Slane grickalice, čokolade, keksi, tjestenine, voćni sok i flaširana izvorska voda, proizvodi hrvatske prehrambene industrije, osvojili su Španjolce i Portugalce i otvorili šansu za izvoz na tržišta čiji potencijal premašuje 50 milijuna kupaca. Dogodilo se to kroz nastup osam tvrtki (Franck, Gavrilović, Istravino, Jamnica, Klara Marić, Kraš, Maraska, Zvečevo) na sajmu “Prehrambeni proizvodi Europe – Gourmet Food”, koji se u organizaciji najvećega španjolskog trgovačkog lanca El Corte Ingles održavao od 26. veljače do 5. travnja.
Nezapažena vina
Aranžman s tvrtkom El Corte pun je pogodak, ocjenjuje Slobodan Mikac, ravnatelj Agencije za promicanje izvoza i ulaganja, jedan od autora projekta, u čiju se realizaciju uključilo Ministarstvo gospodarstva (financijskom potporom) i Veleposlanstvo RH u Madridu te počasni konzulat u Barceloni. “Nadmašena su očekivanja, ideja testiranja ukusa budućih kupaca potvrdila se toliko dobrom da odustajemo od tradicionalnih nastupa na sajmovima prehrambene industrije po svjetskim destinacijama i okrećemo se izravnim kontaktima s velikim trgovcima. To je nova strategija Agencije u potpori poduzetnicima za veći izvoz”, ustvrdio je Mikac, navodeći tek kratko da je već otvorena komunikacija s trgovačkim lancima iz Njemačke, Velike Britanije, Francuske i Austrije. Pojedine skupine proizvoda odlično su se prodavale unatoč financijskoj krizi koja je zahvatila i Španjolsku u kojoj je samo u supermarketima El Corte zabilježen pad prodaje prehrambenih proizvoda 20-30% u odnosu na lani. Mikac posebno izdvaja da su kupcima atraktivni bili Franckov Tip Top snack s okusom pizze i hamburgera, Kraševa Jaffa Dorina čokolada i čokoladne napolitanke, tjestenina Klara Marić proljetni ljiljani i šurle sa šparogama te Maraskin sok od višnje. Alkoholna pića i vina zbog prezasićenosti tržišta golemom ponudom, iznosi, prošla su relativno nezapaženo. El Corte je zainteresiran za nastavak poslovne suradnje s tvrtkama, čiji su proizvodi dobro prihvaćeni, ali uz spremnost na dugotrajnija zajednička marketinška ulaganja u izabrane proizvode. U lipnju slijede konkretniji razgovor hrvatskih tvrtki s upravom španjolskog trgovca o daljnjoj suradnji, najavljuje Mikac.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu