Jeftini automobili preplavit će Hrvatsku

Autor: VLM , 28. veljača 2018. u 09:25
Foto: Marijan Sušenj / Pixsell

Gradovi mogu sami prema razini zagađenja uvesti zabrane, pa bi dizelaši mogli postati nepoželjni te se očekuje da će im cijena pasti.

Njemački visoki savezni upravni sud u Leipzigu donio je jučer dugo očekivanu presudu prema kojoj njemački gradovi i općine mogu zabraniti vožnju svojim područjima dizelskim automobilima starijih godišta na temelju prekoračenja graničnih vrijednosti dušikovih dioksida (NO2), a glavni uzročnik tih za zdravlje opasnih plinova upravo su dizelski automobili.

Drugostupanjska odluka saveznog suda donesena je u povodu žalbe na odluku pokrajinskih sudova u Stuttgartu i Düsseldorfu prošle godine o zabrani prometovanja automobila s dizelskim motorima, a ima pravni učinak u cijeloj Njemačkoj. Zabranom bi mogli biti zahvaćeni svi automobili koji ne ispunjavaju najnoviji ekološki standard Euro6, kojih je u Njemačkoj oko 12 milijuna. U presudi je navedeno i prijelazno razdoblje za Euro5 dizelaše, kojima vožnja gradovima ne može biti zabranjena prije 1. rujna 2019. godine. Dizelaši proizvedeni prije 2005. u Njemačkoj su već prije zbog ekologije praktički otpisani, a najviše ih je završilo ispod preše jer su za njih vlasnici dobivali velike poticaje pri kupnji novih auta ako ih predaju na uništenje.

Želi ih cijela istočna Europa

Ali, isto se ne očekuje za novije dizelaše s ekološkim normama Euro4 i Euro5 (od 2005. do 2015.). Jedno od rješenja su softverske i hardverske preinake kako bi ispunjavali najnoviji ekološki standard, ali su one skupe – oko 1500 eura po automobilu. Izvjesnije je da će ti automobili, koji su kao rabljeni vrlo traženi na istočnoeuropskim tržištima, ali i Turskoj te na Bliskom istoku, završiti u mnogobrojnim salonima koji prodaju polovnjake. Dakako, baš su dizelaši tih godišta najpopularniji automobili za unos i u Hrvatskoj. Primjerice, lani je u Hrvatsku uneseno 55.000 rabljenih automobila, a čak 87% ih je bilo s dizelskim motorom, i to najviše iz Njemačke proizvedenih baš od 2005. do 2015. godine. Kako bi u Njemačkoj ubrzo ti automobili mogli postati nepoželjni, vlasnici bi ih se mogli ubrzano rješavati, a time bi mogla pasti i njihova cijena, što očekuju mnogobrojni Hrvati koji žele kupiti povoljni dizelaš u Njemačkoj.

– Realno je očekivati da će doći do smanjenja cijena i povećanog unosa rabljenih auta iz Njemačke. Ali, ne treba očekivati poplavu tih automobila u Hrvatskoj. Mnogo je tržišta većih od našeg koja će ih kupovati, a naša su pravila za unos u smislu trošarina ipak restriktivnija, pogotovo od država koje nisu u EU – kaže Agan Begić iz Promocije plus, agencije koja sustavno prati tržište automobila.

Zabrana na razini EU

Damir Horvat, vlasnik autokuće Horvat automobili, koja unosi automobile iz Njemačke, ne očekuje dramatična pojeftinjenja.– Kad bi se takve odredbe donijele na razini cijelog EU, vjerojatno bi se dogodio veliki pad cijena, ali još je mnogo onih koji žele kupiti te aute pa se cijene do sada u Njemačkoj nisu spuštale. Vidjet ćemo kako će biti nakon ove presude – rekao nam je Horvat.

Komentari (5)
Pogledajte sve

Kao da sada vozimo Toyote pa će nas nešto preplaviti, a ceste pune dizelaša iz 80-ih i 90 ih. Kad rođo krene na semaforu ne vidiš je li još zeleno. Golfova 2 na svakom koraku ali to je naše pa nije problem, ovi jefzini iz uvoza što nam truli kapitalizam šalje eeeeee.

jer konja ima …ma šta konja…KONJINA !


Svakako , ako treba umrijeti , birajući smrt od auspuha ili branika neispravnog vozila, biram auspuh.

I da je država pametna, iskoristila bi ovu priliku, smanjila trošarine na vozila do 7 godina starosti, bez obzira na euro norme. Vozni park bi se pomladio, a u slijedećih 7 godina i tako se očekuje revolucija elekromobila, koji će padom cijene nabave i višestruko manjom cijenom održavanja i troškova po kilometru, jednostavno istisnuti sva vozila na naftu i benzin.


normalna država bi ovo uvažila
https://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjJp4-V68rZAhWIKFAKHY6CDcUQFggsMAA&url=https%3A%2F%2Fdnevnik.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fove-godine-u-prometu-poginulu-289-osoba-6-posto-vise-no-lani—496569.html&usg=AOvVaw3J-6sTPOkT9CJmxEPAM19A

prosjek starosti je oko 13 godina
ministar Butković to nema m.da ni predložiti na Vladi
a kolega Kušćević predlaže konje i kočije
ja predlažem samo kupnju kočija

Svakako , ako treba umrijeti , birajući smrt od auspuha ili branika neispravnog vozila, biram auspuh.

I da je država pametna, iskoristila bi ovu priliku, smanjila trošarine na vozila do 7 godina starosti, bez obzira na euro norme. Vozni park bi se pomladio, a u slijedećih 7 godina i tako se očekuje revolucija elekromobila, koji će padom cijene nabave i višestruko manjom cijenom održavanja i troškova po kilometru, jednostavno istisnuti sva vozila na naftu i benzin.

New Report

Close