazala je da je Turska uz slično zauzeće soba, u 2011. imala prosječnu cijenu hotelske sobe od oko 150 eura, a nakon pada na 80 eura u 2017., a lani tek 90-tak eura. Prihod po sobi sa 100 eura u 2012. pao je na jedva 50 u 2017., a lani je dosegnuo tek 70 eura. Turska stoga, kaže Emmanuel, ima puno posla na financijskom jačanju sektora, ali kaže da je situacija optimistična, jer brojke stabilno rastu treću godinu zaredom.

Komentirajte prvi

New Report

Close