HUB i EIB otpočeli seriju finacijskih radionica za mlade poduzetnike

Autor: PD VL native tim , 25. ožujak 2024. u 10:00
Foto: HUB/YouTube screenshot

U sklopu projekta, serijska poduzetnica i osnivačica portala Mojnovac.hr Kristina Ercegović održala je prvu radionicu za mlade poduzetnike pod nazivom “Ja, moj posao, novac i uspjeh”

U povodu obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca Hrvatska udruga banaka (HUB) i Europska investicijska banka (EIB) pokrenule su dvogodišnji program edukacije “Financije za nove generacije” namijenjen mladim poduzetnicima te profesorima i učenicima srednjih škola.

U sklopu projekta, serijska poduzetnica i osnivačica portala Mojnovac.hr Kristina Ercegović održala je prvu radionicu za mlade poduzetnike pod nazivom “Ja, moj posao, novac i uspjeh”.

Tijekom cijele godine u sklopu 13 modula, stručnjaci će polaznicima omogućiti pristup znanjima i alatima potrebnim za uspjeh u poduzetničkom svijetu, ističu iz HUB-a i dodaju kako se godinama intenzivno bave temom financijske pismenosti.

Znanjem do lakšeg poslovanja

“Do sada je to bilo usmjereno najčešće prema učenicima osnovnih i srednjih škola. Od ove godine, usmjerili smo aktivnosti i prema mladim poduzetnicima i u suradnji s EIB-om pripremili niz kvalitetnih predavanja koja će vam olakšati svakodnevno poslovanje i nadam se potaknuti na razvoj i inovativnost u poslovanju“, poručila je polaznicima radionice direktorica HUB-a, Tamara Perko.

Radionici je prisustvovala i voditeljica Grupe Europske investicijske banke u Hrvatskoj Slađana Ćosić koja je podsjetila da je EIB kao banka 27 zemalja članica Europske unije najveći multilateralni zajmodavac na svijetu.

“Prošle godine smo pružili financiranje od oko 88 milijardi eura, od čega oko 90 posto u zemljama Europske unije. Ponosni smo što naša suradnja i kvaliteta partnerstava u Hrvatskoj kontinuirano raste i jača. U Hrvatskoj značajan doprinos dajemo jačanju kapaciteta i pružanju financiranja nacionalnoj razvojnoj banci, ali i drugim poslovnim bankama.

Kroz te institucije pružamo kreditne linije kojima pomažemo novonastalim, mikro, malim i srednjim poduzećima. Upravo iz tog razloga, ovaj program vidimo kao komplementaran našim aktivnostima i njime želimo doprinijeti poboljšanju financijskog znanja i razumijevanja poduzetništva te podržati napore Ministarstva financija i svih drugih institucija koje se bave ovom temom”, kazala je Ćosić.

‘Raditi na, a ne u biznisu’

Iza Ercegović stoje 22 godine poduzetništva, izgradila je tri biznisa, dva prodala u cijelosti, održala niz radionica, predavala na dva privatna fakulteta i napisala šest knjiga.

Može li posao rasti i razvijati se bez stalne prisutnosti vlasnika biznisa, upitala je polaznike radionice. “Mnogo poslova je u rukama vlasnika i oni ga teško puštaju. Previše su u operativi, posao previše ovisi o njima i biznis ne može funkcionirati i rasti bez njih. Treba raditi na, a ne u biznisu”, rekla je pa navela šest elemenata koji poduzetniku pomažu izgraditi kvalitetan biznis i izbjeći robovanje vlastitom poslovanju.

Prema Ercegović to su: vještina – trebamo znati u čemu smo najjači; niša – trebamo poznavati naše kupce i ljude s kojima želimo raditi; poluga – trebamo razmišljati pametnije i organizirati se tako da naš posao raste; sistem – trebamo postaviti jasna pravila kako raditi jer ništa se ne podrazumijeva; ljudi – trebamo znati delegirati zadatke i dati ljudima da izraze svoj puni potencijal te sinergija.

12 posto firmi ‘doživi’ deseti rođendan

Istraživanja pokazuju da je tri do pet posto ljudi stvoreno odnosno ‘rođeno’ za poduzetnike, naglasila je Ercegović. “Samo 20 posto firmi opstaje, peti rođendan doživi svaka peta tvrtka. Deseti rođendan samo 12 posto firmi. Ne mogu svi biti poduzetnici i ne trebaju to biti, ali svi možemo i moramo poduzetnički razmišljati”, zaključila je.

Naznačila je da je svrha biznisa riješiti kupčev problem i učiniti mu život bržim, boljim, lakšim i jednostavnijim, a da je profit, samo jedna od mjera uspjeha. “Svi poduzetnici s kojima sam dosad razgovarala rekli su mi da im je novac došao kao rezultat onoga što su radili, nisu trčali za novcem, nego za svojim snovima, htjeli su nešto novo stvoriti i ostaviti trag, a zarada je bila logična posljedica. Pogotovo danas, moramo vidjeti na koji način biznisom doprinosimo društvu”, rekla je.

Više od dvije trećine traži novi posao

Dobra stvar kod biznis ideje je da ne moramo biti prvi na tržištu, kaže Ercegović. “Ona već može postojati na tržištu, a mi možemo riješiti problem bolje od konkurencije i pozicionirati se u umu potrošača kao prvi, čak i ako to nismo kronološki”, naglasila je.

Kazala je kako 73 posto ljudi pasivno traži novi posao iako ga već imaju.

“Nakon što ih privučemo kao zaposlenike, moramo ih naučiti birati, a kasnije i voditi. Kada sam zapošljavala za druge u sklopu savjetovanja, ali i za sebe, uvijek sam pitala ljude zašto mijenjaju posao. Najčešće su mi naveli dva razloga: jer nisu mogli izraziti svoj puni kreativni potencijal i zbog lošeg šefa odnosno loše radne okoline.

Možete utjecati na to kakav ste šef kao i na to da ljudima bude ugodno raditi s vama. Dajte ljudima slobodu da se izraze. Mnogo poduzetnika mi je otkrilo da nikada ne bi pokrenuli vlastiti biznis da su imali mogućnost u starim firmama raditi ono što mogu raditi sada”, zaključila je Ercegović.

Drugi modul održat će se u travnju, a tema će biti financiranje ideja kroz EU projekte koju će održati Natalia Zielinska. Za sudjelovanje uživo selekcijom je odabrano 30 mladih poduzetnika, a sve radionice će biti snimane te objavljene na YouTube kanalu HUB-a kako bi materijali ostali trajno dostupni za sve zainteresirane poduzetnike.

Komentirajte prvi

New Report

Close