Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kamione zaustavile loše granične službe

Autor: Suzana Varošanec
03. srpanj 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Redovi na granici sa Srbijom u srijedu su se nešto smanjili/VL

Veterinari i sanitarni inspektori na granici rade samo u jednoj smjeni.

Redovi kamiona na graničnom prijelazu Batrovci – Bajakovo između Srbije i EU na hrvatskoj granici te u carinskim ispostavama Jankomir i Žitnjak u srijedu su se smanjili, pa popušta panika među prijevoznicima, no ako se hitno ne uskladi sustav postoji bojazan da će se sve ubrzo ponoviti prilikom povratka kamiona iz EU.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Izjavio je to Marijan Banelli, predsjednik Uprave udruge Hrvatski cestovni prijevoznici. Kako je istaknuo, problema uopće nije bilo na prijelazima s BiH i Crnom Gorom, pa se, preme tome, stvar može riješiti. "Procedura na graničnom prijelazu po kamionu trebala bi trajati najviše pola sata jer se kontrolira samo dokumentacija, te provjeravaju plombe. Ne carini se na graničnom prijelazu, pa stoga nije zakazala carina koja je inače zadnja karika u lancu, nego svi oni koji prije nje trebaju odraditi dokumentaciju. Prije svega su to granične službe – fitopatolozi, veterinari i sanitarni inspektori, i to isključivo iz razloga što rade u samo jednoj smjeni", kaže Banelli. Po njegovom mišljenju trebalo je rad organizirati u barem dvije smjene, ako ne i u tri.

Redovi kamiona na graničnom prijelazu Batrovci – Bajakovo između Srbije i EU na hrvatskoj granici te u carinskim ispostavama Jankomir i Žitnjak u srijedu su se smanjili, pa popušta panika među prijevoznicima, no ako se hitno ne uskladi sustav postoji bojazan da će se sve ubrzo ponoviti prilikom povratka kamiona iz EU.

Izjavio je to Marijan Banelli, predsjednik Uprave udruge Hrvatski cestovni prijevoznici. Kako je istaknuo, problema uopće nije bilo na prijelazima s BiH i Crnom Gorom, pa se, preme tome, stvar može riješiti. "Procedura na graničnom prijelazu po kamionu trebala bi trajati najviše pola sata jer se kontrolira samo dokumentacija, te provjeravaju plombe. Ne carini se na graničnom prijelazu, pa stoga nije zakazala carina koja je inače zadnja karika u lancu, nego svi oni koji prije nje trebaju odraditi dokumentaciju. Prije svega su to granične službe – fitopatolozi, veterinari i sanitarni inspektori, i to isključivo iz razloga što rade u samo jednoj smjeni", kaže Banelli. Po njegovom mišljenju trebalo je rad organizirati u barem dvije smjene, ako ne i u tri.

"Odgovornost leži na Ministarstvu poljoprivrede u čijoj su nadležnosti fitopatolozi i veterinari, te na Ministrstvu zdravstva pod kojim su sanitarni inspektori. Oni su za svoje službenike trebali na vrijeme pripremiti novu organizaciju", tvrdi. Budući da su na graničnim prijelazima Bregana i Macelj sve do ulaska Hrvatske u EU radili svi ti inspektori zapravo nije jasno zašto nisu prebačeni u carinske ispostave Jankomir i Žitnjak. U Bajakovo su navodno mogli prebaciti one koji su radili na graničnim prijelazima s Mađarskom.

Autor: Suzana Varošanec
03. srpanj 2013. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close