Končar vodi pulski turizam na drugu stranu zaljeva

Autor: Suzana Varošanec , 20. veljača 2018. u 11:00
Poduzetnik Danko Končar, vlasnik tvrtke Kermas Istra/KERMAS, Robert Anić/PIXSELL

Već kroz srpanj 2018. domaće nautičko tržište bit će bogatije za novu marinu na otočiću Sv. Katarina.

Na prostoru bivših vojnih zona Sveta Katarina i Monumenti u pulskom zaljevu u 'tišini' je u realizaciju krenuo mega-turistički projekt privatnog investitora tvrtke Kermas Istra u vlasništvu poduzetnika Danka Končara, prvi od ukupno tri koliko ih Končar ima u Istri.

Vrijednost projekta je 65 milijuna eura, u njega spada i izgradnja dviju nautičkih luka, a po karakteru zahvata u prostor kroz Končarov projekt smatra se da će Grad Pula dobiti značajan impuls za razvoj turizma. S tamošnjim ocjenama da je posrijedi povijesni trenutak za razvoj Grada Pule, jer će se realizacijom ovog projekta i simbolički i stvarno zakoračiti na drugu stranu pulskog zaljeva, slaže se i sam Končar.

"Grad Pula ovim projektom započinje s prenamjenom bivših vojnih lokacija. Isto tako, prvi put Grad Pula izlazi na svoju sjevernu obalu pulskog zaljeva koja je od početaka bila namijenjena vojsci ili vojnoj industriji", kaže Končar. Od 2011. kad je na međunarodnom natječaju prihvaćena ponuda tvrtke Kermas, vrijednost projekta je narasla oko tri puta. Nakon cijelog niza godina rješavanja zavrzlama i administrativnih prepreka, tek je nedavno s dobivanjem građevinske dozvole za prvu fazu omogućen početak projekta. Ali čim je priprema terena došla na red iskristaliziralo se pitanje složenosti izvođenja kroz prizmu sanacije, posebice zbog dugotrajne zapuštenosti tamošnje industrijsko-vojne zone, ali i podmorja gdje je primjerice otkrivena, i uz brzu intervenciju MUP-a promptno uklonjena jedna zaostala granata.

Projekt se utoliko i u pogledu daljnjeg tijeka pripremnih radova smatra nepredvidljivim i povezanim s još mogućih sličnih iznenađenja. Pokazuje se i konkretno kako je država zaštitila to područje, ali iz svega proizlazi da je tako samo na papiru te da je najveći dio prostora devastiran, za što je ilustrativan i podatak o 16.000 m2 deponija koje se sanira kroz ovaj projekt. Končarova investicija provest će se etapno – sukladno tome isplanirani su i glavni izvođači radova koje će angažirati po fazama. Planirani završetak 1. faze očekuje se uskoro: već kroz srpanj 2018. naše nautičko tržište bit će bogatije kroz ponudu na otočiću Sv. Katarina gdje će niknuti istoimena marina. Temeljem Ugovora o koncesiji na pomorskom dobru od travnja 2017. utvrđeno je da se moderni nautičko-turistički kompleks Sv. Katarina Monumenti ima izgraditi u roku od 3 godine.

 

7 milijuna

kuna vrijedna je rekonstrukcija mosta koju radi ING-GRAD

Navedena marina Sv. Katarina planirala je s 400 vezova u moru kroz koju se osiguravaju vezovi za plovila i do 60 metara. Zanimljiva je i po tome što će prema najavama osiguravati sve uvjete za marinu najviše kategorije. Druga predviđena marina – tzv. Luka 2 – zapravo je suha marina, unutar koje je moguće realizirati i do 1000 vezova na kopnu i dodatnih 150 vezova u moru. "Unutar Luke 2 realizirat će se i značajna servisna baza koja će moći servisirati veća plovila i osigurati zimovnik unutar hala površine preko 9000 kvadrata", otkriva Končar.

Osim novih marina unutar kompleksa realizirat će se i hotel sa 100 soba s dodatnim rekreacijskim, trgovačkim i ugostiteljskim sadržajima. Sam hotel imat će uređenu pripadajuću plažu s pogledom na otočje Brijuni, a u isto vrijeme je i gradski hotel. Iz svega navedenog, prema Končaru, vidljivo je da se kompleks sastoji od tri zasebne funkcionalne cjeline koje će se etapno graditi sukladno ishođenim dozvolama za građenje. Voditeljica projekta je Barbara Peruško koja je u telefonskom razgovoru istaknula dobru suradnju s državnim tijelima. Trenutno se gradi 1. faza 1. etape, odnosno 1. faza Marine Sv. Katarina kojom se u funkciju stavlja otok Sv. Katarina i obližnja uvala Monumenti te pripadajući akvatorij unutar kojeg će se osigurati više od 250 vezova u moru.

"Planirani završetak 1. faze očekuje se kroz srpanj 2018. i bez obzira na to što je područje upisano u registar kulturnih dobara RH očekujemo da će se ispoštovati dogovoreni rok", kaže Končar. Dosadašnja ulaganja u projekt već su na razini od oko šest milijuna eura i to u sve istražne radove kulturnog dobra, što podrazumijeva izmjenu prostorno planske dokumentacije, izradu projektne dokumentacije, izvođenje pripremnih radova i osiguranje energenata za početak izgradnje.

Za konkretizaciju ovih ulaganja ključan je navedeni lanjski ugovor kao uvjet za dobivanje dozvole za gradnju. Koncesionar Kermas Istra tim je ugovorom sklopljenim u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture oživotvorila koncesiju na pomorskom dobru u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja dviju luka posebne namjene, na lokaciji razvojnog programa Brijuni Rivijera "Otok Sv. Katarina – Monumenti".  Koncesijski ugovor potpisan je temeljem Odluke o dodjeli koncesije na rok od 50 godina. Što se tiče razdoblja povrata ulaganja, doznajemo da ga investitor očekuje u devetoj godini poslovanja.

Ni ovaj projekt u pogledu realizacije nije neokrznut stanjem na građevinskom tržištu u vidu potkapacitiranosti i zauzetosti izvođača. Nije se jednostavno došlo do izvođača radova za tehnički složenu rekonstrukciju mosta koji povezuje otočić Sv. Katarina s kopnom. Ugovor je potpisan sa zagrebačkom tvrtkom ING-GRAD za vrijednost radova koji iznose nešto više od 7 mil. kuna. Ukupni poslovni portfelj Končara u Hrvatskoj – istarska ulaganja i ulaganja u brodogradnju, OIE, nautiku i turizam u Dalmaciji, iznosi više od 450 milijuna eura investicija, no ovisno o razvoju situacije s pulskim brodogradilištem Uljanik za koje je isto zainteresiran, može biti i veći.

Komentirajte prvi

New Report

Close