Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kamo odlaze fekalije s luksuznih jahti?

Autor: Poslovni.hr
07. rujan 2020. u 10:40
Podijeli članak —
Foto: Milan Sabic/PIXSELL

Novim Pravilnikom o jahtama, brodicama i čamcima, dan je rok do 31. prosinca 2021. u kojemu sve one moraju ugraditi spremnike u kojima će se fekalije i sive vode skupljati te potom na mjestu gdje za to postoji infrastruktura – isprazniti. Zabrinjavajuće je gdje većina odlazi sada.

Prelijepe linije jahti i brodica usidrenih ljeti u našim uvalama, privlače pogled svakome tko kraj njih prođe. Nama se nametnulo pitanje – što biva sa sadržajima iz njihovih luksuznih tuš kabina, kuhinja i toaleta?

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Znanstvena istraživanja ustanovila su: najveće onečišćenje obalnoga mora, s mora, dolazi upravo s jahti, brodica i čamaca koji njime plove.

Prelijepe linije jahti i brodica usidrenih ljeti u našim uvalama, privlače pogled svakome tko kraj njih prođe. Nama se nametnulo pitanje – što biva sa sadržajima iz njihovih luksuznih tuš kabina, kuhinja i toaleta?

Znanstvena istraživanja ustanovila su: najveće onečišćenje obalnoga mora, s mora, dolazi upravo s jahti, brodica i čamaca koji njime plove.

– S onih plovila koji imaju uglavnom ugrađene zahode bez tankova koji mogu zadržati taj sadržaj, nego ga direktno ispuštaju u more, kaže za HRT dr. sc. Žarko Koboević, pročelnik Pomorskog odjela dubrovačkog Sveučilišta.

Novim Pravilnikom o jahtama, brodicama i čamcima, dan je rok do 31. prosinca 2021. u kojemu sve one moraju ugraditi spremnike u kojima će se fekalije i sive vode skupljati te potom na mjestu gdje za to postoji infrastruktura – isprazniti.

Prema istraživanju koje je provela Hrvatska gospodarska komora na članicama Udruženja marina HGK, njih 42% raspolaže infrastrukturom za pražnjenje takozvanih crnih tankova.

Potražnju nautičara za korištenjem usluga pražnjenja “crnih tankova” većina ispitanih marina ocjenjuje kao malu ili minimalnu. Ne pomaže ni činjenica da 83% ispitanih marina uslugu pražnjenja tih spremnika ne naplaćuje.

Pravilnik koji je donijelo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture tek je prvi korak, smatraju u marinama, sprečavanja onečišćenja mora s plovila na spomenuti način.

U mnogim marinama koje imaju infrastrukturu i prazne crne tankove, njihov sadržaj ispuštaju u kanalizaciju. Prioritet je ipak spriječiti nautičare da sve štetne i opasne tvari s plovila ispuštaju u more.

Podizati jahte i brodice kako bi se provjerilo imaju li kakav ilegalni otvor na trupu, moguće je u marinama. U njima postoje dizalice. Pitanje je tko će ih i kako kontrolirati u komunalnim lučicama ili na moru.

U svakom slučaju koračamo naprijed. Većina marina, koje trenutačno nemaju, u kratkom roku planira nabaviti mobilne spremnike za preuzimanje opasnih voda s plovila. Samo Udruženje hrvatskih marina stoji i iza prijedloga  da se kod uvjeta za kategorizaciju marine postave obveze: ugradnje separatora za oborinske vode s platoa, ugradnja pročišćivača tehnoloških voda na pralištima za brodove te obveza razvrstavanja i zbrinjavanja opasnih otpada.

Autor: Poslovni.hr
07. rujan 2020. u 10:40
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close