Hrvatski pjenušci tražena su roba, a uz EU toče se u Singapuru i Japanu

Autor: Marta Duić , 31. prosinac 2019. u 11:28
Pjenušci Grasecco i Francesca piju se i ljeti

Izvoz pjenušaca u prvih devet mjeseci 2019. količinski je nadjačao cijelu prošlu godinu, a vinari povećavaju količine i ulažu sve više u brendiranje.

Prateći svjetske trendove domaće vinarije sve više proizvode, a zadnjih godina i izvoze pjenušce.  Podaci Hrvatske gospodarske komore pokazali su da hrvatski pjenušci više ne nalaze put samo do europskih zemalja poput Nizozemske, Italije i Njemačke, već i do dalekih tržišta poput Singapura u koji smo prošle godine izvezli pjenušaca u vrijednosti 136.000 eura. 

Pjenušci su tražena roba i tijekom turističke sezone stoga ne čudi rast proizvodnje te veća ulaganja u brendiranje pjenušaca na koja se odlučuju mnogi vinari. 

Uvoz malo usporio
"Proizvodimo dva pjenušca – Grasecco i Francescu, koji su u manje od dvije godine stekli popularnost na tržištu. Koliko smo upoznati, jedini smo u Hrvatskoj koji proizvodimo pjenušavo vino po charmat metodi u vlastitoj punionici pa je riječ o sto posto hrvatskom proizvodu od vinograda do boce.  U prvoj godini napunili smo 50.000 butelja, ove 100.000, a iduće godine planiramo 140.000 butelja.

Pjenušci proizvedeni charmat metodom bilježe najveći rast, ali raste i proizvodnja pjenušaca tradicionalnom metodom.  Osim za blagdane, veliki rast prodaje pjenušaca bilježimo i u turističkoj sezoni jer su oni sjajna baza za koktele te inspirativno djeluju na barmene koji kreiraju signature koktele na bazi Grasecca i Francesce. Uz to izvrstan su odabir za svečanosti i domjenke zbog odličnog omjera cijene i kvalitete", pohvalio se Luka Vrga, član Uprave Osilovca, tvrtke u čijem je sastavu Feravino.

Kada su startali s proizvodnjom prošle godine, prve butelje pjenušaca Feravino je izvezlo u Nizozemsku, Belgiju i Meksiko, a danas su na listi Srbija, Japan, Švicarska i Njemačka.  Podaci HGK pokazuju da je izvoz pjenušaca u prošloj godini u odnosu na 2017. porastao za 35 posto, sa 748.000 na 1,08 milijuna eura dok je količinski u pitanju porast od 117 hektolitara. Rastao je i uvoz pjenušavih vina i to za 19 posto. U 2018. uvezli smo pjenušaca za više od 9 milijuna eura, najviše iz Francuske, Italije i Njemačke. 

Publika prepoznala
U prvih devet mjeseci ove godine izvoz je već količinski premašio cijelu prošlu godinu (476 hektolitara vrijednih 683 tisuće eura), dok je uvoz nešto usporio (12.800 hektolitara u vrijednosti 7,9 milijuna eura).  Glavna tržišta u prvih devet mjeseci su Nizozemska, Njemačka, Belgija i Singapur, a na listi dvadesetak izvoznih tržišta su i SAD, Japan, Hong Kong i Australija.

Publiku i tržište već godinama osvajaju plešivički pjenušci. Griffin Brut bio je prvi pjenušac vinara Krešimira Ivančića za kojeg kaže da je među prvima ponudio svježinu i voćnost pravog aperitiva i upravo to je publika prepoznala i zavoljela.  Ivančić danas proizvodi i izvozi četiri pjenušava vina, a za Dark Side crvenim pjenušcem raste potražnja na stranom tržištu.  Ivančić se pohvalio kako oko 25 posto ukupne proizvodnje ide u izvoz i to najviše u skandinavske zemlje i zemlje novog svijeta.

"U odnosu na prošlu sezonu proizveli smo 30 posto više pjenušavih vina. Potražnja iz sezone u sezonu raste, i to ne samo za pjenušcima već za vrhunskim vinima. U zadnjih godina napredovali smo kao vinska destinacija te se u tijeku turističke sezone od lipnja do rujna potroši i do 100 posto  više pjenušavih vina nego tijekom godine što uvelike govori da je gastronomija stola kod nas jako napredovala", poručuje Ivančić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close