Je li ovo najsporija obnova jednog kilometra ceste ikad?

Autor: Poslovni.hr , 09. kolovoz 2020. u 09:56
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Prvobitni rok za završetak radova svega nešto više od kilometar duge prometnice bio je određen za kraj travnja, da bi bio pomaknut prvo u lipanj, pa kolovoz.

Rekonstrukcija Krešimirove ulice u Rijeci, vrijedna gotovo 45 milijuna kuna, koja traje još od početka svibnja prošle godine, neće biti završena ni do kraja kolovoza, kako je bilo najavljeno početkom lipnja, a novi rok za završetak radova je 7. rujna ove godine, potvrđeno je iz Hrvatskih cesta koje su zajedno s KD-om Vodovod i kanalizacija investitor ovog projekta.

Prvobitni rok za završetak radova svega nešto više od kilometar duge prometnice bio je određen za kraj travnja, da bi bio pomaknut prvo u lipanj, pa kolovoz, a sada, prema najnovijim informacijama iz HC-a, u rujan, što znači da će radovi trajati nevjerojatnih godinu i pol dana, piše Novi list.

Za svo to vrijeme, promet Krešimirovom, jednom od najprometnijih gradskih ulica, teče uz ograničenja i zastoje i uz privremenu regulaciju, uzrokujući gotovo svakodnevne gužve i zastoje na relaciji između centra i zapadnih dijelova grada.

Osim rokova, »pomicana« je i cijena radova koje izvode GP Krk i slovenska Godina, s početnih 34,8 milijuna kuna, na 36,57 milijuna kuna (bez PDV-a). Od tog iznosa, 16,056 milijuna ulažu Hrvatske ceste, kao nositelj projekta, za rekonstrukciju kolnika i rubnjaka u duljini od 1.400 metara te usklađenje prometne signalizacije, a najveći dio naknadnog povećanja cijene odnosi se na radove KD ViK-a, s 18,135 milijuna na 19,902 milijuna, za izgradnju transportnog kanalizacijskog kolektora, dugog 1.080 metara, rekonstrukciju kilometar dugog vodovodnog sustava i polaganje optičkog kabela, pri čemu još 613 tisuća kuna osigurava Grad Rijeka, za izgradnju 200 metara dugog sustava oborinske kanalizacije.

Projekt je od samog početka, valja naglasiti, nailazio na brojne poteškoće, od same činjenice da je riječ o prvoj ozbiljnijoj rekonstrukciji Krešimirove u 120 godina, od kad je izgrađena, pa nije postojala dokumentacija koja točno prikazuje položaj postojećih instalacija, zbog čega je u startu trebalo mijenjati projektnu dokumentaciju, preko brojnih vodotoka pronađenih ispod ceste i prodora morske vode koji su značajno otežavali radove (nerijetko su bili angažirani i ronioci zbog nemogućnosti ispumpavanja velikih količina vode), do nepovoljnih vremenskih prilika prošle jeseni i ovoga proljeća, uz manja kašnjenja uzrokovana problemima s uvozom materijala zbog epidemije koronavirusa.

Uz sve navedene zapreke, ipak je teško prihvatiti da rekonstrukcija kilometar duge ulice, na potezu od željezničkog podvožnjaka kod Žabice do Mlake, traje već godinu i pol dana, a i najnoviji rok za završetak radova, nakon dosadašnjih višekratnih odgoda, treba uzeti s dozom rezerve, piše Novi list.

Komentirajte prvi

New Report

Close