Na Zagrebačkom velesajmu održavaju se od 17. do 21. travnja tri specijalizirana međunarodna sajma – 31. sajam Graditeljstva, 19. Interklima i 49. sajam Obrtništva koja su okupila 1275 izlagača. Najveći broj izlagača nastupa na sajmu Graditeljstva, 622 iz 28 zemalja, na Interklimi ih je 310 od čega 195 iz inozemstva, a na Obrtništvu 343. Na pitanje kako teku ovogodišnje sajamske priredbe, Katja Luka Kovačić, direktorica Velesajma od studenog prošle godine, kada je na tu funkciju promaknuta s mjesta voditeljice grupe sajmova, među kojim i Ambiente, specijalizirane priredbe s konstantnim rastom proteklih godina, odgovara: “Svi sajmovi koje smo imali od početka ove godine bili su vrlo uspješni i učvrstili su nas u uvjerenju da sajmovanje ima sigurnu budućnost. Naša poslovna politika nešto je drukčija nego što je bila prijašnjih godina kada su atraktivne teme pretvorene u sajmove i održavane u samostalnim terminima. Naša je politika da okrupnjavamo termine u koje stavljamo kompatibilne sajmove. Zato ćemo i Jesenski međunarodni velesajam, naš najjači brend koji se ove godine održava 83. put, morati okrupniti s komplementarnim temama te ga pretvoriti u skup specijaliziranih sajmova s globalno aktualnim temama kao što su ekologija, energetika, zaštita i slično.”
Kako posluje Zagrebački velesajam, odnosno je li se što bitno promijenilo u poduzeću od vašeg dolaska na mjesto direktorice?
– Zagrebački velesajam posluje pozitivno i ove godinu završio je s dobiti za koju se nadamo da će u 2007. biti nešto veća. Velesajam, koji je inače u stopostotnom vlasništvu grada, prostire se na oko 500 tisuća četvornih metara, ima 40 hala, no koje poslednjih 15 godina nisu adekvatno iskorištene ni uređivane. Dapače, svi paviljoni nemaju odgovarajuće grijanje, klimatizaciju i potrebna je obnova što je otežavajući faktor u pridobivanju novih domaćih i inozemnih izlagača. Ipak, prihodi od sajmovanja u prvom tromjesečju ove godine veći su u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Inače, želimo da i dalje rastu jer sajmovanje nam je osnovna djelatnost. Od sajmovanja imamo dvije trećine, a trećina su ostali prihodi, najviše od iznajmljivanja prostora. Broj zaposlenih ostao je isti – tristotinjak, što nije mnogo jer sličan sajam u Brnu zapošljava 535 ljudi. Međutim, krenuli smo u novi sajamski program na temelju kojeg moramo pronaći neprofitabilne priredbe, a profitabilne okrupniti. Na temelju programa vidjet ćemo i koliki su nam potrebni izložbeni prostori kako ne bi bili ni preveliki ni premali jer u njihovu rekonstrukciju valja uložiti golema financijska sredstva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu