Hrvatsko tržište velikih trgovačkih centara je prezasićeno, evo gdje vide priliku

Autor: Ana Blašković , 19. svibanj 2022. u 07:11
Markus Pinggera, direktor grupacije Supernova/SUPERNOVA

Direktor grupacije Super nova, povodom današnjeg otvaranja obnovljenog Centra Kaptol, govori o poslovanju u devet gradova Hrvatske.

Austrijska Supernova grupa investirala je više od 500 milijuna eura u biznis trgovačkih centra u devet gradova u Hrvatskoj, a najnoviji Centar Kaptol nakon dvije godine i uloženih 15 milijuna eura napokon otvara svoja vrata.

Direktor grupacije Markus Pinggera najavljuje dvije nove investicije, retail park Supernova u Križevcima te jedan pored centra Supernove u Zadru, koji će se realizirati do proljeća iduće godine.

O promijenjenim navikama kupaca u pandemiji, ima li prostora za nove trgovačke centre u Hrvatskoj, poslovanju u inflaciji te što misli o zabrani rada nedjeljom, Pinggera govori u intervjuu za Poslovni dnevnik.

Tijekom pandemije i restrikcija kupci su se masovno okrenuli internetskoj trgovini. Kako je to utjecalo na poslovanje Supernove? Na koji način uopće odgovoriti na takve tektonske zaokrete, brine li vas da su promjene navika trajne?
Iako su se ljudi tijekom pandemije koronavirusa dosta orijentirali na online kupovinu, moram istaknuti kako do sada nismo primijetili značajan odmak od kupovine uživo.

Vjerujemo kako ljudi još uvijek uživaju u iskustvu kupovine uživo, osobito u prostorima u kojima ta kupovina postaje užitak. Mi vjerujemo kako novi Centar Kaptol nudi upravo takvo iskustvo!

Online trgovina generira velike logističke troškove što u konačnici povećava cijene samih proizvoda te je pitanje vremena do kad će takav koncept biti održiv što mi vidimo kao našu prednost u budućnosti.

Također, budući da shopping centri u Hrvatskoj za vrijeme pandemije nisu bili u potpunosti zatvoreni, ljudi nisu značajno izgubili naviku fizičke kupovine.

I najvažnije, primjećujemo da su se ljudi zaželjeli povratka na staro što uključuje slobodno i neograničeno obilaženje trgovina i opuštena druženja na javnim prostorima. Stoga očekujemo da će naši poslovni rezultati ubrzo one koje smo ostvarivali prije pandemije.

500

milijuna eura uložila je Supernova u Hrvatsku kroz razne investicijske projekte u posljednjih 15 godina

Jeste li primijetili utjecaj inflacije i u kojoj mjeri? Kolike povrate očekujete?
Inflacija će sigurno utjecati i na poslovanje naših zakupaca, pa tako i na našu grupu, ali nadamo se ne u prevelikoj mjeri. Očekujemo da će se inflacije više odraziti u manjim sredinama.

Naime, poznato je da je utjecaj inflacije u većim gradovima manji jer ljudi imaju veću kupovnu moć i više koriste premium sadržaje i usluge kakve nudi i naš Centar Kaptol. Ono što valja naglasiti je da se u Supernova grupi zalažemo da paralelno s inflacijom rastu i plaće zaposlenika.

Koliko je dosad Supernova uložila na hrvatsko tržište? Imate li u pripremi nove projekte?
Supernova Grupa u Hrvatskoj posluje u devet gradova na 15 trenutno aktivnih projekata, a dosad smo kroz razne investicijske projekte u Hrvatsku uložili više od 500 milijuna eura. Ključni projekti koje planiramo realizirati do proljeća sljedeće godine su retail park Supernova u Križevcima i retail park pored centra Supernova Zadar.

Posljednjih godina preuzeli ste nekoliko propalih projekta, poput Centra Cvjetnog u Zagrebu. Jeste li uspjeli revitalizirati te lokacije?
Mi u Supernova grupi promišljeno pristupamo svakoj našoj investiciji te se uključujemo u poslovne inicijative gdje vidimo perspektivu. Nakon preuzimanja Centra Cvjetni dosta smo radili na optimalnoj kombinaciji zakupaca te obogaćivanju i proširivanju ponude. Danas sa sigurnošću možemo reći da centar jako dobro radi i da je u potpunosti popunjen.

Kakvim vidite potencijal hrvatskog tržišta u budućnosti? Ima li mjesta za nove trgovačke centre, i ako da, kakvog tipa?
Rekao bih da je tržište u Hrvatskoj po pitanju velikih trgovačkih centara prezasićeno, tu nema puno prostora za otvaranje novih.

Što se tiče manjih hrvatskih gradova, onih do 30.000 stanovnika, tamo vidimo priliku za retail parkove koji okupljaju manji broj trgovina od kojih svaka ima vlastiti ulaz i brz pristup parkingu što ih čini iznimno praktičnim za obavljanje svakodnevne kupovine te su samim time idealna opcija za povećanje atraktivnosti lokacija. Također, retail parkovi zahtijevaju manja ulaganja investitora, a samim time nude i jeftiniji prostor za zakupce.

To je za manja područja više odgovarajući koncept gdje još ima prostora za širenjem i novim otvaranjima, poput Zadra i Križevaca.

Ideja zabrane rada trgovina nedjeljom sporadično se pojavljuje, političke odluke o tome zasad nema, jedan od argumenata je i važnost turizma. No, Austrija je također turistička zemlja pa su neke trgovine zatvorene nedjeljom. Kakav je vaš stav po tom pitanju? Bi li trgovački centri preživjeli tu zabranu?
Svaka država ima vlastita pravila i vlastite zakone kojima regulira poslovanje kompanije pa tako i radno vrijeme vikendima i praznicima.

Mi kao grupacija koja se bavi upravljanjem i iznajmljivanjem poslovnih prostora zakupcima na te zakone nemamo utjecaj. Poštujemo zakone one zemlje u kojoj poslujemo. Također, u Supernova grupi smatramo kako svatko treba biti odgovarajuće plaćen za svoj rad, tako i onaj vikendom.

Nakon dvije godine renovacije Centar Kaptol otvara vrata. Koliko je Supernova uložila u projekt i kojom idejom ste se vodili?
U renovaciju, modernizaciju i osvježenje Centra Kaptol dosad smo investirali 15 milijuna eura. Kompletan proces trajao je gotovo dvije godine. Preuređenjem i modernizacijom centra, kulturalno, društveno i stilski inspirirani bogatom prošlosti Zagreba, željeli smo i uspjeli stvoriti jedinstveno mjesto koje posjetiteljima uz vrhunsko iskustvo kupovine nudi i predah u danu, znajući da opušteno mogu obaviti sve na jednom mjestu.

Želja nam je bila odmaknuti se od isključive uloge centra namijenjenog šopingu te staviti naglasak na ‘lifestyle’ i gastro segment uz probranu ponudu sadržaja u ugodnom, zelenom ambijentu, te tako privući nove i zadržati stare posjetitelje.

Zagrebu je dosad nedostajalo ovakvih mjesta, taj smo uočeni nedostatak ponude, uz premijsku lokaciju Centra Kaptol, željeli iskoristiti za novi koncept potreban gradu. To su nam potvrdili naši zakupci i posjetitelji svakodnevno posjećujući centar i rado mu se vraćajući.

Kako planirate privući kupce i učiniti centar isplativim budući da je ta lokacija tradicionalno imala problem u tom dijelu?
Centar Kaptol je oduvijek imao dušu i bio orijentiran kao premium shopping centar, no ponuda samog centra kroz povijest nije odražavala poziciju koju nudi i nije bila prilagođena premium brendovima.

Stoga smo se kod rekonstrukcije, u suradnji s našim partnerima iz agencija Brigada i Señor, vodili upravo tim smjernicama kako bi dobili centar koji je fizički i konceptualno povezan, jasan i istovremeno nudi mogućnost ugodne kupovine uz vrhunski uređen interijer i ugodno ozračje. Novi Centar Kaptol tako raznovrsnim sadržajem, tematski podijeljenom prema etažama, odgovara na svakodnevne potrebe Zagrepčana.

Prizemlje je koncipirano kao modna promenada ispresijecana zelenim otocima i punktovima za odmor i čekanje. Modna ulica nastavlja se u središnji trg bogat zelenilom specifično dizajniran kao nastavak grada i njegovih skrivenih dvorišta.

Prvi kat preuređen je u ‘day-to-day’ zonu s time da se modni sadržaji nastavljaju u svakodnevne poput odlaska u trgovinu, drogeriju, apoteku i slično. Stoga su i središnji otvoreni dijelovi dizajnirani kao punktovi na kojima nema dugog zadržavanja, već imaju svrhu olakšati brzo i jednostavno obavljanje svakodnevnih zadataka.

Na drugom katu smještena je naša gastro zona koja se nadovezuje na kino gdje se u opuštajućem, zagasitijem ambijentu može popiti piće, pogledati film i družiti se nakon odrađenih dnevnih zadataka.

Kao produžetak gastro zone ističe se upečatljiva terasa bogata zelenilom pogodna za dnevni odmor i večernje druženje, dok je treći kat uređen u poslovnu zonu s mobilijarom pogodnim za obavljanje kraćih sastanaka.

Komentirajte prvi

New Report

Close