Istinski luksuz za kožu zapakiran je u proizvode s najkvalitetnijim mediteranskim divljim biljem

Autor: PD VL native tim , 14. ožujak 2024. u 22:00
Ivana Šimatović, direktorica organskog kozmetičkog brenda uchka/PD

Ono što razlikuje ovaj brand od ostalih je i proizvodni proces. Bazne sirovine proizvode sami od autohtonog istarskog ljekovitog divljeg bilja, a beru ih na poseban način.

Hrvatski brand uchka označava ljubav prema prirodi, ljekovitom bilju te prirodnoj kozmetici. Iza njega stoji kozmetička kuća Mediterra Herbal, a cijela ideja potekla je iz prijateljstva kolega koji i danas surađuju u okviru tvrtke.

Ideja o brandu nije nastala preko noći već je sazrijevala i razvijala se kroz nekoliko godina prije nego što smo 2022. stavili prve proizvode na tržište. Tu je Ozren Milisavljević, voditelj istraživanja i razvoja Mediterre, koji je ujedno i formulator uchka kozmetike, Boris Duras, partner i investitor te ja kao direktorica branda i partner – kaže Ivana Šimatović.

Istaknula je kako su pronašli svoj način proizvođenja kozmetičke sirovine od najkvalitetnijeg autohtonog mediteranskog divljeg bilja koje se bere na lokacijama netaknute istarske prirode.

Kroz uchka brand, htjeli smo ponuditi tržištu uistinu premium prirodnu kozmetiku, ali ne samo da bismo lansirali termin “premium proizvod”, nego suštinski po svim karakteristikama proizvoda odgovarati kategoriji – prvenstveno po kvaliteti i djelotvornosti proizvoda, ali i po dizajnu ambalaže u kojem su korišteni fragmenti motiva autorskih djela znamenitog akademskog slikara i doajena grafičkog oblikovanja Borisa Bućana – rekla je Šimatović.

Izlazak na europsko tržište

Prostor za daljnji rast prodaje nam je svakako izlazak na inozemno tržište i vjerujemo da imamo sve preduvjete za realizaciju tog cilja.

Blagotvorna za osjetljivu kožu

Kozmetička industrija, a i kupci, često traže brza rješenja ne razmišljajući o dugoročnim i potencijalno štetnim učincima na kožu, ali i zdravlje. Sve što nanesete na kožu, već za nekoliko minuta se nalazi u krvotoku, što je još jedan plus za uchka kozmetiku. Naime, ova kozmetika ne sadrži parabene, SLS/SLESS, formaldehide, petrokemijske kemikalije, niti neprirodne štetne sastojke. Sadrži samo biljne, prirodne i bioraspoložive sirovine, koje organizam može apsorbirati i iskoristiti te je blagotvorna i prema osjetljivoj koži.

Ono što razlikuje ovaj brand od ostalih je i proizvodni proces. Bazne sirovine proizvode sami od autohtonog istarskog ljekovitog divljeg bilja, a beru ih na poseban način.

Važno je istaknuti da smo razvili posebnu metodu ubiranja bilja “wildpicking” i upravo to postavili kao našu osnovnu vrijednost i posebnost pri izradi kozmetike. Taj način jamči visoku kvalitetu sirovina i finalnog proizvoda. Naime, divlje bilje sadrži čak do 30% više aktivnica blagotvornih za našu kožu u odnosu na uzgojeno bilje – pojasnila je Šimatović.

Prilikom wildpickinga pazi se na očuvanje biljne populacije tako da se ne ubire čitava biljka, već tek pokoji list ili cvijet. Time se osigurava neometani rasti bilja. To je, napominju iz tvrtke, i osnovni postulat uchka kozmetike: ne naškoditi već se sa zahvalnošću odnositi prema svakoj biljci. Prikupljanje bilja odvija se u doba godine i dana kada biljke sadrže najviše aktivnih tvari. To su obično najtopliji dani u godini, između 12h i 17h kad temperature prelaze i 35 stupnjeva.

Dizajn ambalaže krase fragmenti motiva autorskih djela znamenitog akademskog slikara i doajena grafičkog oblikovanja Borisa Bućana/PD

Unutar najviše 24h ubrane biljke idu na destilaciju za hidrolate ili kratko prosušivanje i maceraciju. To je iznimno bitno jer biljka ubrzo nakon ubiranja postepeno gubi svoje aktivne spojeve. Hidrolati koje sami proizvodimo baza su svih naših proizvoda koji sadrže vodenu fazu, a to su: Rich Cream, Meta-Light Cream, Gel Serum, Balancing Mist, Bi-Phase Body Elixir i Protective Hand Cream – rekla je Šimatović.

To je, ističe, još jedna distinkcija od većine kozmetičkih proizvoda kojima je osnovna sastavnica voda. Kod uchka kozmetike to nije slučaj, te su proizvodi u svojoj baznoj komponenti sastava obogaćeni aktivnim supstancama iz hidrolata. Tako, nastavlja, mogu sadržavati antioksidanse koji kožu štite od slobodnih radikala, flavonoide i fenole koji djeluju protuupalno, antimikrobno i umirujuće na kožu, hidratantne spojeve, minerale poput magnezija i kalcija koji podržavaju hidrataciju, vitamine koji pridonose zdravlju kože, poput vitamina B kompleksa ili vitamina C itd.

Macerati, koje također proizvode sami, se pak koriste kao baza svih proizvoda koji sadrže uljnu fazu, a to su: Rich Cream, Meta-Light Cream, Eye Cream, Nourishing serum, Bi-Phase Body Elixir, Lip Care Treatment, Protective Hand Cream i Rescue Balm.

Zbog svega navedenoga, ukupni proces proizvodnje svakog uchka proizvoda traje i do 4 tjedna. Za usporedbu, konvencionalnim metodama proizvodnje, većina kozmetičkih proizvoda se proizvodi u laboratoriju za manje od 3 sata. Ovakva metoda proizvodnje nije najučinkovitija i najoptimalnija te podrazumijeva relativno visoke troškove proizvodnje, no donosi premium kvalitetu proizvoda te osigurava održivost poslovanja i očuvanje prirode od koje posuđujemo mudrost, stoga je po nama ova metoda jedina ispravna i jedina moguća – zaključila je Šimatović.

30

posto više aktivnica blagotvornih za našu kožu sadrži divlje bilje u odnosu na uzgojeno

Važno priznanje

Razvoj organskog kozmetičkog branda nije bio jednostavan, no, iako postoje manje od dvije godine, prepoznati su kao brand koji iznimno vodi brigu o održivosti kroz poslovne procese. Prošle godine dobili su i potvrdu toga osvojivši nagradu Grazia Best of Beauty za najodrživiji hrvatski beauty brand. Također su u procesu certifikacije za dobivanje službenog eko certifikata.

Iako su kupci trenutno pretežno iz Hrvatske i iz regije, u drugoj polovici godine planiraju prvi izlazak na tržište zapadne Europe.

Kako je uchka još uvijek mladi brand na tržištu, još smo u fazi zamaha i gradnje branda i kanala prodaje. Međutim, početni rezultati su obećavajući. Prvu godinu smo završili u plusu, uspješno smo ulistali svoje proizvode na police većeg broja ljekarni te smo prisutni na području cijele Hrvatske, a iznimno dobre rezultate prodaje bilježimo u specijaliziranim dućanima, concept store-ovima i galerijama.

Prostor za daljnji rast prodaje i prihoda nam je svakako izlazak na inozemno tržište, zbog relativno ograničene mogućnosti rasta u premium segmentu kozmetike na hrvatskom tržištu, i vjerujemo da imamo sve preduvjete za uspješnu realizaciju tog cilja – istaknula je Šimatović.

* Sadržaj omogućila uchka

Komentirajte prvi

New Report

Close