Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Jeftini skuteri sve popularniji

Autor: Poslovni.hr
27. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —

U Hrvatskoj je lani bilo registrirano 164.007 motocikala i skutera, što čini čak 8,3 posto ukupnog broja vozila u državi

Tržište motora jedno je od najbrže rastućih tržišta motornih vozila u Hrvatskoj, za što su zapravo najzaslužniji skuteri koji postaju sve popularnije prijevozno sredstvo. Prema ukupnim podacima u Hrvatskoj je lani bilo 164.007 motora (motocikli, motorkotači i skuteri), što je 8,3 posto ukupnog voznog parka u Hrvatskoj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Praktičan prijevoz
Najveći postotak uzimaju skuteri koji su sve popularniji jer su brzi i lako prolaze između gradskih kolona. Osim toga jeftino su i praktično prijevozno sredstvo i na odmoru. U 2006. godini prodalo se više od 21.000 motora, od čega gotovo 17.000 skutera, odnosno više od 79 posto. Te je godine u tom segmentu zabilježen rast od 15 posto, a slično je bilo i godinu prije. Najbolje se prodaju najmanji skuteri, a upravo je u tom segmentu pojava kineskog proizvođača Baotian 2004. godine izazvala pravi potres. Mali motor, iako ne pretjerano kvalitetan, konkurenciju je potisnuo i do tri puta nižom cijenom. Hrvatski kupci pozitivno su reagirali na kinesku ponudu, pa je tako već 2005. godine Baotian zauzeo više od 30 posto tržišta malih skutera, a poziciju je bez problema zadržao i godinu dana poslije (33 posto tržišta skutera do 50 kubičnih centimetara). Danas se najjeftiniji Baotianov skuter prodaje za nešto više od četiri tisuće kuna, što je za europsku, pa čak i tajvansku konkurenciju prenisko. Primjerice, najjeftiniji Kymcov mali skuter stoji više od osam tisuća kuna. I Piaggio, koji je nekada bio nedodirljivi kralj tržišta malih skutera, morao je kapitulirati pred jeftinom kineskom konkurencijom i zadovoljiti se u 2005. godini s nešto više od 14 posto, a godinu poslije sa svega 12,9 posto tržišta do 50 kubičnih centimetara. Peugeot je također bačen na ispod devet posto. Ako je suditi prema reakcijama kupaca malih jeftinih motora, riječ je o zadovoljavajućem proizvodu koji će solidno poslužiti za prijevoz na manjim udaljenostima. Naravno, nije riječ o proizvodu bez ijedne mane. Vlasnici se na raznim forumima nerijetko požale na otkazivanje nekog manje važnog dijela, no gotovo svi se slažu da je to zanemarivo u odnosu na plaćenu cijenu.

Tržište motora jedno je od najbrže rastućih tržišta motornih vozila u Hrvatskoj, za što su zapravo najzaslužniji skuteri koji postaju sve popularnije prijevozno sredstvo. Prema ukupnim podacima u Hrvatskoj je lani bilo 164.007 motora (motocikli, motorkotači i skuteri), što je 8,3 posto ukupnog voznog parka u Hrvatskoj.

Praktičan prijevoz
Najveći postotak uzimaju skuteri koji su sve popularniji jer su brzi i lako prolaze između gradskih kolona. Osim toga jeftino su i praktično prijevozno sredstvo i na odmoru. U 2006. godini prodalo se više od 21.000 motora, od čega gotovo 17.000 skutera, odnosno više od 79 posto. Te je godine u tom segmentu zabilježen rast od 15 posto, a slično je bilo i godinu prije. Najbolje se prodaju najmanji skuteri, a upravo je u tom segmentu pojava kineskog proizvođača Baotian 2004. godine izazvala pravi potres. Mali motor, iako ne pretjerano kvalitetan, konkurenciju je potisnuo i do tri puta nižom cijenom. Hrvatski kupci pozitivno su reagirali na kinesku ponudu, pa je tako već 2005. godine Baotian zauzeo više od 30 posto tržišta malih skutera, a poziciju je bez problema zadržao i godinu dana poslije (33 posto tržišta skutera do 50 kubičnih centimetara). Danas se najjeftiniji Baotianov skuter prodaje za nešto više od četiri tisuće kuna, što je za europsku, pa čak i tajvansku konkurenciju prenisko. Primjerice, najjeftiniji Kymcov mali skuter stoji više od osam tisuća kuna. I Piaggio, koji je nekada bio nedodirljivi kralj tržišta malih skutera, morao je kapitulirati pred jeftinom kineskom konkurencijom i zadovoljiti se u 2005. godini s nešto više od 14 posto, a godinu poslije sa svega 12,9 posto tržišta do 50 kubičnih centimetara. Peugeot je također bačen na ispod devet posto. Ako je suditi prema reakcijama kupaca malih jeftinih motora, riječ je o zadovoljavajućem proizvodu koji će solidno poslužiti za prijevoz na manjim udaljenostima. Naravno, nije riječ o proizvodu bez ijedne mane. Vlasnici se na raznim forumima nerijetko požale na otkazivanje nekog manje važnog dijela, no gotovo svi se slažu da je to zanemarivo u odnosu na plaćenu cijenu.

Konkurencija iz Kine
Kineski Baotian poremetio je odnose i na tržištu skutera do 125 kubika gdje je u 2006. godini također osvojio vodeću poziciju sa 18,5 posto udjela. Slijedili su Gilera i Piaggio s po tri posto manjim udjelom. Jeftini kinez jedino se nije uspio probiti u više klase skutera u kojima vladaju Piaggio, Gilera Aprilia i Yamaha. Na sveukupnom tržištu motora ispod Baotiana su Piaggio, Yamaha, Gilera, Peugeot, Kymco i ostali. Skuteri su danas, bez obzira na cijenu, vrlo zanimljivi hrvatskim kupcima. Riječ je o pristupačnim motorima kakve si može priuštiti svaki zaposleni građanin i daleko su jeftinija alternativa automobilima u nekoliko toplih mjeseci. Njihovoj popularnosti pridonosi i činjenica da je za njih dovoljna vozačka dozvola B kategorije, a globalno zatopljenje pomaže im u popularnosti i daleko od jadranske obale.

Autor: Poslovni.hr
27. ožujak 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close